recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af internet udbyder...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af internet udbyder...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Status: Offline
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af internet udbyder...
    Sendt: 02-Marts-2011 kl. 00:06
Hej.

Jeg står i et valg af udbyder til internet. Har fået mulighed for at komme på fibernet waoo gennem elforening. Pt. har jeg telenor med en 10/1 forbindelse til 204 kr. pr. mdr.

Jeg er i tvivl om det kan betale sig at få inst. fibernet ift. mit behov. Det koster 1300 kr. for inst.

Jeg går og er ved at skal opsætte egen NAS server til primært afspilning af film/musik. Jeg kører med trådløst forbindelse. Har nu en trådløs router sat op i stuen + trukket cat 5 kabel over til trådløst acces point i garagen.

Min plan er at kunne afspille fra NAS trådløst rundt i hjemmets lokale netværk. Det kunne også være fedt hvis jeg kunne trække fra min NAS ud af nettet.. altså sidde et andet sted med en anden comp:) Og det skal siges at jeg klart vil foretrække at kunne se blue ray film fra NAS!

Så for at opfylde det behov er jeg i tvivl om hvilken forbindelse jeg skal have? Prismæssigt er der ikke der store forskel på udbyderne (telenor 20mb vs waoo 30mb). Er det ok med f.eks en 15/1 bredbånd fra telenor til at opfylde mit behov? Eller skal der mere til?

Sidst - kræver de højere hastigheder nye routere/accespoint og evt. pre-n netværkskort?

Håber nogen kan hjælpe:)
Tak!
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 00:15
tilføjelse.... Streaming af hd materiale er et krav ift forbindele (altså ligesom BD filmene...)
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 11:44
Altså din internetforbindelse har ikke noget med dit interne trådløse net at gøre - det er bestemt af den trådløse router du nu vælger. Du skal dog ikke regne med at kunne streame HD-materiale trådløst, det kan ikke lade sig gøre endnu, så der må du trække kabler - desværre!

Jeg ville til hver en tid vælge fiber, da du der får mulighed for høj upload, og det skal du bruge hvis du vil tilgå det der ligger på din NAS udefra.
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 16:56
ok. Jeg regner også med at hoppe med på Fibernet. kan en 2,4 ghz router ikke gøre det godt ift at sende trådløst? Men kan ikke hd materiale streames ok som det er nu?
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 07:46
Som turbonegro skriver, skal du ikke regne med at kunne streame HD materiale trådløst uden det hakker. Det kræver kabel.
/Peter
Til top
samanda Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2006
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 08:04
Hej Highway.. Jeg har ikke så meget forstand på det tekniske, men jeg har en 60/60 via fiber. I forbindelse med streaming af HD materiale så har jeg en Apple Tv der streamer trådløst og det fungere optimalt.. Fra filmen er valgt går der max. 20 sek. Inden filmen starter - og herefter kører det bare perfekt.. Jeg ved godt der kun er tale om 720p men det er jo også en slags HD :-)
Til top
samanda Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2006
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 08:06
Glemte lige at der er tale om Apple tv 2 så den streamer fra nettet og ikke en intern computer/nas.
Til top
voegel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2010
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 09:35
Det er da noget sludder.

Min Popcorn Hour A200 streamer 1080p uden problemer over internt netværk med D-link Dir-655 trådløs router.
Der går desuden slet ikke 20 sek. Vil tro der går 5-7 sek. inden filmen starter :)
Samsung LE46A966

Pioneer VSX-921

Jamo S606 HC3 sæt

Popbox V8

D-link DNS-323 nas with funplug

D-link dir-655 XTREME N router

Ubuntu 9.10 64bit, Intel Core 2 Duo 2.2Ghz, 2GB DDR2 RAM, 6 TB
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 21:24
Okay. Jamen det lyder da som om man kan fint kan streame i 720p i sit hjemmenetværk fra nas. Jeg har en d-link di524. Så sammen med den og fibernet på 30/30 er jeg vel ok kørende..??
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2009
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af Highway Highway skrev:

Okay. Jamen det lyder da som om man kan fint kan streame i 720p i sit hjemmenetværk fra nas. Jeg har en d-link di524. Så sammen med den og fibernet på 30/30 er jeg vel ok kørende..??
Kort og godt nej!
Din router er ikke god nok, og en 30/30 forbindelse har INTET med streaming i hjemmet at gøre. Køb en ny router som understøtter 802.11n, og så kan du måske streame HD i hjemmet, men der er ingen garanti for, at det kører helt flydende. Skal du have garanti for flydende, så hedder det kabel.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu