recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af effekttrin/processor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af effekttrin/processor

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 12:16
Har en Marantz sr7007 og en Emotiva ups-2 effekt tilsluttet via pre out den driver mine QUAD 22L  meget bedre end sr7007 kan og jeg har ingen trafo strøj overhovedet Tongue faktisk mener jeg at det er en rigtigt god effekt til pengene.Derimod vil jeg ikke anbefale Audiolab,havde et sæt 8000 ap og 8000x7 fra ny og havde massive problemer med begge dele fra dag 1.8000ap viste halv eller rullende text på display en gang imellem og havde det med at slette indstillinger :( 8000x7 blev sindsygt varm selv ved lav belastning og lukkede ned i tide og utide,det var noget skrammel.

Redigeret af helljohn - 17-November-2013 kl. 12:17
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 13:46
Det er værd at bemærke, at 8000-serien fra Audiolab er fra 90'erne. 8200-serien er noget helt andet.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 14:28
Det er nu ikke rigtigt det sæt jeg havde kom i 2008 og er identisk med Tag maclaren sættet Tag købte Audiolab og solgte det ret hurtigt igen til Iag som ejer mærket idag sammen med mange andre mærker som fx Wharferdale-Castle-Quad mm.

http://www.whathifi.com/review/audiolab-8000ap + 8000x7 det var dette sæt jeg havde og jeg købte det nyt i 2009 det skulle trække mine Focal Electra 1037 be og dem kunne det ikke magte,har haft meget grej i tidens løb og det var sku det værste l..t jeg har ejet,gav den gang 20k for sættet og solgte efter 3 mdr med et mega tab Confused

Redigeret af helljohn - 17-November-2013 kl. 15:10
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juli-2013
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 16:04
ArmaniThomas.
Dirac er jeg positiv overfor, men det kræver en PC, ikke? Det er jeg ikke så positiv overfor, da det aldrig vil blive lige så let som en Bluray spille, vel?

Men jeg er MEGET åben, hvis du har en letbetjent løsning.

......men jeg laver stadig Troldtekt til sommer

Mvh. Michael
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 16:35
@ Dichael

Den lyd du vil have Dirac på, skal igennem den PC hvor Dirac ligger på.. Så der skal afspilles fra NAS, der skal rippes og så videre.

Ved ikke om man kan køre lyden fra BRD afspiller ind i en PC og så ud igen.. Umiddelbart lyder det ikke så en super god ide - who knows..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 16:52
Det kræver en PC jo. Men når jeg f.eks. skal afspille en bluray sætter jeg bare skiven i, og så starter filmen selv. Så på det punkt er der ingen forskel fra en almindelig bluray afspiller.
Netflix i super HD med 5.1 lydspor kører som en leg via app i win8.1. Det samme med Spotify. Både bluray afspilningen og Spotify kan jeg fjernbetjene med en app til iPad, spole/pause und so weiter.

Det kræver hverken en NAS eller ekstern bluray afspiller som Therien er inde på.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Den sidste forbedring med en flise under hver front, betyder at jeg kan spille tordnende højt (vol 0 db) uden at lyden bliver anstrengt. Mine højttalere slukker selv inden clipping smadrer diskanter, og ved max 100 watt. Jeg tror de fik rene 100 watt med 0 db på LX83.

Jeg har målt min LX81 til 100watt (3,2Ohm) ved -9dB. Underligt hvis der skulle være så stor forskel fra 81 til 83. 

Nu målte jeg ikke noget, men vil da forsøge vha JL Audio app'en næste gang der kan spilles højt. Har du målt 1 m fra højttalerne?
Jeg måler på højtaler terminalerne med et voltmeter.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 17:07

Den sidste forbedring med en flise under hver front, betyder at jeg kan spille tordnende højt (vol 0 db) uden at lyden bliver anstrengt. Mine højttalere slukker selv inden clipping smadrer diskanter, og ved max 100 watt. Jeg tror de fik rene 100 watt med 0 db på LX83.

Jeg har målt min LX81 til 100watt (3,2Ohm) ved -9dB. Underligt hvis der skulle være så stor forskel fra 81 til 83. 

Nu målte jeg ikke noget, men vil da forsøge vha JL Audio app'en næste gang der kan spilles højt. Har du målt 1 m fra højttalerne?

Jeg måler på højtaler terminalerne med et voltmeter.

Det fatter jeg ikke hvordan 100 watt kan måles der
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 17:15
Armani-Thomas.

Måske vi skulle oprette en separat tråd, så vi ikke ødelægger det oprindlelige emne?
Jeg har ledt efter noget brugbart HTPC, men kan ikke fnde noget ordentligt......

Krav: støjsvagt, Bluray og et at bruge.

Mvh. Michael
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 17:16
lol ja, intern brd - selvfølgelig Dirac kræver at lyden kommer fra PCen - holder den ved det.
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 17:26
Men en PC er bøvlet, synes jeg.

Findes noget super let, er jeg interesseret......

Forlag er velkomne :-)
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 17:28
Køb en anthem   
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu