Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Mehlsen83
Ny bruger
Oprettet: 19-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 5
|
Emne: Valg af hjemme bio.. Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 11:54 |
Hej,
Jeg er helt ny herinde, så ved for det første ikke om det er det rigtige sted jeg poster dette emne, men håber det går. 
Jeg står i den situation at jeg er flyttet i lejlighed med min kæreste, og sjovt nok blev der ikke plads til min nuværende hjemmebio sæt. Hvilket også var ok, da det var meget gammelt. Men jeg er på udkig efter noget nyt, men det skal være meget spartansk og minimalistisk. Skal lige siges jeg er rookie ud i lydens verden, men vil meget gerne have noget der spiller. 
Det jeg er interesseret i er, hvis muligt, en trådløs reciever der kan forbinde mit PC, TV og Blu-Ray afspiller gerne med indbygget højtalere. Så er altså ude i noget all in one. Hvis der da findes noget? Og det der findes har et vidst kvalitets niveau.
Håber i forstår mit spørgsmål.
Det eneste udstyr jeg har lige pt er mit 38 tommers philips fladskærms tv.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 12:06 |
Hvis du vil ha' surround lyd, kommer du ikke udenom et 5.1 højttaler setup. All-in-one er jo typisk en Soundbar, og det er en nødløsning.
Og velkommen til recordere 
Redigeret af Kampus - 19-Oktober-2010 kl. 12:06
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 12:16 |
Hvad er dit budget? :D
Off topic: Jeg er blevet en super bruger  haha kunne ikke lade være
Redigeret af MrCeecar - 19-Oktober-2010 kl. 12:18
|
 |
Mehlsen83
Ny bruger
|
Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 12:19 |
Har et budget på mellem 4.000 og 8.000.. Kan rykkes lidt hvis jeg rammer noget jeg er helt hooked på..
Har selv kigget på LG HB954PB.
Men mindre højtalere og bedre kvalitet kunne også være en mulighed, er rimelig åben overfor ideer. Vil hellere have kvalitet frem for at det fx skal være surround. Men som i kan se kvalitet indenfor rimelighedens grænser. :)
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 3730
|
Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 12:24 |
MrCeecar skrev:
Off topic: Jeg er blevet en super bruger haha kunne ikke lade være |
Du ved godt det er baseret på antal indlæg og ikke selve indholdet i indlæggene 
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 12:35 |
furious jt skrev:
MrCeecar skrev:
Du ved godt det er baseret på antal indlæg og ikke selve indholdet i indlæggene  |
I know 
Redigeret af MrCeecar - 19-Oktober-2010 kl. 12:35
|
 |
larsen_mgeic
Guld medlem
Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Point: 1315
|
Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 14:38 |
MrCeecar skrev:
furious jt skrev:
MrCeecar skrev:
Du ved godt det er baseret på antal indlæg og ikke selve indholdet i indlæggene  |
I know 
|
Det vil sige det i begge laver lige nu, er bare for at få hits ? For manden får da ikke meget ud af det
Til manden Jeg er endnu ikke stødt på noget "all-in-one" system der spiller bare nogen lunde, i forhold til et velfungerende stereo setup. Jeg ved godt at man ikke kan få surround, men det kan man altså heller ikke i en bar.
Hvis vi snakker små højtalere med meget lyd, så kan jeg da anbefale KEF "Eggs" med en subwoofer til. Det er dog hverken trådløst eller en soundbar. Men det er minimalistisk og fint IMO 
Men ellers, som sagt, så ville jeg nok personligt hellere nøjes med et stereo setup, frem for en billig alt-i-en løsning.
Redigeret af larsen_mgeic - 19-Oktober-2010 kl. 14:50
|
 |
Mehlsen83
Ny bruger
|
Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 16:13 |
First of all. Tak for velkomsten :) Og tak for titlen "manden" :) Og alle svarene.
Har googlet mig lidt frem omkring de der KEF "Eggs", de ser rigtig lækre ud. Men desværre også halvdyre!? Men det kan muligvis skyldes at jeg gaber over for mange ting i forhold til de penge jeg har sat af.
Kan måske også spørge hvor I ville starte, hvis det eneste I havde var et fladskærms tv. Er jo interesseret i lidt af det hele. Og er rimelig intereseret i noget nu, så ikke noget med spar flere penge op ;)
But im in love I noget trådløs halløj og nogle fancy lækre små højtalere. Også det kæresten lettest vil kunne acceptere.. 
Redigeret af Mehlsen83 - 19-Oktober-2010 kl. 16:15
|
 |
larsen_mgeic
Guld medlem
|
Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 17:32 |
Jeg har selv ejet det omtalt sæt "ægge"-højtalere. Jeg startede med at købe en onkyo 605 receiver, den kan afspille de nye HD lydformater og klarer sig rigtig godt til prisen. Der kan du være heldig at finde en i brugt til ca. 1500 kroner, eller en 606 til omkring 2-2500 kr.
Æggene købte jeg brugt og fik et sæt for 2500 kroner. Det vil sige 5 satelitter + en subwoofer. Så det kan altså gøres for de 4000 kroner
Så skal der bare kabler til (Jeg bruger noget fra hifiklubben til 20 kroner meteren), og så skal du bare bruge en afspiller. Hvad enten der så er ps3 eller en dedikeret afspiller, det er en smagssag
|
 |
Mehlsen83
Ny bruger
|
Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 18:56 |
Det lyder som en super pris. Sælger de dem fra ny af nogle steder i DK, bor selv omkring Århus? Eller skal jeg være heldig og finde dem på dba?
Eneste problem er at de ikke er ledningsløse.. :)
|
 |
larsen_mgeic
Guld medlem
|
Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 20:31 |
Hehe.. jeg ser det ikke som et problem. Bare noget der følger med højtalere.. altså ledninger ;) Du kan godt få dem fra ny af, så koster et sæt bare ca. 5000 kr. Modellen hedder KEF HTS 2005 så vidt jeg husker. Fandt selv mine på dba.
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 21:17 |
Mehlsen83 skrev:
Eneste problem er at de ikke er ledningsløse.. :) |
Nope, men som du vil finde ud af er 99.999% af alle højttalere med ledning. Der er enkelte forsøg på at skabe trådløse højttalere, men de skal alle have strøm (til den indbyggede forstærker) så der skal alligevel et strømkabel ud til dem og så er man sq lige vidt. Der er meget få højttalere som er helt trådløse (kører på batteri) og de er som regel til smartphones til at tage med på farten - ikke til hjemmebioen.
Så mit råd: glem trådløse højttalere! - medmindre du kan finde ud af at gøre lidt arbejde selv.. det er nemlig muligt at lave en højttaler som kører på batterier.
|
 |