|
Valg af effekttrin/processor |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |||
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-November-2013 kl. 09:50 |
||
Går (igen) med overvejelserne om at anskaffe mig noget nyt.
Jeg har kig (efter insspiration herinde fra) på Nuforce's surround processoer og deres effektforstærker AVP-18 og MCA20. Eller Noget Emotiva XMC-1 (alternativt UMC-200) og XPR-5. Min udfordring er at Emotiva har jeg ikke mulighed for at lytte til, så det er et sats, og den er ikke så nem lige at returnere. Nuforce har jeg ikke fundet en forhandler af på Sjælland som har demorum, så det er også lidt en udfordring. Men der kunne jeg evt. bestille fra AV-connection og så levere tilbage hvis lyden ikke var lige mig. Jeg ville naturligvis gerne undgå at skulle købe noget, for så at skulle levere det tilbage. Mit nuværende højtaler setup er B&W 604S3(front), LCR600(center), 600S3 (bag ht) og en Velodyne SPL 1200 ultra. Nogen der har gode input/ideer. Det skal ikke nødvendigvis være de 2 producenter. Mit budget er ikke 100% fastlagt, men hvis jeg kan holde det på omkring 30k så er jeg glad :)
Redigeret af osbech - 15-November-2013 kl. 09:55 |
|||
![]() |
|||
Leviathan.jk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Er der ikke nok juice i den receiver du har? Med dit setup ville jeg måske mene det var lidt overkill med fx XPR-5, så ville modellen under fra Emotiva da være nok, ville jeg mene. Det gode ved både Emotivas og NuForces processorer er deres mulighed for manual EQ via en rimelig god parametrisk EQ. Så bestemt ikke nogle dårlige valg (hvis man da er til manuel opsætning og måleudstyr.)
Men hvis dit budget er 30K, ville jeg gå efter at udskifte højttalerne i stedet.
|
|||
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
|||
![]() |
|||
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
||
Nej, jeg synes jeg mangler kraft.. Jeg har en Pioneer sc lx 72. Havde en NAD T787 hjemme til låns en weekend, og der var markant bedre lyd, mere dynamisk og nuanceret.
Jeg synes godt min nuværende recivere kan tabe pusten lidt når det går vildt for sig. Det er som om den ikke helt slår til. Jeg er ikke til at indstille selv, så det må jeg betale mig fra :) hvilket nu heller ikke skræmmer mig. Mine højtalere står også for udskiftning, måske til B&W's ny CM10. Optimalt ville jeg godt op i noget 803d, men så begynder pladsen at knibe lidt :) Kunne også godt være at udskiftningen af højtalerene skulle komme først, de er trods alt ikke helt nye længere :)
|
|||
![]() |
|||
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
||
Du bør seriøst overveje om "lige nu" er det rigtige tidspunkt at købe processor. Der er stort set ingen af dem der har HDMI 2.0, så med mindre de kan opgraderes senere virker det meget kortsigtet.
Et par nye/bedre højttalere virker IMO som en bedre investering. Hvis du mangler effekt til at drive højttalerne er der self. heller ikke noget i vejen for at købe en effektforstærker.
Redigeret af dpny - 15-November-2013 kl. 10:28 |
|||
![]() |
|||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
||
andre højtalere - uden tvivl
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Hvis du ellers er tilfreds med Pioneer, så er der meget mere saft og kraft i en LX83, som er den sidste med B&O Ice effekttrin. Skiftede selv fra en LX71, og der er en verden til forskel i kræfter. Og så styrer LX83 basserne benhårdt, så det samlede lydbillede er renere og bedre opløst.
Den sidste forbedring med en flise under hver front, betyder at jeg kan spille tordnende højt (vol 0 db) uden at lyden bliver anstrengt. Mine højttalere slukker selv inden clipping smadrer diskanter, og ved max 100 watt. Jeg tror de fik rene 100 watt med 0 db på LX83. |
|||
![]() |
|||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
||
Jeg stemmer for Emotiva XMC-1. Den har Dirac rumkorrektion, hvilket er overlegen i forhold til andet jeg har hørt(mcacc prof kalibreret og audyssey's auto setup). Det er tilmed det eneste rumkorrektion jeg foretrækker til musik over pure direct. Til musik syntes jeg de andre ødelægger lige så meget som de gavner.
|
|||
![]() |
|||
||
Som udgangspunkt er jeg ok tilfreds med min Pioneer.
Jeg kan spiller til omkring -5db før den slå fra. Men så er det også så højr at det er fysisk ubehagligt at være i rummet :) Da jeg havde NAD'en hjemme, var det som om der blev fjernet en "dyne" fra min højtalere, (selv kæresten bemærkede det) og lyden var meget anderledes. Så derfor gik min tanke på at udskifte recevieren først. Kan godt være jeg i stedet skulle kigge på nye højtalere
Redigeret af osbech - 15-November-2013 kl. 10:59 |
|||
![]() |
|||
Sejrsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Status: Offline Point: 813 |
||
Hej
Du kunne overveje den jeg har til salg: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=121666 Hvis du er ømfindtlig med hensyn til blæserstøj, så skal du dog ikke vælge den. Hvis du bor i nærheden af Aalborg, må du gerne låne den på prøve. Den kan i hvert fald sagtens holdes inden for dit budget :) Redigeret af Sejrsen - 15-November-2013 kl. 11:04 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Nad lyder anderledes end Pio. Det er som rødvin over for hvidvin, mørk og fyldig over for lys og let. Spørgsmålet er hvad du er til... |
|||
![]() |
|||
||
Tak for budet :) men der er liiige lidt for langt til AAlborg (bor i Hellerup) og så er jeg ikke så meget til blæserstøj.. Kun den slags kæresten laver når hun.... ja :)
Ja okay, hmm så er jeg nok mere til NAD lyden pt.... Satans :)
|
|||
![]() |
|||
Sejrsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Status: Offline Point: 813 |
||
Så skulle du nok overveje at skift blæser i hende. Prøv en Papst, gerne med stor diameter ![]() |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |