|
Valg af effekttrin/processor |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | ||||||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
Ja okay. Min er en samle selv. Meget støjsvag, har sat blæsestyring på alt. Den bliver ikke varm ved bluray afspilning.
Kan ikke rigtig se hvordan den kan blive mindre bøvlet. Med win 8.1 og SSD harddisk får man en meget flydende og brugervenlig oplevelse. Det var faktisk mere bøvlet da jeg havde seperat bluray afspiller og Apple Tv til Netflix, da der så skulle skiftes indgang på receiveren. Men ellers er der vel kun og købe en seperat processor med Dirac, som så kræver eksterne afspillere. Men ja nok om det i denne tråd. |
||||||
![]() |
||||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19845 |
|||||
Watt kan du ikke måle med et voltmeter.....med mindre at du kender modstanden du hælder effekten ud i. Er modstanden en højttaler, kender du ikke modstanden. Klaus |
||||||
![]() |
||||||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|||||
Uddybning. Når displayet i minLX81 viser at volumen er indstillet til -9dB afgiver den ved fuld udstyring (størst mulig digitale stereo signal ind) et så kraftigt signal at den ved laveste impedans som min højtaler har (3,2 Ohm ved 400Hz) kan vil afsætte 100W i højtaleren (udregnet via Ohms lov).
Kampus: Det må være lydtrykket du vil prøve at måle og det er noget helt andet. Watt er i dette tilfælde den elektriske energi mængde der afsættes i højtaleren fra forstærkeren. Signalet kommer jo ind i højtaleren via terminalerne bagpå så det er der at jeg måler.
KlausDM: Du har næppe bemærket at jeg i første omgang skrev 3,2 Ohm for så burde du kunne regne ud at det ikke er et tilfældigt tal. Impedanskurven for MIN højtaler. Tekst under kurve angiver min. 3,2 Ohm.
![]() |
||||||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||||||
![]() |
||||||
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
|||||
Du mener 200Hz ikke? Og hvorfor lige -9db?
Redigeret af dpny - 17-November-2013 kl. 19:35 |
||||||
![]() |
||||||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|||||
Jo 200Hz. En lille huske fejl.
|
||||||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||||||
![]() |
||||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19845 |
|||||
U = sqrt(WxR) ~18 volt RMS signal på 200 Hz. Okay - tak Klaus Redigeret af KlausDM - 17-November-2013 kl. 20:04 |
||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |