recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af fiberudbyder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af fiberudbyder

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af fiberudbyder
    Sendt: 11-August-2022 kl. 12:58
Vi har endelig fået åbnet op for andre udbydere i Randers udover Stofa.

Hvem skal man vælge? 

Må sige at Stofa fiber har kørt upåklageligt, men 319 for 200/200 forbindelse er i den dyre ende, de vil dog gerne opgradere til 500/500 for 399 Dead

Bruger egen router / mesh efter fiberboksen og har offentlig dynamisk ip nu, så styrer selv porte og ikke bag en NAT. 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2022 kl. 13:10
Det må da være en no brainer:

Øv, jeg har også Stofa bredbånd til 289,- for 50/50, og kan ikke få andet Unhappy
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2022 kl. 13:49
Prøv og slå din adresse op på en prissammenligningsside (f.eks. https://bredbånd.dk) så kan du se hvem der leverer på din adresse og hvad deres pris er.

Når du selv har hele setuppet med router osv, vil forskellen udelukkende være den enkelte udbyder backbone-net. De fleste udbydere har ret godt styr på det og alle oplever ind imellem nedbrud og kan opleve kapacitetsmangel.

Personligt ville jeg i dit tilfælde gå efter prisen og her plejer Kviknet ofte at være billigst. Fastspeed og Hiper er også gode bud da de kører tilbud konstant - men deres normalpriser plejer at være lidt over Kviknets.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2022 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det må da være en no brainer:
Hm.. vel ikke specielt billigt med 349,-/md, med mindre man har brug for 1000/1000Mbit:
"Fantastisk, du kan få 1000/1000 Mbit fiber
Din pris:
198 kr/md
198 kr/md i 3 mdr. (herefter 349 kr/md.)"

Smile
Mvh. JørgenT
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2022 kl. 14:31
Bredbånd fungerer ikke så godt synes jeg Geek

Den skriver 9 udbydere når jeg søger kun på fiber, men den viser kun fastspeed i oversigten, fastspeed ved jeg, hiper, yousee, Stofa, nordlys, kviknet, bolignet, jetnet siger også at jeg kan når jeg kigger på deres sider. 

Tænker stabilitet. Tænker selvfølgelig også 1000/1000 ellers kunne jeg jo bare blive på de 200/200. 

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Jens PN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2019
Sted: Ribe
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens PN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2022 kl. 15:05
.

Redigeret af Jens PN - 06-Januar-2023 kl. 18:13
Yamaha - McIntosh - Emotiva - SVS Micro - JBL L100 Classic Black Edition - JBL HDI 1600
SVS Ultra Evolution Center -Arendal 1961 Height - Matrix Audio Element i2 Streamer
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2022 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det må da være en no brainer:
Hm.. vel ikke specielt billigt med 349,-/md, med mindre man har brug for 1000/1000Mbit:
"Fantastisk, du kan få 1000/1000 Mbit fiber
Din pris:
198 kr/md
198 kr/md i 3 mdr. (herefter 349 kr/md.)"

Smile
What! Så er fastspeed steget fra 249,- som har været prisen længe Confused
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2022 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det må da være en no brainer:
Hm.. vel ikke specielt billigt med 349,-/md, med mindre man har brug for 1000/1000Mbit:
"Fantastisk, du kan få 1000/1000 Mbit fiber
Din pris:
198 kr/md
198 kr/md i 3 mdr. (herefter 349 kr/md.)"

Smile
What! Så er fastspeed steget fra 249,- som har været prisen længe Confused
virker som om priserne er forskellige fra område til område.
Her koster fastspeed 299kr for en 1000/1000 efter 3 mdr.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2022 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

virker som om priserne er forskellige fra område til område.
Her koster fastspeed 299kr for en 1000/1000 efter 3 mdr.
Kan det være et spørgsmål om hvilken fiber ejer de skal leje sig ind hos?
Her må det være Norlys, efter tidligere Bredbåndnord. 
Hvor de selv tager: Pris efter 6 mdr.: 379,- pr. md


Redigeret af JørgenT - 11-August-2022 kl. 20:33
Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2022 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

V
Må sige at Stofa fiber har kørt upåklageligt, men 319 for 200/200 forbindelse er i den dyre ende

Hvor mange penge syntes du at en fuldstændig problemfri internet forbindelse er værd om måneden?

Hvor ofte downloader i store filer fra hurtige servere?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2022 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvor mange penge syntes du at en fuldstændig problemfri internet forbindelse er værd om måneden?

Hvor ofte downloader i store filer fra hurtige servere?


Klaus

Stort set aldrig. Wink Men det kan godt “mærkes” hvis vi en weekend hvor vi er tre som sidder og gamer i forhold til loadtider til fx GTA V online og fruen streamer og den sidste sidder lytter musik. 

Ved godt det ikke er ofte, men er brugs scenarie herhjemme i vinter halvåret fx. 

Tror mere det er tanken om, at for 20-30 kr ekstra pr måned, kan man få en 5 gange så hurtig forbindelse. 


65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2022 kl. 23:56
Ja, men hvad nu, hvis den forbindelse så dropper ud en gang i mellem?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu