recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af fiberudbyder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af fiberudbyder

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2022 kl. 00:18
Det er derfor jeg efterspørger stabilitet Smile

Der vel andre som kan byde ind med deres erfaring om fiber udbydere. 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2022 kl. 00:20
Sagtens, yousee som udbyder på Norlys fiber i Hammel.

Har kørt upåklageligt siden dag 1.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2022 kl. 01:58
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Har kørt upåklageligt siden dag 1.

Findes der egentligt nogle udbydere der IKKE kører upåklageligt på fiber?
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
stoner Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-November-2008
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stoner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2022 kl. 11:43
Så vidt jeg ved er det fiber ejeren, som bestemmer prisen overfor serviceudbyder, derfor kan der være prisforskel fra det ene område til det andet. Min erfaring er, at der ikke er forskel i stabilitet mellem de forskellige udbydere. Derfor vil jeg blot vælge den billigste, der tilbyder de bedste vilkår, f.eks., ingen binding.

Har selv Telenor på TDC net, 1000/500, har kørt perfekt, de har iøvrigt kampagne nu med 1000/1000 til 249 pr md de første seks md derefter 319 kr pr md, men den pris er nok anderledes i dit område
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2022 kl. 11:53
Har du ikke mulighed for Kazoom?. 
Det er Aura's lavpris selskab. Der har jeg en 1000/1000 til 289 pr. måned. 
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2022 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af stoner stoner skrev:

Så vidt jeg ved er det fiber ejeren, som bestemmer prisen overfor serviceudbyder, derfor kan der være prisforskel fra det ene område til det andet.

Det er rigtigt og der er helt korrekt forskel i indkøbsprisen som udbyderen skal betale netejeren - derfor kører det fleste selskaber med forskellige priser på tværs af DK - endda nogle gange helt ned på gadeniveau. Man får et godt indtryk af de forskellige fiberejeres engrospriser ved at kigge på Fastspeed eller Hiper, som begge prøver at have samme margin på tværs af netværk - dem som koster 349,- for 1.000 Mbit er derfor (nok) de dyreste at leje sig ind hos, mens dem til 299,- nok er blandt de billigste.

Coax er anden historie, men har indtil nu været den bedste pris at markedsføre da TDC NET Coax til 249,- (snart 269,-) for 1.000 Mbit er et godt tilbud hos Fastspeed og Hiper. Og ja, så kommer mange ind på hjemmesiden og ser at 1.000 Mbit fiber koster mellem 299,- og 349,- som stadigvæk er blandt de bedste priser på de pågældende netværk.

De primære forskelle mellem udbyderne er derfor deres backbone net og hvor meget kapacitet de har købt i backbone nettet samt hvilken router de sender med.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2022 kl. 13:09
Vil lige byde ind med Wizer (tidl. Gigabit), som hos mig koster 198/md for 1000/1000.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2022 kl. 13:28
Hej.

Antenneforeningen af 1986 Er en forening der leverer Kabel TV  fra YouSee og Internet fra Dansk Kabel TV til 19.000 brugere fordelt på over 70 medlemsafdelinger i det storkøbenhavnske område.

Hver bolig har et TV antenne stik, og et helt separat internet stik, så signalerne IKKE kan forstyrre hinanden.

Vi får tilbudt:
10/10 Mbit/s 75 kr. /md
400/400 Mbit/s 100 kr. /md
1000/1000 Mbit/s 160 kr. /md

Når du bestiller internet hos AF86, skal du være opmærksom på, at du selv skal sørge for at købe en router.
Evt en D-link med Support fra Dansk Kabel TV, som er et TDC Selskab:


Ellers betaler alle i afdelingen et månedligt Antennebidrag på 65 kr, lige meget om man har Yousee eller ej.

Hilsen Carsten.

Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2022 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Antenneforeningen af 1986 Er en forening der leverer Kabel TV  fra YouSee og Internet fra Dansk Kabel TV til 19.000 brugere fordelt på over 70 medlemsafdelinger i det storkøbenhavnske område.

Hver bolig har et TV antenne stik, og et helt separat internet stik, så signalerne IKKE kan forstyrre hinanden.

Vi får tilbudt:
10/10 Mbit/s 75 kr. /md
400/400 Mbit/s 100 kr. /md
1000/1000 Mbit/s 160 kr. /md

Når du bestiller internet hos AF86, skal du være opmærksom på, at du selv skal sørge for at købe en router.
Evt en D-link med Support fra Dansk Kabel TV, som er et TDC Selskab:


Ellers betaler alle i afdelingen et månedligt Antennebidrag på 65 kr, lige meget om man har Yousee eller ej.

Hilsen Carsten.


Skønt, det tror jeg trådstarter som er bosiddende i Randers får en masse ud af Clap
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2022 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:


Skønt, det tror jeg trådstarter som er bosiddende i Randers får en masse ud af Clap

Rigtig meget faktisk. Big smile

Tror valget falder på Hiper, da de har bedste tilbud i 6 måneder. 


65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2022 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Skønt, det tror jeg trådstarter som er bosiddende i Randers får en masse ud af Clap

DKTV bygger dog netværk i hele landet, så hvis han kan få det stemt igennem... Clap
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2022 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Skønt, det tror jeg trådstarter som er bosiddende i Randers får en masse ud af Clap

DKTV bygger dog netværk i hele landet, så hvis han kan få det stemt igennem... Clap


Få stemt hvad igennem?
Hos hvem?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu