|
Valg af forforstærker |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
vice ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Oktober-2015 Sted: Sorring, Danmar Status: Offline Point: 52 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hej Tsunamijhoe,
Jeg giver dig fuldstændig ret i det du siger "Problemet her er, at ikke 2 rum er ens,og man vil få forskellige resultater og oplevelser alt efter lokalet produktet befinder sig i, og da man ikke længere kan gå ned i sin lokale hifi pusher og høre/føle og få en snak,er man som du nævner henvist til at bruge internettets retur ret, som alt efter butik kan være et dyrt bekendtskab,især hvis man selv skal betale returfragten.." Det er derfor det er så frustrerende at købe nyt Hi-Fi i dag frem for for 10 år siden, der kunne man finde masser af fedt Hi-Fi udstyr i en fysisk butik i den nærmeste større by. |
||
![]() |
||
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
|
Der er ingen tvivl om at Anthem er dyrt, men man bør nu sagtens kunne forhandle AVM 60 ned til 27.000kr. Faktisk har jeg fået tilbudt en til 19.000 plus moms. Men med hensyn til room correction og forskellige rum, så er ideen netop, at rummet skal ophæves, så at sige, at det er forskelligt hvilken der er bedst, alt efter hvilket rum de bruges i, synes jeg er selvmodsigende. Bortset fra det, skal der ikke herske nogen tvivl om, at rummet er den vigtigste faktor for at få god lyd.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Og sådan går det jo hvis ikke man støtter specialbutikkerne, men istedet handler på nettet. Fona lukker iøvrigt 17 butikker mere end de 25 de først sagde. Så der bliver kun een i Jylland i Aalborg. Resten ligger i hovedstads området ![]() |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 29 ![]() -- ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
|
Hvem bekymrer sig om Fona? De har ikke været væsentlige siden 1989. Ang. at "støtte" special butikker, det kan man jo ikke, hvis de ikke har det man gerne vil have.. Vi har haft den her diskussion før,og den er moot.. Løbet er kørt for brick&mortar butikker |
||
![]() |
||
DonOlsen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-April-2016 Sted: København Status: Offline Point: 3 |
|
Har p.t en ældre Denon receiver der trækker et 5 kanals Wyred4Sound effekttrin. Jeg lader min Oppo BD-103 om at dekode, så Denon'en skal ikke lave så meget. Men jeg leder efter efter en moderne SR processor - helst med automatisk room control. Jeg har surfet lidt rundt på bl.a. hometheaterreview.com, audioholics.com og avforum.com og fundet 3 spændende kandidater:
Anthem AVM 60, 3000$ (33000 kr importør Interceptor Audio) Marantz AV8802a, 3999$ (26999 kr importør Hifi-Freaks) Classé Sigma SSP, 5000$ (34900 kr importør Hifiklubben) Classé er tilsyneladende sagen, hvis man ønsker 2 kanals high end lyd med mulighed for surround. Men den mangler room correction. Marantz kan bare alt og meget mere. Anthem virker som den mest ideelle løsning, især pg.a. deres meget roste ARC. Savner dog at finde en anmeldelse af den. Så hvorfor ikke spare en masse penge og købe den? Tjah, her i DK er den desværre noget dyrere end AV8802a og næsten lige så dyr som Classé Sigma. For sjov har jeg prøvet at beregne, hvad et skift i importør kunne betyde: Anthem AVM 60 pris: Hvis importeret af Hifiklubben: 20940 kr. Hvis importeret af Hifi-freaks: 20250 kr. Altså markant lavere end de 33000, som er listeprisen i dag. Skyldes måske, at Interceptor Audio er rettet mod high end klientellet. Jeg er stadig lun på at prøve en AVM 60, men håber da på at kunne forhandle den ned til en mere rimelig pris, f.eks. 27000 kr. DonOlsen |
||
![]() |
||
wernermeyer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2013 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 239 |
|
Du kan ikke bare direkte sammenligne priserne på den måde. Anthemen ville skam koste det samme hvis Hifi-klubben importerede den. Den koster jo ca. det samme i alle europæiske lande. |
||
![]() |
||
vice ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Oktober-2015 Sted: Sorring, Danmar Status: Offline Point: 52 |
|
Hej Don Olsen,
Hvor bor du henne af? Kan muligvis købe en til dig for 28000kr. helt ny selvfølgelig. Mvh. Vice |
||
![]() |
||
DonOlsen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-April-2016 Sted: København Status: Offline Point: 3 |
|
Hej Vice,
Tak for tilbuddet. Jeg bor i København. Har dog ikke besluttet mig for nogen af dem endnu. Vil nok starte med at aflægge K.T. Radio et besøg og se lidt nærmere på AVM 60. De plejer at være til at forhandle med. Dr. Gonzo mener at man bør kunne komme ned på 27000 hos en dansk forhandler. Jeg vender tilbage, når jeg er blevet mere afklaret! DonOlsen |
||
![]() |
||
|
Hej Don,
Det er bare iorden, det var bare fordi jeg selv bestiller en nu her men jeg kan kun få den ned i de 28000. men du er velkommen til at kontakte mig. Mvh. Vice |
||
![]() |
||
|
Håber du bliver glad for den! Det ender nok også med, at jeg anskaffer een.
DonOlsen |
||
![]() |
||
|
Super, så skriv lige hvad du får den til
![]() Mvh. Vice |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|
Hvis du vil se / høre nærmere på en Marantz av8802, har jeg en stående i biffen og giver gerne en demo.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |