|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
matter ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() Sendt: 24-April-2008 kl. 22:52 |
Hej,
jeg skal have mig en HTPC, som skal være lille, og hovedsageligt bruges til visning af film (BlueRay, DivX osv.) og videoredigering af mine digitale hjemevideoer. Jeg har fundet frem til at ville bruge et "ASUS P5E-VM HDMI" MB i et "Lian Li PC-V300" kabinet, forsynet med strøm fra den efter sigende meget lidt støjende PSU "Sea Sonic S12-330" (silentpcreview). RAM bliver vel 2x2GB Kingston HyperX. MB er valgt fordi jeg kan lide ASUS ( ![]() På sigt kommer der sikkert en FloppyDTV til, men lige nu er det ikke vigtigt. Mit største probleme r at finde hvilken CPU og HD jeg skal vælge. CPU'en skal være en core2dual, men kan ikke finde ud af hvilken en det skal være. Der findes jo en milliard forskellige, og jeg går helt død i at finde rundt i dem ![]() Mht. HD, skal der være rigelig med plads, dvs. f.eks. 500GB eller 1 TB, og den/de skal ikke larme. Har før oplevet diske der skratter og larmer hver gang der læses på disken. Er der nogen gode forslag til især CPU og diske, men også gerne kommentarer til resten at mit tænkte setup? Forresten regner jeg med at køre Vista 32 bit. |
|
![]() |
|
matter ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() |
Øv, er der ikke nogen der kan hjælpe? Ok mit indlæg er måske lidt for langt til man gider læse det, men kort sagt, så mangler jeg hjælp til at vælge en CPU samt HD. Nogen forslag?
|
|
![]() |
|
jessgade ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-November-2006 Status: Offline Point: 290 |
![]() |
Samsung plejer at lave lydløse harddiske. Kan som regel endda formindske denne minimale støj med utilities på bekostning af lidt performance.
Redigeret af jessgade - 25-April-2008 kl. 17:19 |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Jeg syntes du skulle gøre sådan i stedet, hvis du vil opfylde dine ønsker til core 2 duo og Asus: Køb et Asus motherboard til core 2 duo (1333 mzh) til omkring 500. Hertil et ATI HD 3450 med HDMI og HDCP. Det kunne godt være ASUs HD 3450 til 250 kr. Low profile kort. Det er samme pris som du først vælger med G35. (læs hellere en kritisk test af grafikken fra det et sted) ATI kortet har lyd ud (indbygget - DTS og dolby digital 5.1). Så køber du en core 2 duo E8200 i 45nm, det sparer strøm og støjer minimal. Koster lidt over 1000 kr. Prøv først box køleren der er ganske lav. Brug sammen med speedstep (sættes i bios)
|
|
![]() |
|
![]() |
Ken_T, du har ret. Fandt en test hvor Blu-ray afspilles på diverse MB, bla. "ASUS P5E-Vm HDMI", og den viser at G35 har problemer med at følge med. Vidste ikke Blu-ray var så krævende....
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Du har jo ønsket at anvende en core 2 duo og et asus bundkort. Det er jo heller ikke dårligt, men hvis du ikke tror du skal bruge hastigheden fra en core 2 duo (særlig E8200 som jeg nævnte) til noget specielt, skulle du i stedet satse på gigabytes bundkort med 780G chipset og for en AMD processor. Bundkortet kan du finde oplysninger om på min hjemmeside (link nedenunder). Et sådant bundkort har indbygget grafik der svarer til et HD 3450 kort og det har hardware acceleration for blu-ray, også H264. Det har også HDMI med HDCP udgang. (Chipsettet fra Intel, G35, har ikke hardware understøttelse (acceleration) for Blu-Ray og kan derfor have problemer. ) Men har man hjælp fra grafikkortet ved H264, kan selv en moderart CPU være med og bruger ikke meget CPU load. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |