recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af effekttrin/processor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af effekttrin/processor

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2013 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Du bør seriøst overveje om "lige nu" er det rigtige tidspunkt at købe processor. Der er stort set ingen af dem der har HDMI 2.0, så med mindre de kan opgraderes senere virker det meget kortsigtet.
Hvorfor er det så vigtigt, at processor/receiver har hdmi 2.0? Jeg kan ikke rigtig se det som afgørende, men måske du kan gøre mig klogere på det punkt Smile
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2013 kl. 11:50
Der er så også sket rimelig meget med lyden fra Pio LX71 til de nye LX77/87.
Siden LX75/85, hvor de gik væk fra B&O ice, til deres egen udviklede klasse D3 moduler har de haft mørkere/varmere klang over sig.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2013 kl. 11:57
Jeg ville holde lidt igen med at bestille en Emotiva uden den var blevet gennemtestet i hoved og r.... Sidst de udgav en processor var der utallige firmwareproblemer og er ikke engang sikker på det nogensinde blev løst.

Men som en anden også skrev, ville jeg heller ikke anbefale at købe en processor nu, da der er så meget nyt på vej og den vil blive forældet næsten inden du når at køre kortet igennem dankortmaskinen. 

En god effektforstærker er dog noget der vil holde i lang tid så det vil da være det oplagte valg til at starte med.

Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2013 kl. 12:03
Har du overvejet Audiolab?

De ligger ret godt i forhold til dit budget.

Rotel kunne også være mulighed. Du har faktisk god mulighed for at lytte eller afprøve nogle løsninger, før du tænker "Emotiva må kunne gøre det samme".
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2013 kl. 12:09
Leviathan

Det er sådan set heller ikke afgørende -lige nu- efter som der pt. ikke er noget 4k indhold at se, men ulempen ved HDMI 1.4 er at det ikke kan overføre 4k ved højere framerate end ca. 30 fps. Det kan potentielt få betydning ved "4k blu ray" som ganske vist ikke er lanceret endnu, men som allerede er på trapperne. Ellers kommer netflix også med 4k og vi ved stadig ikke hvilken frame rate der vil komme ud af fremtidige bokse. Hvis de holder sig til 24fps så går det lige, men det er der ingen garanti for. Tilsvarende med TV som i europa er 50Hz. Opskaleres det til 4k inden processoren kan det ikke komme igennem. Faktisk kan man ikke engang bruge en 1.4 reciever til at opskalere TV til 4k da den så ikke kan sende signalet videre til TVet ...

Værst af alt så er der erfaring for at der kommer en ny version af HDCP (kopibeskyttelsen i bla. HDMI) sammen med en ny version af HDMI, som ikke er kompatibel bagudrettet. F.eks. kan HDMI 1.4 med 3D ikke komme igennem en HDMI 1.3 reciever så hvis man vil se en 3D film og bruge HD lyden, så skal man enten have en BD afspiller med 2 HDMI udgange (en ekstra HDMI 1.3) eller også er man tvunget til opgradere recieveren til 1.4 også . Man kan ikke bare splitte signalet da en 1.3 reciever ikke kan dekode 1.4.

Det jeg prøver at sige er at der er lagt i kakkelovnen til problemer, men vi ved ikke hvor slemt det bliver før vi får nogle 4k apparater og noget 4k indhold på markedet, så jeg ville selv se tiden lidt an.

Redigeret af dpny - 15-November-2013 kl. 12:25
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2013 kl. 13:03
Ja, ok med netflix kan jeg godt se problemet, da bokse med Netflix typisk ikke er dual HDMI i disse bokse. Men ellers er det da relativt let at komme udenom med en afspiller med dual hdmi out.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2013 kl. 13:42
Udover problemstillingen omkring HDMI så har der også været lidt rygter om "opgraderede" audioformater i forbindelse med 4k BD. Hvad det konkret indebærer kan jeg ikke finde ud af, men igen synes jeg det peger mod at det nok er en god ide at vente lidt. Det er muligt at man kan slippe med at dekode til PCM i afspilleren, men jeg kan lige så godt forestille mig at nogle af de mange audiokanaler der er indbygget i HDMI 2 skal bruges til noget der ikke er kompatibelt med 1.4 processorer. 
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juli-2013
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2013 kl. 15:11
Hvorfor ikke bare beholde din Pioneer og bruge den som processor indtil videre....den har da Pre-Out, ikke?

Jeg har selv en Emotiva UMC-1 og den fungerer fint. Den opscallerer bedre, end noget andet, jeg har haft og det havde jeg faktisk ikke forventet. Der har være en del firmware upgrades, men det er OK nu.
Deres effektforstærkere, er til gengæld en anden sag, da de har et vedholdende ry, der siger, at de brummer. Der er mange skriverier på nettet om det, men ingen rigtig løsning.

Hvis jeg skulle have en ny processor, ville jeg helt sikkert købe den NuForce, eventuelt sammen med en 7-kanals NAD, eller nogle Vincent blokke. Indimellem er der også nogle 5-kanals Rotel og Earthquake til salg.

Mvh. Michael
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2013 kl. 15:21
Prøv om du kan finde et brugt effekttrin til en god pris. Sådan et mister ikke grebet om højtalerne før dine øre er røget.

Angående Emotiva XMC-1 mener jeg ikke der har været de helst store problemer, men Google er din ven. En anden ting jeg synes er lidt morsomt - til Hifi messen spillede Aurum Cantus med en Emotiva effekter, med højtalere og andet udstyr for ca 500K.
Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2013 kl. 15:45
Har selv haft Emotiva UMC-200 og en XPA-5 og skal ALDRIG have Emotiva igen. Effekten brummede og processeren lukkede ned når man foreks mutede lyden. Havde kun bøvl med det.

Lyden var ganske god men Emotiva er i min verden noget værre skrammel.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2013 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af Dichael Dichael skrev:

Hvorfor ikke bare beholde din Pioneer og bruge den som processor indtil videre..

Enig, er man glad for processoren, så vil det da være fint. Og en god effektforstærker kan man altid genbruge med en ny surroundforstærker/forsats.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juli-2013
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2013 kl. 18:38
ReneJ: jeg er er enig i dine betragtninger om Emotiva.....men hos mig fungerer det OK. Jeg havde et enkelt issue med HDMI-indgangen og tænkte straks "åhh nej" men supporten i USA fungerer formidabelt.
Har dog også læst om andre, med langt større problemer, f.eks. brum fra trafoerne i effekttrinnene.

Den sidste processor med Dirac ser spændende ud, men den er dæleme også dyr......og hvad nu, hvis den ikke er stabil.

Mvh. Michael
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu