|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Halsted ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1086 |
![]() Sendt: 11-April-2008 kl. 08:43 |
Hej alle! Jeg er nu klar til at investere i en ny Receiver der kan håndtere HD lydformaterne men jeg har flere spørgsmål i den anledning som jeg håber i kan hjælpe mig med. Som udgangspunkt skal den have 4 HDMI inputs - skal umiddelbart bruge de tre til Tosh XE1, PS3 og Yousee selector men det kunne være rart med en ekstra i baghånden Jeg har virkelig været meget interesseret i en Onkyo 875 men har egentlig ikke så meget brug for den REON scaler som sidder i den. Hvis man har en afspiller som er god til at scalere SD signaler kan man vel bare udlade at receiveren skal scalere signalet? Kæresten lader ikke hvilken som helst "kasse" komme ind i hytten Af andre mærker er jeg blevet anbefalet Yamaha i TC (måske fordi de ikke forhandler Onkyo?) og Marantz (som jeg har i forvejen og er tilfreds) Hvad villle i vælge hvis både kvalitet og design er i højsædet? På forhånd tak! /Halsted |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12435 |
![]() |
Jeg ville klart vælge Marantz 8002 hvis pengene er der, især set i lyset af, at Onkyo'erne er tudegrimme
![]() |
|
![]() |
|
Halsted ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1086 |
![]() |
Naiera, Lige præcis, Onkyo'erne er tudegrimme Jeg må lige tage et kig på Marantz 8002. Tak for tippet! /Halsted
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12435 |
![]() |
Et kig? Smut i TC og få et lyt
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er allerede på vej /Halsted |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Ja, så må det blive Marantz eller Yamaha... Personligt er jeg så mere til yamaha'en, hvis valget stod mellem de to.
Men det er jo en smagssag! ![]() |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
![]() |
Nu har jeg fået hørt Marantz 8002, Pioneer VSX-LX70 og Onkyo 875 i Stereo, og må indrømme jeg ikke kan høre den store forskel. Jeg hørte alle tre i KT radio på et par AudioVector ala mine. Om det skyldes mit mindre trænede øre Alt i alt er jeg tilfreds med alle tre. Derfor har jeg besluttet mig for at vælge Pioneer, damn den Receiver oser af høj "Wife Acceptance Factor" /Halsted |
|
![]() |
|
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
![]() |
Har også selv overvejet den pioneer, men den tabte stort i en test mod denon og onkyo. (mener det var homecinemachoice.com der lavede testen. Denon fik 1 point mere end onkyo i surround-delen. Så de 2 ligger lige i slutresultatet. Hørte du den i surround også? Og hvad må du slippe for den? Redigeret af furious jt - 23-April-2008 kl. 09:26 |
|
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|
![]() |
|
![]() |
furious jt, Jeg har ikke hørt dem i surround men der er masser af power i alle tre så det håndterer de alle tre glimrende. Jeg var mest interesseret i forskellen rent Stereo mæssigt. Jeg går ikke så meget op i at læse alle mulige tests om hvilken der scorer højest Så Pioneer er det bedste kompromis for mig Den koster 14.000 i KT radio. Min pris er lidt under da jeg er en _rigtig_ god kunde /Halsted |
|
![]() |
|
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
Hmmm, jeg synes en Onkyo receiver ligner... en hvilken som helst anden receiver. Det er en stor elektrisk klods med en masse julelys i displayet. Om man kan lide det eller ej, er en smagssag, men jeg synes altså ikke andre receivere falder ind under kategorien kunst i forhold til Onkyos receivere. til evt sammenligning kan man se her: Onkyo: Jeg kan ikke se den store forskel, men skulle jeg vælge ud fra rent æstetiske hensyn, ville jeg nok (ud fra de to billeder, hvor Marantzen er i metallic farve, mens Onkyoen er sort) vælge Onkyoen - nok primært pga. det blå volume lys, og fordi den er sort, mens Marantzen er alt for lidt diskret i den farve. |
|
![]() |
|
![]() |
tosa, Jeg er skam også udemærket tilfreds med især Marantz design, men Onkyo'en har et stort, ret klodset udseende efter min mening, med en, lad mig diplomatisk kalde den, speciel form, som ikke alle syntes om /Halsted Redigeret af Halsted - 23-April-2008 kl. 13:07 |
|
![]() |
|
KillerT2 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 265 |
![]() |
Halsted,
Inden du køber Pioneer'en så tjek lige priserne i UK (f.eks. på www.pricerunner.co.uk). Du kan få Pioneer VSX-LX70 til 840 pund hos f.eks. hiwayhifi som også sender til DK - det er 7800 DKK så der er da lidt at spare selv om du skulle give lidt for at sende den ![]() Bare et forslag! ![]() |
|
Pioneer 508XD, Pioneer SC-2024, Panasonic BDT110, AppleTV, PCH A-200
B&W CDM9NT + CNT + XT2, BK Monolith DF |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |