|
Valg af grafikkort til Adobe CS6 programmer |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
stonefox ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 20:18 |
Hej
Har tidligere kørt med CS5 men er nu gået over til Adobe Master Collection CS6. Har følge hardware: Motherboard : ASUSTek SABERTOOTH X79 Grafic card : GeForce GTX 660 ( use OpenGL) CPU: Intel Core i7-3930K 3.20GHz Hard drive : 2 * SSD - ( En til mine projekter og den anden anvendes til cache) Memory : 32 Gb Windows 7 Ultimate, 64-bit Mit problem er at preview i After Effects pixaler, og I Premiere går der lang tid fra at preview vises, hvis jeg flytter position på Timeline, så derfor er mig egen teori at grafikkortet ikke kan følge med. Hvilke grafikkort anvender andre medlemmer af Forum til CS6 pakke, som de kan anbefale ? Da jeg kørte CS5 havde jeg tit 3-4 Adobe programmer kørende på samme tid, uden problemer. |
|
mvh Steen Mikkelsen |
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nu bruger jeg selv primært kun photoshop. Men der har man en indstilling i preference som indstiller om den skal bruge gpu eller ej. Hvis den måske ikke er slået til bruger programmet ikke gpu og måske derfor langsom?
|
|
![]() |
|
stonefox ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 104 |
Jeg har været en del videoer igennem, som beskriver optimering af CS6 pakken.
|
|
mvh Steen Mikkelsen |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
indtil for ganske nylig har man kun kunnet bruge grafikkortet hvis man havde et workstation certificeret grafikkort - der fandtes hacks til at ændre det, men Adobe er så småt begyndt at kravle over på openCL i næste generation af CC. (CS5 og 6 havde ikke reel support for GPU-beregninger på andre måder end via CUDA på cert. grafikkort)
som udgangspunkt vil anbefalingen være det største du har råd til, men mindst et 900-serie kort. Ellers vil jeg sige et quadro kort vil være at anbefale. De nye M3000 er baseret på 9-serien geforce.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Du skal sætte Premiere op til at bruge CUDA.
Med dit kort som har 960 CUDA cores, så burde det køre langt bedre end du beskriver.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
After Effect CS6 og også det program som volder de største problemer.
|
|
mvh Steen Mikkelsen |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
kig lige i den her PDF - ser faktisk ud til at 660'eren slet ikke er certificeret! https://helpx.adobe.com/premiere-pro/system-requirements.html#Adobe%20Premiere%20Pro%20CS6%20system%20requirements
hvis du kigger under cs6 så skal du enten have et gtx 5-serie kort ELLER et quadro kort. Ellers følg denne opskrift! https://forums.adobe.com/thread/629557
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Der står at det også at det kræver "Intel® Core™2 Duo" eller "AMD Phenom® II processor". Men det er jo ikke det samme som at det ikke virker med en Intel Core i7. GTX 660'eren er jo et nyere kort en GTX 580'eren. Man bruger jo CUDA til en masse andre ting der ikke kræver certificeret kort/drivere, så jeg tror ikke på at Premiere ikke vil køre med et GTX 660 kort. Jeg har endda haft et GTX 760 kort kørende i en HyperV 3.0 server, hvor man kunne bruge RemoteFX funktionalitet, selvom kortet ikke er certificeret.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |