recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af hvid gulvhøjttaler...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af hvid gulvhøjttaler...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bamse82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bamse82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af hvid gulvhøjttaler...
    Sendt: 27-Februar-2013 kl. 21:46
Hej.

Overvejer kraftigt at investere lidt penge i et par gulvhøjttalere som fronter i mit 5.2 setup. Setup'et består på nuværende tidspunkt at 5 Harbosat + 2 Harbosub (10").

Jeg ønsker en højtaler med flg. krav:
1. Skal kunne indgå i både surround (primær funktion), samt bruges til stereo setup ved alm. musik lytning (sekundær funktion).
2. Skal trækkes af en Onkyo TX-NR609 (7x160W 6 ohm)
3. En høj WAF -> De skal være HVIDE (Ja, hun har magten - I know -> tøsedreng! Ouch meeen, jeg kan nu også godt lide at det ser pænt ud Wink )
4. Budget 5-6.000, men kan strækkes til lidt mere, hvis argumentet er virkelig godt.

Jeg har selv haft flg. i kikkerten:
2. System Audio Saxo 30 / Mantra XP30 (Måske endda XP50)
3. Dali Zensor 5/ Zensor 7 (måske endda Ikon 5 mk 2)

Byd endelig ind med erfaringer og/eller andre forslag. Det er vanskelligt at komme til at lytte på dem alle på samme tid/sted, så erfaringer må/vil hjælpe mig på vej.

Er der måske endda nogle der har noget godt til at stå, som de vil sælge er jeg også meget lydhør for dette - hvis blot det kan leve op til ovennævnte kriterier Tongue

På forhånd tak. I er de bedste Wink

/Lasse Kristensen
BenQ W1000+ / RaspXBMC / Xbox360 / Wii / PS3 / Onkyo TX-NR609 + Denon AVR-1604 / Harbosat x5 / Harbosub x2 / Basshaker x 2
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2013 kl. 22:05
Personligt er jeg helt væk i Zensor 7, og når pengene engang rækker til dem, skal der et sæt hjem og stå i min stue, også i hvid selvfølgelig! Wink
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Bamse82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Januar-2008
Point: 206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bamse82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 18:31
Hej Muffeh.

Dem vil jeg da så lige prøve at "grave" lidt videre efter :-)

Andre der har nogle gode inputs? 
BenQ W1000+ / RaspXBMC / Xbox360 / Wii / PS3 / Onkyo TX-NR609 + Denon AVR-1604 / Harbosat x5 / Harbosub x2 / Basshaker x 2
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prospect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 19:19
http://www.xtz.se/se/produkter/hogtalare/99-36-mkii-white

Du kan også kigge på overstående. Fantastisk højttaler. Jeg vil dog anbefale en effektforstærker til dem..
Til top
Foods Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Foods Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2013 kl. 16:44
Hejsa, jeg har sendt dig en privat besked. Jeg har et par du måske kunne være interesseret i:).

Mvh
Mvh.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu