Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
torpedo
Bruger
Oprettet: 12-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 183
|
Sendt: 19-Januar-2009 kl. 17:32 |
Et bud er en af de Blu-ray afspillere du nævner, mht. reference for billed/film-lyd og lad være med at tænke på cd-afspilning. Personlig har jeg ingen erfaring med nogen af afspillerne, så jeg vil ikke prioritere. En bonus ved eksempelvis Oppo-afspilleren er, at den skullle have support for multi-channel musik i DVD-Audio og SACD format. Hvor godt den gør det kan man kun gisne om. Hvis den scalerer SD lige så godt som deres DVD-afspillere, så skal de da have fejlet fatalt på HD-siden, for ikke have fremtryllet en god maskine.
Når du prioritere musik højt, så køb en dedikeret cd-afspiller, hvor du på brugtmarkedet kan få gode afspillere til fornutige priser. Alternativet kunne være en PC med musik i loseless format, som med et godt lydkort sagtens kan spille gode cd-afspillere op til dans...
Pt. er det min konstellation, specielt da min surround-receiver kun kan afspille HD-lyd via analog multi-channel. Kommende Oppo til Blu-ray, DVD, DVD-Audio, SACD og PC til afspilning af loseless musik i stereo via MedieCenter.
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 19-Januar-2009 kl. 17:40 |
Markh skrev:
Jeg og flere andre kan tydeligt se forskel på et ikke-kalibreret Samsung LCD TV. |
Det vil jeg gerne se en demonstration af. Bare fortæl mig hvor jeg skal møde op. Ikke fordi jeg ikke tror på det, men fordi jeg er oprigtigt interesseret i hvad årsagen til forskellen er. Jeg køber ikke de udsvævende forklaringer omkring forskelle i udpakninger osv, før nogen rent faktisk peger på hvori dén forskel ligger. Der KAN være forskel, så langt er vi enige, men det er ikke ensbetydende med at der ER forskel - og det sidste jeg har tænkt mig at gøre, er blindt at acceptere at de dyreste afspillere er dem der gør det bedst.
|
 |
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
|
Sendt: 19-Januar-2009 kl. 18:00 |
AV Precision skrev:
Markh skrev:
Jeg og flere andre kan tydeligt se forskel på et ikke-kalibreret Samsung LCD TV. |
Det vil jeg gerne se en demonstration af. Bare fortæl mig hvor jeg skal møde op. Ikke fordi jeg ikke tror på det, men fordi jeg er oprigtigt interesseret i hvad årsagen til forskellen er. Jeg køber ikke de udsvævende forklaringer omkring forskelle i udpakninger osv, før nogen rent faktisk peger på hvori dén forskel ligger. Der KAN være forskel, så langt er vi enige, men det er ikke ensbetydende med at der ER forskel - og det sidste jeg har tænkt mig at gøre, er blindt at acceptere at de dyreste afspillere er dem der gør det bedst.
|
Hvis de har husket at PS3eren står til komponent Ycrc og ikke RGB og superhvid er til, er det vist.
Otto, så lige det med ugens blog 
Redigeret af SVP03 - 19-Januar-2009 kl. 18:04
|
SVP03
|
 |
Shiva
Guld medlem
Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
|
Sendt: 19-Januar-2009 kl. 19:36 |
AV Precision skrev:
Markh skrev:
|
Amen
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
 |
Potter
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
|
Sendt: 19-Januar-2009 kl. 21:43 |
torpedo skrev:
Når du prioritere musik højt, så køb en dedikeret
cd-afspiller, hvor du på brugtmarkedet kan få gode afspillere til fornutige
priser. Alternativet kunne være en PC med musik i loseless format, som
med et godt lydkort sagtens kan spille gode cd-afspillere op til
dans...
Pt. er det min konstellation, specielt da min surround-receiver kun
kan afspille HD-lyd via analog multi-channel. Kommende Oppo til Blu-
ray, DVD, DVD-Audio, SACD og PC til afspilning af loseless musik i stereo
via MedieCenter.
|
Jeg har skam en rigtig rigtig god CD afspiller, men den skal ikke stå inden
i stuen. Men da jeg engang i mellem gerne vil lytte til musik i stuen, b.la
på CD, men også Koncerter på BD etc. så prioritere jeg også skam også
lyd af høj kvalitet her, alt med måde. Jeg forventer ikke at den skal spille
som en Krell Evolution 505, men måske noget/ lidt hen imod en Sony SCD-777ES.
Meningen er at jeg vil bruge den interne dekoder i BD maskinen, da jeg
bestemt mener at den DAC etc. der måtte side i en reference BD player i
dag lever om til en lyd kvalitet der kan sammenlignes med en
mellemklasse CD afspiller der har 3 år på bagen. Og de DACér der sidder
i en mellemklasse recivere b.la. som i min egen, lever nok ikke op til den
DAC der f.eks, sidder i en BDP-LX91.
Jeg er faktisk sikker på at BDP-LX91/med flere, på de analoge udgange
som f.eks. min egen recivere eller andre i den klasse tilkoblet analogt,
lyder markant bedre fremfor en tilkobling via HDMI, det gælder både for
CD og BD med DTS HD MA etc. Men det ikke lige til at kunne låne den
maskine pt. så det må vente lidt.
Apropo lyd kvalitet, så skulle en PS1 give smæk til high end cd afspiller, et
par link.
http://arstechnica.com/journals/thumbs.ars/2006/11/12/5935
http://blog.wired.com/gadgets/2006/11/msnbc_declares_.html
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
 |
Lukket bruger 2
Guld medlem
Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
|
Sendt: 20-Januar-2009 kl. 07:14 |
AV Precision skrev:
p.las skrev:
dark horse kunne være nad |
Jeg har ikke set deres BD, men hvis man skal dømme dem på deres tidligere forsøg udi DVD-afspilning, så skal den hest vist højst bruges til vingummibamser.
|
En skam man kommer med sådanne udtalelser. Du er godt klar over hvor stor påvirkning du har som "guru" herinde ikke ? Og ja jeg bliver sgu lidt stødt af disse indlæg.
Du har lige brugt 20 indlæg i en anden tråd på at overbevise folk om der jo netop ikke er forskel på afspillerne memindre det kan videnskabelig bevises. Med sådanne udtalelser går der to dage, så tropper folk i butikken og siger at den og den afspillere ikke er god fordi de har læst...bla. bla. ! Folk er for godtroende ja, men ikke desto mindre.
Så som branchemedlem og statussymbol i diverse fora, så skriv: Har ikke set afspilleren endnu. Det har du benyttet mange gange før.
Vi kan godt blive enige om, at ikke alle NAD's dvd-afspillere er lige heldige, hvilket så også gælder alle andre producenter (en del af NAD's afspillere er urørt indmad fra mange af de afspillere der lovprises i det uendelige, så det er nogle gange lidt morsomt at følge med på sidelinien)
Jeg synes helt klart at BD-afspilleren bør tages seriøst. Nu kan det godt være jeg er forudindtaget grundet min stilling, men to ting gjorde at den afløste Denon 2500 drevet i privaten:
Den er knaldhurtig til alt. 5 sekunder og den er i gang med at loade uanset type film og endnu mindre tid på at starte en cd. Ikke set på andre afspillere (bortset fra PS3).
Jeg kan ikke registrere en forskel i forhold til 2500BT på andet end stereolyd, hvor NAD'en vinder.
At den så også kan gøres regionsfri på DVD-delen er kun et plus.
Vi har endnu tilgode at stifte bekendskab med Oppo'en, men det er befriende endelig med en afspiller som NAD'en der ikke praler med alverdens skrammel og understøttelse af punk-orienteret farverum.
Men ok. Den mangler så alufacade og et japansk klingende navn.
Redigeret af Rysz - 20-Januar-2009 kl. 07:36
|
 |
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 20-Januar-2009 kl. 07:22 |
netop analog delen kunne være den store forskel
|
|
 |
Potter
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
|
Sendt: 20-Januar-2009 kl. 07:33 |
[QUOTE=Rysz
Jeg synes helt klart at BD-afspilleren bør tages seriøst. Nu kan det godt være jeg er forudindtaget grundet min stilling, men to ting gjorde at den afløste Denon 2500 drevet i privaten:
Jeg kan ikke registrere en forskel i forhold til 2500BT på andet end stereolyd, hvor NAD'en vinder
Er din BD koblet på via HDMI når du høre CD?
Har du evt. hørt på Denon 3800 og evt. hvad er din oplevelse omkring dens lydbbilledet.
Redigeret af Potter - 20-Januar-2009 kl. 07:35
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
 |
Lukket bruger 2
Guld medlem
Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
|
Sendt: 20-Januar-2009 kl. 07:51 |
Ja jeg har hørt/set 3800BD og testet alle de afspillere vi har på programmet i Hifiklubben på kryds og tværs.
De to er testet på HDMI udgangen da det er eneste option på Denon 2500BT
Jeg vil helst ikke udtale mig, da jeg netop har en påvirkning som brancheansat. Folks oplevelser af produkterne kan jeg accepterer når de henholdes til privat regi. Der findes produkter jeg synes er noget decideret skrammel, men da jeg er påvirket af mit ansættelsesforhold kan jeg ikke tillade i offentlig skue af nedgøre det ene frem for det andet.
Vil du høre min mening er du velkommen til at kontakte butikken. Således agerer vi i de to situationer i forskellige typer for offentlighed og mine udtalelser afhænger heraf.
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
|
Sendt: 20-Januar-2009 kl. 07:55 |
Rysz skrev:
Ja jeg har hørt/set 3800BD og testet alle de afspillere vi har på programmet i Hifiklubben på kryds og tværs.
De to er testet på HDMI udgangen da det er eneste option på Denon 2500BT
Jeg vil helst ikke udtale mig, da jeg netop har en påvirkning som brancheansat. Folks oplevelser af produkterne kan jeg accepterer når de henholdes til privat regi. Der findes produkter jeg synes er noget decideret skrammel, men da jeg er påvirket af mit ansættelsesforhold kan jeg ikke tillade i offentlig skue af nedgøre det ene frem for det andet.
Vil du høre min mening er du velkommen til at kontakte butikken. Således agerer vi i de to situationer i forskellige typer for offentlighed og mine udtalelser afhænger heraf.
|
Det er go' stil Rysz!
Der er nogle branchemedlemmer herinde der er liiige lidt for langt fremme i skoene og bruger dette forum til at reklamere for egne vare. Og folk æder deres indlæg med hud og hår.
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
|
Sendt: 20-Januar-2009 kl. 08:14 |
Rysz skrev:
AV Precision skrev:
p.las skrev:
dark horse kunne være nad |
Jeg har ikke set deres BD, men hvis man skal dømme dem på deres tidligere forsøg udi DVD-afspilning, så skal den hest vist højst bruges til vingummibamser.
|
En skam man kommer med sådanne udtalelser. Du er godt klar over hvor stor påvirkning du har som "guru" herinde ikke ? Og ja jeg bliver sgu lidt stødt af disse indlæg.
Du har lige brugt 20 indlæg i en anden tråd på at overbevise folk om der jo netop ikke er forskel på afspillerne memindre det kan videnskabelig bevises. Med sådanne udtalelser går der to dage, så tropper folk i butikken og siger at den og den afspillere ikke er god fordi de har læst...bla. bla. ! Folk er for godtroende ja, men ikke desto mindre.
Så som branchemedlem og statussymbol i diverse fora, så skriv: Har ikke set afspilleren endnu. Det har du benyttet mange gange før.
Vi kan godt blive enige om, at ikke alle NAD's dvd-afspillere er lige heldige, hvilket så også gælder alle andre producenter (en del af NAD's afspillere er urørt indmad fra mange af de afspillere der lovprises i det uendelige, så det er nogle gange lidt morsomt at følge med på sidelinien)
Den er knaldhurtig til alt. 5 sekunder og den er i gang med at loade uanset type film og endnu mindre tid på at starte en cd. Ikke set på andre afspillere (bortset fra PS3).
Jeg kan ikke registrere en forskel i forhold til 2500BT på andet end stereolyd, hvor NAD'en vinder.
At den så også kan gøres regionsfri på DVD-delen er kun et plus.
Vi har endnu tilgode at stifte bekendskab med Oppo'en, men det er befriende endelig med en afspiller som NAD'en der ikke praler med alverdens skrammel og understøttelse af punk-orienteret farverum.
Men ok. Den mangler så alufacade og et japansk klingende navn. |
Hvis du har læst hvad Otto skriver, taler han kun om BD afspilning, han har altid sagt at der kan være andre grunde til at vælge en dyr BD afspiller, påstanden er at hvis du ser en BD film og afspilleren gør det korrekt, så bliver det ikke bedre, til det modsatte er bevist, så stiller han gerne op til en kigger.
|
SVP03
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 20-Januar-2009 kl. 08:33 |
Rysz skrev:
En skam man kommer med sådanne udtalelser. |
Du har ret, jeg skulle have holdt den for mig selv. Jeg har ikke set NAD'en, men jeg vil dog påpege at mine argumenter mht. blu-ray afspillere drejer sig om kvaliteten ved blu-ray afspilning, ikke når afspilleren bruges som DVD og CD afspiller, hvor der så afgjort er meget store forskelle afspillerne imellem. Det kan sagtens være at NAD'en er en god afspiller på disse punkter, det ved jeg ikke noget om. Beklager at jeg lod mig rive med.
|
 |