recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af høretelefoner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af høretelefoner

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hamse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juli-2007
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af høretelefoner
    Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 18:43
Håber det er det rigtige forum jeg har valgt.

Jeg er på udkig efter et par lækre høretelefoner til min mp3-afspiller/xbox 360,  til når jeg cykler på arbejde o.lig.

De må gerne kunne lukke støj ude så lyden ikke skal skrues så højt op.

Jeg har kigget en del på Sennheiser HD555, de får ret gode anmeldelser, men det har primært været til hjemmet.

Så kom gerne for forslag, de må max koste 1000,-


På forhånd tak.
Til top
hamse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juli-2007
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2007 kl. 11:43
Hmm ikke et eneste reply... Der må da være nogen med erfarring ang. hørebøffer...

trænger til noget andet end mine skod standard earplugs...

venter spændt på foreslag...
Til top
Thomas L Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2007 kl. 13:00

Nu lever mit forslag godt nok ikke op til dit ønske om at lukke al' lyd ude for jeg kan nemlig godt lige at kunne høre lidt... men jeg kan kun anbefale Sony mdr-ex90lp. Den lyder som en god åben hovedtelefon med masser af luft, dynamik og en formidabel bas. Ikke anmasende som visse andre men der er bare bund på en helt ubesværet måde.

Jeg har prøvet en del andre propper/hovedtelefoner. Denne her er så naturlig så jeg tit tror at lyden kommer ude fra. Det er vildt underligt at høre noget og så vende sig om for at se det!

Den sidder også formidabelt i øret. Ryger aldrig ud!

Den er dyr men alle pengene værd. Min tlf. tørre nu røv i alle Ipod's..

Jeg fik lov at prøve den inden køb i Sony-center lyngby. Fik en fin rabat og i det hele tagen en sublim behandling. Hvilket bestem ikke er normen når det gælder in-ear hovedtelefoner. Jeg tror det var ejeren selv.

De har simpelthend ingen svagheder. Det lyder måske overdrevet men prøv selv!

Det er sjældent man gør en handel som 10 mdr. efter stadig er et super hit!

Thomas

Til top
hamse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juli-2007
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2007 kl. 13:51
Thomas, de ser lækre ud. men kan de hamle op med ørekopper rent lydmæssigt? Ville også gerne kunne bruge dem til min xbox 360 ud på de sene nattetimer...

Jeg tror ikke jeg kan undgå et smut i hifikluben for at høre de forskellige versioner... men jeg er altid åben for forslag så jeg har noget at gå efter...
Til top
Thomas L Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2007 kl. 14:07

Ja det kan de godt. I hvert fald meget tæt på. Du kan dog få mere drøn på med kopperne men jeg er selv vildt overrasket over hvor godt de lyder. Nu er jeg selv mest til de åbne hovedtelefoner sådan generelt, for åbenhed og naturlighed vægter højere for mig end styrke og dynamik men selv på disse parametere synes jeg de er fantastiske. Sammenholdt med komfort og anvendelighed er de bare et hit.

Et sæt super gode kopper har naturligvis bedre forudsætninger for at hæve niveauet. Det skal der ikke være tvivl om. Man kan ikke snyde fysikken. Så hvis du er fuldstændig ligeglad med at de fylder, er tunge m.m. så kan det sagtens være at du skal købe kopper.. men jeg er sikker på at du bliver overrasket hvis du prøver dem.

Jeg bruge også mine til at høre musik hjemme hvis der ikke er mulighed for at spille højt og også når jeg spiller på min pc. Half life blev en intens oplevelse selvom jeg tidligere brugte et par ok. senheiser.

Det svenske magasin "hifi og musik" har også rost dem til skyerne og sagt at de på trods at den høje pris var det hele vær. God lyd koster som de skrev! Hifi og musik har hvert år en stor test af hovedtelefoner og har stor erfaring med dette.

Hifi klubben vil ikke tillade at man prøver in-ear telefoner :-( det burde ellers være hos hifi klubben (specialbutik) man fik den gode service. Og de har også størrelsen og omsætningen til at have demomodeller. Dem kunne de også sagtens sælge til en nedsat pris.. men det mener de ikke.

Men som altid... det er dine øre der skal være tilfredse så ud og tal for din syge moster så du kan få lov at bedømme selv.

Jeg trode at jeg max ville bruge 3-400 kr. Og var overbevist om at jeg ville have senheiser cx-300 (tror jeg den hedder). Sony-fyren så dog muligheder i mig og med et trylleslag var jeg parat til at betale det dobbelte. :-)

Thomas

Til top
Thomas L Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2007 kl. 14:09
glemte lige at sige at jeg har brugt dem uafbrudt fra Århus til Allerød uden at blive det mindste træt i øre eller øregange... det er trods alt ca 4 timer.
Til top
hamse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juli-2007
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2007 kl. 14:42
Du får mig mere og mere overtalt ;-)

hvordan er holdbareheden ellers på dem? noget man skal være opmærksom på?


det er vel også muligt at få kabelforlænger så jeg kan tilslutte dem min xbox der er ca. 3 m væk...
Til top
hamse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juli-2007
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2007 kl. 14:47
glemte en anden ting...

skal lige have slået fast hvor gode de er til at udelukke lyde. jeg vil gerne kunne nyde musikken uden larmen fra lastbilen der drøner forbi, og uden at skulle skrue højt op og skade mine øre....
Til top
Thomas L Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2007 kl. 19:47

Holdbarheden vurdere jeg til at være helt fin. Materialet er super lækkert..

Der er et etui med så de er ordentligt beskyttet.

De er ikke super støjdæmpende. Slet ikke som de andre in-ear's. Omvendt får du heller ikke lyde ind i øret som kommer når ledningen rammer jakken o.l.

De dæmper lidt mere end en par åbne kopper men ikke som en lukket. Nok midt i mellem. Så om det er godt nok til dig må du jo afgøre. Men hvis du prøver dem kan du nok få lov til at gå ud på gaden.

Ja. Du kan sagtens købe en forlængerledning.

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2007 kl. 20:31
Jeg ville besøge www.headroom.com

Her har jeg købt shure in-ear, hvor jeg har sparet 50%:D
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu