recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af forforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af forforstærker

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
vice Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2015
Sted: Sorring, Danmar
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vice Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 13:54
Hej Tsunamijhoe,

Jeg giver dig fuldstændig ret i det du siger

"Problemet her er, at ikke 2 rum er ens,og man vil få forskellige resultater og oplevelser alt efter lokalet produktet befinder sig i, og da man ikke længere kan gå ned i sin lokale hifi pusher og høre/føle og få en snak,er man som du nævner henvist til at bruge internettets retur ret, som alt efter butik kan være et dyrt bekendtskab,især hvis man selv skal betale returfragten.."

Det er derfor det er så frustrerende at købe nyt Hi-Fi i dag frem for for 10 år siden, der kunne man finde masser af fedt Hi-Fi udstyr i en fysisk butik i den nærmeste større by.

Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 14:05
Der er ingen tvivl om at Anthem er dyrt, men man bør nu sagtens kunne forhandle AVM 60 ned til 27.000kr. Faktisk har jeg fået tilbudt en til 19.000 plus moms. Men med hensyn til room correction og forskellige rum, så er ideen netop, at rummet skal ophæves, så at sige, at det er forskelligt hvilken der er bedst, alt efter hvilket rum de bruges i, synes jeg er selvmodsigende. Bortset fra det, skal der ikke herske nogen tvivl om, at rummet er den vigtigste faktor for at få god lyd.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af vice vice skrev:

Hej Tsunamijhoe,

"Problemet her er, at ikke 2 rum er ens,og man vil få forskellige resultater og oplevelser alt efter lokalet produktet befinder sig i, og da man ikke længere kan gå ned i sin lokale hifi pusher og høre/føle og få en snak,er man som du nævner henvist til at bruge internettets retur ret, som alt efter butik kan være et dyrt bekendtskab,især hvis man selv skal betale returfragten.."

Det er derfor det er så frustrerende at købe nyt Hi-Fi i dag frem for for 10 år siden, der kunne man finde masser af fedt Hi-Fi udstyr i en fysisk butik i den nærmeste større by.

Og sådan går det jo hvis ikke man støtter specialbutikkerne, men istedet handler på nettet.

Fona lukker iøvrigt 17 butikker mere end de 25 de først sagde. Så der bliver kun een i Jylland i Aalborg. Resten ligger i hovedstads området
Til top
Bruger udmeldt 29 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af vice vice skrev:

Hej Tsunamijhoe,

Og sådan går det jo hvis ikke man støtter specialbutikkerne, men istedet handler på nettet.

Fona lukker iøvrigt 17 butikker mere end de 25 de først sagde. Så der bliver kun een i Jylland i Aalborg. Resten ligger i hovedstads området

Hvem bekymrer sig om Fona? De har ikke været væsentlige siden 1989. Ang. at "støtte" special butikker, det kan man jo ikke, hvis de ikke har det man gerne vil have.. Vi har haft den her diskussion før,og den er moot.. Løbet er kørt for brick&mortar butikker
Til top
DonOlsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-April-2016
Sted: København
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DonOlsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2016 kl. 16:40
Har p.t en ældre Denon receiver der trækker et 5 kanals Wyred4Sound effekttrin. Jeg lader min Oppo BD-103 om at dekode, så Denon'en skal ikke lave så meget. Men jeg leder efter efter en moderne SR processor - helst med automatisk room control. Jeg har surfet lidt rundt på bl.a. hometheaterreview.com, audioholics.com og avforum.com og fundet 3 spændende kandidater:

Anthem AVM 60, 3000$       (33000 kr importør Interceptor Audio)
Marantz AV8802a, 3999$    (26999 kr importør Hifi-Freaks)
Classé Sigma SSP, 5000$     (34900 kr importør Hifiklubben)

Classé er tilsyneladende sagen, hvis man ønsker 2 kanals high end lyd med mulighed for surround. Men den mangler room correction.
Marantz kan bare alt og meget mere.
Anthem virker som den mest ideelle løsning, især pg.a. deres meget roste ARC. Savner dog at finde en anmeldelse af den.
Så hvorfor ikke spare en masse penge og købe den? Tjah, her i DK er den desværre noget dyrere end AV8802a og næsten lige så dyr som Classé Sigma.
For sjov har jeg prøvet at beregne, hvad et skift i importør kunne betyde:

Anthem AVM 60 pris:
        Hvis importeret af Hifiklubben: 20940 kr.
         Hvis importeret af Hifi-freaks: 20250 kr.

Altså markant lavere end de 33000, som er listeprisen i dag. Skyldes måske, at Interceptor Audio  er rettet mod high end klientellet.
Jeg er stadig lun på at prøve en AVM 60, men håber da på at kunne forhandle den ned til en mere rimelig pris, f.eks. 27000 kr.

DonOlsen

Til top
wernermeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2013
Sted: Aarhus
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2016 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af DonOlsen DonOlsen skrev:

Har p.t en ældre Denon receiver der trækker et 5 kanals Wyred4Sound effekttrin. Jeg lader min Oppo BD-103 om at dekode, så Denon'en skal ikke lave så meget. Men jeg leder efter efter en moderne SR processor - helst med automatisk room control. Jeg har surfet lidt rundt på bl.a. hometheaterreview.com, audioholics.com og avforum.com og fundet 3 spændende kandidater:

Anthem AVM 60, 3000$       (33000 kr importør Interceptor Audio)
Marantz AV8802a, 3999$    (26999 kr importør Hifi-Freaks)
Classé Sigma SSP, 5000$     (34900 kr importør Hifiklubben)

Classé er tilsyneladende sagen, hvis man ønsker 2 kanals high end lyd med mulighed for surround. Men den mangler room correction.
Marantz kan bare alt og meget mere.
Anthem virker som den mest ideelle løsning, især pg.a. deres meget roste ARC. Savner dog at finde en anmeldelse af den.
Så hvorfor ikke spare en masse penge og købe den? Tjah, her i DK er den desværre noget dyrere end AV8802a og næsten lige så dyr som Classé Sigma.
For sjov har jeg prøvet at beregne, hvad et skift i importør kunne betyde:

Anthem AVM 60 pris:
        Hvis importeret af Hifiklubben: 20940 kr.
         Hvis importeret af Hifi-freaks: 20250 kr.

Altså markant lavere end de 33000, som er listeprisen i dag. Skyldes måske, at Interceptor Audio  er rettet mod high end klientellet.
Jeg er stadig lun på at prøve en AVM 60, men håber da på at kunne forhandle den ned til en mere rimelig pris, f.eks. 27000 kr.

DonOlsen

Du kan ikke bare direkte sammenligne priserne på den måde. Anthemen ville skam koste det samme hvis Hifi-klubben importerede den. Den koster jo ca. det samme i alle europæiske lande.
Til top
vice Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vice Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2016 kl. 17:25
Hej Don Olsen,

Hvor bor du henne af?

Kan muligvis købe en til dig for 28000kr. helt ny selvfølgelig.

Mvh. Vice
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DonOlsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 14:54
Hej Vice,
Tak for tilbuddet. Jeg bor i København. Har dog ikke besluttet mig for nogen af dem endnu. Vil nok starte med at aflægge K.T. Radio et besøg og se lidt nærmere på AVM 60. De plejer at være til at forhandle med. Dr. Gonzo mener at man bør kunne komme ned på 27000 hos en dansk forhandler. Jeg vender tilbage, når jeg er blevet mere afklaret!
DonOlsen
Til top
vice Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vice Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 16:04
Hej Don,

Det er bare iorden, det var bare fordi jeg selv bestiller en nu her men jeg kan kun få den ned i de 28000. men du er velkommen til at kontakte mig.

Mvh. Vice

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DonOlsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 20:21
Håber du bliver glad for den! Det ender nok også med, at jeg anskaffer een.
DonOlsen
Til top
vice Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vice Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 21:38
Super, så skriv lige hvad du får den til

Mvh. Vice
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2016 kl. 06:37
Hvis du vil se / høre nærmere på en Marantz av8802, har jeg en stående i biffen og giver gerne en demo.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu