|
Valg af højttaler enheder |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Pensvin ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 44 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-November-2022 kl. 15:12 |
Hej alle sammen jeg står og skal i gang med at lave min egen Center højttaler men kunne godt bruge nogle gode råd så håber at i kan hjælpe.
Har valgt at min center højttaler skal bestå af 5 enheder. Det er her jeg har brug for lidt Expert hjælp da jeg er lidt i tvivl om jeg skal bruge 4 stk. bas/mellemtone og 1 stk. Diskant Eller om jeg kan bruge 2 stk. bas 2 stk. mellemtone 1 stk. Diskant. Har valgt at alle enheder bliver Scan Peak Info om enheder: Bas/mellemtone 8 Ohm Diskant: 6 Ohm Eller bas 8 Ohm mellemtone 8 Ohm Diskant 6 Ohm |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19634 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor 5 enheder? Klaus
|
|
![]() |
|
Pensvin ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 44 |
Fordi at jeg gerne vil have en god og kraftfuld center speaker.
Har lyttet til Klipsch Reference R-30C og synes at den er god og kraftfuld så vil gerne lave min egen center speaker da Klipsch ikke passer sammen med mine gulv højttaler. Mine gulvhøjttaler: Front: Jamo s607 Bag: Jamo s606 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19634 |
Køb disse “enheder” og byg en tilpas stor kasse til dem.
Redigeret af KlausDM - 29-November-2022 kl. 21:00 |
|
![]() |
|
Hej Klaus DM skal jeg forstå dig sådan at jeg skal købe 2 stk. Jamo s606 gulvhøjttaler og tage enheder ud af dem også bruge dem til at bygge min center speaker af.
Hvilket delefilter vil du anbefale. Vil lige sige at jeg ikke helt har styr på at bygge mit eget delefilter samt hvor det skal placeres ved blot at jeg vil trække ledninger seperat hver enhed og hen til delefilteret |
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5000 |
Virkelig ikke praktisk at debattere samme problemstilling i to tråde
![]() |
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
|
Nej, du skal købe et par og bruge enhederne fra den ene højttaler til at bygge en center. Du skal bygge et kabinet med den samme volumen og bruge alt indholdet fra den ene højttaler. Så får du samme lyd som fra dine fronter. Du skal ikke bygge et delefilter, du skal bruge det du køber med den brugte højttaler. Klaus
|
|
![]() |
|
Frank13 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1117 |
Mon ikke dette er endnu en af disse fake tråde som optræder herinde med jævne mellemrum 🤣 Frank
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |