recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af en Reference Blu-ray afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af en Reference Blu-ray afspiller

 Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2009 kl. 08:43

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Hvis du har læst hvad Otto skriver, taler han kun om BD afspilning, han har altid sagt at der kan være andre grunde til at vælge en dyr BD afspiller, påstanden er at hvis du ser en BD film og afspilleren gør det korrekt, så bliver det ikke bedre, til det modsatte er bevist, så stiller han gerne op til en kigger.

Læs lige tråden igen så. Jeg reagerede fordi BD afspilleren vurderes ud fra tidligere dvd-baserede afspillere.

Jeg er selv af den mening at BD i langt de fleste tilfælde er BD og har stadig til gode, at få bevist hvorfor nogle investerer i den ene afspiller fremfor den anden. Så på det punkt er Otto og jeg ganske enige.

Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2009 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

En skam man kommer med sådanne udtalelser.

Du har ret, jeg skulle have holdt den for mig selv. Jeg har ikke set NAD'en, men jeg vil dog påpege at mine argumenter mht. blu-ray afspillere drejer sig om kvaliteten ved blu-ray afspilning

Netop dette er mit argument for at reagerer. Den er hverken bedre eller dårligere end andre så længe ingen kan påvise det modsatte (iøvrigt dit eget ofte benyttede argument ) Vi er helt enige om at der er endog ofte store forskelle på dvd og cd-delen af de på markedet aktuelle modeller.

Har ofte selv lyst til at udbasunerer når nogen har oplevelser med det ene og det andet i form af produkter og serviceniveau for forretninger og producenter, men netop her er en ekstra kop kaffe en god ide (vel og mærke inden du trykker på "besvar indlæg")

Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2009 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Ja jeg har hørt/set 3800BD og testet alle de afspillere vi har på programmet i Hifiklubben på kryds og tværs.

De to er testet på HDMI udgangen da det er eneste option på Denon 2500BT

Jeg vil helst ikke udtale mig, da jeg netop har en påvirkning som brancheansat. Folks oplevelser af produkterne kan jeg accepterer når de henholdes til privat regi. Der findes produkter jeg synes er noget decideret skrammel, men da jeg er påvirket af mit ansættelsesforhold kan jeg ikke tillade i offentlig skue af nedgøre det ene frem for det andet.

Vil du høre min mening er du velkommen til at kontakte butikken. Således agerer vi i de to situationer i forskellige typer for offentlighed og mine udtalelser afhænger heraf.

Rørende, men dette forum ville miste en stor del af sin værdi, hvis eksperter og folk med branchekendskab ikke kunne give deres besyv med. Det er jo helt umuligt at rådgive folk uden overhovedet at komme med nogen form for personlige holdninger til tingene. At man så kommer til at bevæge sig ud i periferien af, hvad der er etisk og moralsk tilladeligt er uundgåeligt. Det må være prisen for at give brugerne et fornuftigt indblik i teknikken og en kritisk vinkel til ydelse/pris, osv.

 

Der er vel næppe nogen herinde, der er mere villig til at hjælpe og komme med omfattende og uddybende svar end Otto, men det her handler ikke om ham. Det ville være synd og skam, hvis vi skulle til at censurere eksperterne. Brugerne er vel voksne mennesker, der selv kan sortere lidt i udsagnene.  Jeg vil f.eks. mægtig gerne høre branchefolkenes syn på tingene og det tror jeg også rigtig mange andre har glæde af.


Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2009 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Hvis du har læst hvad Otto skriver, taler han kun om BD afspilning, han har altid sagt at der kan være andre grunde til at vælge en dyr BD afspiller, påstanden er at hvis du ser en BD film og afspilleren gør det korrekt, så bliver det ikke bedre, til det modsatte er bevist, så stiller han gerne op til en kigger.

Læs lige tråden igen så. Jeg reagerede fordi BD afspilleren vurderes ud fra tidligere dvd-baserede afspillere.

Jeg er selv af den mening at BD i langt de fleste tilfælde er BD og har stadig til gode, at få bevist hvorfor nogle investerer i den ene afspiller fremfor den anden. Så på det punkt er Otto og jeg ganske enige.

Nu var det specielt dette her du skrev jeg mente. Hvis du her mener tråden om BD afspillere, har godt set Ottos mening og DVD, men det har han jo trukket tilbage, kan vel sige.
Men glæder mig stadig til at få beviset for at der er forskel på BD afspilning på de dyrere, jeg kan ikke se forskel på min PS3 og Pio LX71, dertil at det rent teknisk ikke kan være forskel, indtil det modsatte er bevist.

Du har lige brugt 20 indlæg i en anden tråd på at overbevise folk om der jo netop ikke er forskel på afspillerne memindre det kan videnskabelig bevises. Med sådanne udtalelser går der to dage, så tropper folk i butikken og siger at den og den afspillere ikke er god fordi de har læst...bla. bla. ! Folk er for godtroende ja, men ikke desto mindre.



Redigeret af SVP03 - 20-Januar-2009 kl. 12:06
SVP03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2009 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Netop dette er mit argument for at reagerer. Den er hverken bedre eller dårligere end andre så længe ingen kan påvise det modsatte (iøvrigt dit eget ofte benyttede argument ) Vi er helt enige om at der er endog ofte store forskelle på dvd og cd-delen af de på markedet aktuelle modeller.

Jeg skrev det ikke direkte, men jeg mente ikke BD afspilningen da jeg skrev det, men DVD afspilning. Og det var på alle måder en uintelligent udtalelse, da det vel er sandsynligt at BD afspilleren slet ikke er lavet af den samme udviklingsafdeling som DVD-afspillerne.

Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Har ofte selv lyst til at udbasunerer når nogen har oplevelser med det ene og det andet i form af produkter og serviceniveau for forretninger og producenter, men netop her er en ekstra kop kaffe en god ide (vel og mærke inden du trykker på "besvar indlæg")

Helt enig, vi begår alle sammen fejl ind imellem - jeg gør i hvert fald - og dette var en af dem. Jeg har slettet indlægget, så står det andre frit for om de vil redigere i citaterne, men det korte af det lange er at det var et ugennemtænkt indlæg, som hverken fagligt eller forretningsmæssigt var særligt klogt. Uforbeholden undskyldning, og jeg vil gerne understrege overfor potentielle købere at jeg ingen belæg overhovedet har for at mistænke NAD'en for at være ringere end konkurrenterne, og som konkurrent vil jeg aldrig kunne levere en neutral udtalelse om dén ting alligevel, og derfor bør jeg selvsagt holde min mening for mig selv, i hvert fald så længe de ikke er bakket op af ufravigelige fakta.

Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2009 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

[

Du har lige brugt 20 indlæg i en anden tråd på at overbevise folk om der jo netop ikke er forskel på afspillerne memindre det kan videnskabelig bevises. Med sådanne udtalelser går der to dage, så tropper folk i butikken og siger at den og den afspillere ikke er god fordi de har læst...bla. bla. ! Folk er for godtroende ja, men ikke desto mindre.

Du piller i konteksten. Jeg mener, at når branchemedlemmer udtaler sig negativt om et produkt påvirker det salget i en anden forretning. At gøre dette uden påviseligt belæg anser jeg for værende upassende.

Lad mig understrege igen, at jeg er af den opfattelse, at der netop ikke er forskel på afspillerne sålænge vi forholder til BD-delen.

Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2009 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg skrev det ikke direkte, men jeg mente ikke BD afspilningen da jeg skrev det, men DVD afspilning. Og det var på alle måder en uintelligent udtalelse, da det vel er sandsynligt at BD afspilleren slet ikke er lavet af den samme udviklingsafdeling som DVD-afspillerne.

I know, men som vi ser er der en tendens til at overtolke.

Du og jeg er enige i mange ting omkring alt dette BD-halløj, bl.a. at afspillerne fungerer basalt korrekt indtil andet kan bevises.

Og lad os så lukke den her. ingen grund til at tærske mere rundt i det.



Redigeret af Rysz - 20-Januar-2009 kl. 12:45
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2009 kl. 12:46

Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Der er vel næppe nogen herinde, der er mere villig til at hjælpe og komme med omfattende og uddybende svar end Otto, men det her handler ikke om ham. Det ville være synd og skam, hvis vi skulle til at censurere eksperterne. Brugerne er vel voksne mennesker, der selv kan sortere lidt i udsagnene.  Jeg vil f.eks. mægtig gerne høre branchefolkenes syn på tingene og det tror jeg også rigtig mange andre har glæde af.

Jeg er principielt enig i at branchefolk generelt, ikke kun mig selv, løfter niveauet af mange diskussioner. Samtidig er der selvsagt også en grænse, hvor balancen mellem rådgivning og markedsføring kan blive brudt. Jeg ved ikke hvor den balance går, hverken fra redaktionens side - som jeg har indtryk af kører en ret løs linie, fordi de netop gerne ser branchemedlemmer blande sig - eller fra brugernes side, som selvsagt er en ret abstrakt ting. Man ved jo først reelt hvor dén linie ligger, når den er overtrådt. Jeg deltager aktivt i fora fordi jeg selv får noget ud af det - og her tænker jeg primært fagligt, for kommercielt har jeg ikke just bevist at jeg ikke burde bruge tiden på noget andet. Men også fordi feedback'en fra brugerne er at de får noget ud af det, og det er for mig det vigtigste. Hvis den generelle holdning fra brugerne er at jeg bevæger mig i den forkerte retning, så tror jeg på at jeg vil opdage det, og så bakker jeg tilbage fra linien igen. Hvis man mener min linie er forkert, så er man mere end velkommen til at skrive det til mig eller forummets moderatorer. Kritikken af mit indlæg i denne tråd er velbegrundet, og noget jeg vil have i baghovedet fremover. Jeg vil dog love de andre brugere, at så længe jeg føler jeg har begrundelserne i orden, så har jeg ikke i sinde at skjule en evt. kritik af produkterne.

Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2009 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg er principielt enig i at branchefolk generelt, ikke kun mig selv, løfter niveauet af mange diskussioner. Samtidig er der selvsagt også en grænse, hvor balancen mellem rådgivning og markedsføring kan blive brudt. Jeg ved ikke hvor den balance går, hverken fra redaktionens side - som jeg har indtryk af kører en ret løs linie, fordi de netop gerne ser branchemedlemmer blande sig - eller fra brugernes side, som selvsagt er en ret abstrakt ting. Man ved jo først reelt hvor dén linie ligger, når den er overtrådt. Jeg deltager aktivt i fora fordi jeg selv får noget ud af det - og her tænker jeg primært fagligt, for kommercielt har jeg ikke just bevist at jeg ikke burde bruge tiden på noget andet. Men også fordi feedback'en fra brugerne er at de får noget ud af det, og det er for mig det vigtigste. Hvis den generelle holdning fra brugerne er at jeg bevæger mig i den forkerte retning, så tror jeg på at jeg vil opdage det, og så bakker jeg tilbage fra linien igen. Hvis man mener min linie er forkert, så er man mere end velkommen til at skrive det til mig eller forummets moderatorer. Kritikken af mit indlæg i denne tråd er velbegrundet, og noget jeg vil have i baghovedet fremover. Jeg vil dog love de andre brugere, at så længe jeg føler jeg har begrundelserne i orden, så har jeg ikke i sinde at skjule en evt. kritik af produkterne.

 

Det er netop min pointe.

 

Folk må selv skille skidt fra kanel. Jeg selv og andre lidelsesfæller har f.eks. ikke den tekniske indsigt til at kunne vurdere, hvorfor vi eksempelvis skal punge 15K ud for Denons nye BD-afspiller pga af en ny fancy billedbehandlingschip, som ingen kan forklare funktionaliteten eller nytten af. Uden eksperterne herinde kommer vi det aldrig nærmere.

 

PS. Har absolut intet imod Denons produkter. De er fremragende. Det var tænkt som eksempel

PSS. Føler mig lidt som Uffe Ellemand fordi jeg var nødt til at tilføje det PS

 

 


Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2009 kl. 13:32
Er trenden med "multi-maskiner" ikke lidt på retur? Umiddelbart er de måske nok mere økonomiske. Men har producenten nu gjort sig umage på alle felter? Med multi-maskinerne kan de utålmodige få det hele på een gang. Ok. Personligt er jeg nok mere til de dedikerede løsninger a la en supergod cd-afspiller og en supergod BD-afspiller osv. Man kan også have den bekymring at multi-maskinerne bliver hurtigere slidt (de mekaniske dele) når man bruger dem til alle medier. De "rige" håber på at kunne købe sig til den ultimative kvalitet - og det er jo også nogen gange muligt, men man kan ikke være sikker. Men glæden ved at eje et produkt hvor både ydelse, design, byggekvalitet og betjening er topklasse - det er nu ikke at kimse af. Der kan dog være langt mellem disse produkter.
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2009 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Det er netop min pointe.

Folk må selv skille skidt fra kanel. Jeg selv og andre lidelsesfæller har f.eks. ikke den tekniske indsigt til at kunne vurdere, hvorfor vi eksempelvis skal punge 15K ud for Denons nye BD-afspiller pga af en ny fancy billedbehandlingschip, som ingen kan forklare funktionaliteten eller nytten af. Uden eksperterne herinde kommer vi det aldrig nærmere.

Jeg var som sådan heller ikke ude efter den generelle strøm af indlæg fra branchefolk. Der skal ikke herske tvivl om, at jeg selv har haft stor nytte af de indlæg der kommer fra alle sider, hvilket i høj grad inkluderer Otto og andre med lignende indsigt.

Sålænge begrundelserne er i orden må der for min skyld heller end gerne fremsættes kritik af de produkter der gør sig til genstand for mangelfuld gengivelse på den ene eller den anden måde. Ligger de under undertegnedes varesortiment handles der selvfølgelig i et eller andet omfang derefter. Jeg bryder mig ikke at sælge halvdefekte produkter.

Da kritikken netop tages for gode varer af de forskellige parter, så er der et naturligt ønske i, at denne kritik fremsættes så begrundet og saglig som muligt i den givne situation.

Og skal vi så komme videre med debatten ?

Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2009 kl. 23:19

Hvad med en frisk lille sammenligning, så NAD får en chance for at indtage sin rette plads, hvor den så end måtte være.

Dette er ment som en chance for at tilbageerobre det evt. tabte terræn.

Iøvrigt læser jeg recorder, ved at gå ind i "Mine indlæg" og kigger efter nyt der.

Og derefter straks "Medlemmer", hvor jeg søger på AV P - og det bliver jeg ved med.

Tak til Otto (med flere) for mange interessante indlæg (nåede også at se det nu slettede )

Carry on!

 

Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu