recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af første pladespiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af første pladespiller

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
LarsKnudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsKnudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af første pladespiller
    Sendt: 14-Februar-2014 kl. 20:27
Jeg har længe gået og tænkt på at købe en pladespiller, og har holdt øje med DBA for at finde en brugt til en fornuftig pris. Leder efter noget til omkring 1 til 2k, som har mulighed for at blive opgraderet hen af vejen, hvis jeg skulle blivet bidt. Jeg kigger efter Rega P2 eller lignende (forslag modtages gerne). 

Jeg har håbet på at finde en i nærheden (Aalborg) men er ved at blive lidt utålmodig. Jeg har ikke villet kigge længere væk fordi jeg har været bekymret for at få sådan en delikat sag fragtet med postDK. Er min frygt berettiget eller er pladespillere slet ikke så skrøbelige som jeg tror? 

Update
Brugt er ude af billedet (medmindre der pludselig sker noget spændende på brugtmarkedet i Aalborg) så nu kunne jeg godt tænke mig bud på en ny pladespiller. Den må meget gerne have mulighed for opgraderinger, men ligger i 2k området (som vist er skæringpunktet for at det bliver noget ved?). Automatik er nice, men ikke noget krav.

Mulighederne som jeg ser det er:
Project Debut carbon
Project Essential
Thorens TD158
Denin DP-200USB (ikke at usb funktionaliteten er interessant)
Argon TT-1 v2

Project Elemental er sorteret fra listen pga. æstetik

Spilleren vil blive sluttet til en onkyo tx-sr706 som har nogle Harbo HS-62 sluttet til. Ingen rørforstærker i denne omgang :)

Er der nogen bud jeg har overset eller nogen grund til at jeg skal frasortere dem på listen?


Redigeret af LarsKnudsen - 16-Februar-2014 kl. 13:53
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 20:31
Hvis låsemekanismen er intakt og den ellers pakkes forsvarligt ind, bør det ikke være noget problem. Den er ganske givet sendt med post/fragtmand fra Rega i England til den danske distributør og videre til forhandleren......

Personligt ville jeg dog aldrig tage den chance. En pladespiller er noget forfærdeligt fintfølende mekanik og ville ved et køb, altid møde personligt op, afprøve den hos sælger og så ellers pænt bære den hjem.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 22:13
Jeg har haft dårlige oplevelser med at få både pladespillere og pladehylder sendt, så jeg ville ikke vælge at få en pladespiller sendt...

Hvad med en project debut carbon? Den minder om rega og har nu og da fået bedre anmeldelser end rega i tilsvarende klasse.
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2014 kl. 14:47
Eller hvad med en helt ny Project Elemental? http://www.av-connection.dk/?PGr=6769&ML=2019
Til top
LarsKnudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsKnudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2014 kl. 21:10
Har overvejet en Elemental men efter at have observeret den i levende live må jeg indrømme at den faldt slet ikke i min smag :) Mulighederne som jeg ser det er:
Project Debut carbon
Project Essential
Thorens TD158
Denin DP-200USB (ikke at usb funktionaliteten er interessant)
Argon TT-1 v2

Er der nogen bud jeg har overset eller nogen grund til at jeg skal frasortere dem på listen?
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2014 kl. 21:27
Kan du strække dig lidt. Jeg har en project rpm 1.3 genie. Den gør det ret godt, og den røde pickup fra ortofon der følger med er fornuftig. Senere kan du opgradere til den blå, som kan hive endnu mere ud af de sorte skiver.

Redigeret af SilverLine - 15-Februar-2014 kl. 21:28
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
LarsKnudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsKnudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 13:56
Godt bud - manglen på dust cover bekymrer mig en smule, jeg kunne snildt se for mig hvor støvet den (og eventuelle plader jeg kunne komme til at efterlade) kunne blive. Æstetikken er bedre en elemental.
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af LarsKnudsen LarsKnudsen skrev:

Godt bud - manglen på dust cover bekymrer mig en smule, jeg kunne snildt se for mig hvor støvet den (og eventuelle plader jeg kunne komme til at efterlade) kunne blive. Æstetikken er bedre en elemental.


Synes ikke det er et problem for mig. Ellers kan der vist til købes en akryl kasse.
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 08:17
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

 
Synes ikke det er et problem for mig. Ellers kan der vist til købes en akryl kasse.


Men det er heller ikke et problem for mig - bare af med pladen, når den er hørt. :-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu