recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af HTPC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
coolcom Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Januar-2010
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af HTPC
    Sendt: 21-Februar-2010 kl. 20:45
Hey.

Nu har jeg efterhånden kigget meget på en HTPC og på alternativer og jeg er kommet i tvivl om hvilken løsning der er den bedste.

Løsning 1:
En rigtig HTPC, som jeg selv sammensætter og som vil kunne opfylde de krav jeg har.
Pris:ca. 4000-5000 kr.

Læsning 2:
WD LIVE TV + NAS
Pris: ca. 2000 kr.

Mine krav er at:
- Den skal kunne afspille HD (1080p) .mkv filer.
- Den skal kunne afspille image-filer (.iso, .img osv.)
- Den skal kunne forbindes til en reciever og levere god lyd.
- Den skal have et ordentligt menu system.

Umiddelbart har jeg ikke behov for et BD eller DVD drev eller se/optage fjernsyn via HTPC'en
Vil det så ikke være smartest at tage WD'en og så spare de penge, eller har den nogle begrænsninger i forhold til de krav jeg har opstillet?
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 22:20
Hvis ikke du skal kunne optage TV på den, kan jeg ikke se nogen speciel grund til at vælge en HTPC med mindre du gerne vil gemme alle dine medier på samme.

Til gengæld findes der jo rigtig mange gode medieafspillere derude. Det undrer mig dog hvordan du med et budget på 2000 kan få råd til både en WD TV Live og en NAS ?

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig mht. valget af afspiller.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
coolcom Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 13:29
Jeg havde tænkt på denne: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=701126, og så en WD live TV til ca. 800 kr.

Er denne NAS god nok?

Hvordan gør man med software på sådan en WD'er? Er der et menusystem indbygget eller skal man have andet mediecenter software lagt ind?
Softwaren skal gerne kunne håndere Film, tv, og billeder på en ordentlig måde.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 13:32
Synology er udmærket - jeg har selv en Synology NAS. Du skal dog lige være opmærksom på at du udover prisen på selve NAS'en, også skal bruge penge på harddisk(e).

Jeg gætter på at du er bundet til at bruge WD'ens indbyggede software, men kun et gæt ;-)
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
coolcom Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 13:51
Jeg har selv harddiske til at ligge så derfor bliver det kun omkring de 2000 kr. :)

Men det jeg godt kunne tænke mig at vide er om den afspiller og fungere lige så godt som en "rigtig" HTPC? og om man kan streame de store 1080p .mkv filer fra NAS'en uden det hakker?
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Point: 297
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 14:16
so ein ding har anmeldt den/dem. det samme har hwt.dk og utallige andre sider. så er sikker på du kan finde nogle svar på dine spørgsmål derude i videoreviews.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu