recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af IPTV udbyder til MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af IPTV udbyder til MCE

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
palle82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Februar-2007
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af IPTV udbyder til MCE
    Sendt: 19-Juni-2009 kl. 12:24
hey 

er der nogle som kan anbefale en IPTV udbyder som har kanaler som kan integreres i media center??vil bruge DVBSBridge Pro til at få kanalerne vist i MCE.

Har prøvet streamtv.dk men de vil have man skal købe deres skide lortebox med for at få lov at tegne et abo, hvilket er fuldstændigt overflødigt når man har et mediecenter.

Vi har fibernet så vi kunne vælge imellem dansk bredbånd,smile tv osv, men man skal stadigvæk have en lortebox med. Medmindre man IP-sniffer kanaladresserne ud som beskrevet på dette forum, men syntes ikke lige jeg orker at rode med det.

Er der andre muligheder jeg har overset?? hvad med tdc WEB tv, ville man kunne smide kanalerne ind i MCE??


Til top
ozong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 15:04

Hey palle82

MIg bekendt er der ikke nogle udbydere der tilbyder integration til MCE.

Jeg tror heller ikke du kommer udenom at skulle sniffe dig frem til de kanaler du vil/har adgang til.

Faldt over et program der ser lovende ud og det syntes at skulle kunne integreres 100% i MCE..

http://www.dvblogic.com/iptv.php

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 15:10

Streamtv kan integeres i windows 7 ved hjælp af ovennævnte program. (DVBlogic)
De nødvendige codecs findes i windows 7 allerede..

IP-adresser findes ved at starte streamtv op i browseren og derefter vælge vis kilde...
Herefter kan man lave sig en playliste (*.m3u) som er alt hvad der behøves for at integrere med ovennævnte program og windows 7 mediacenter...



Redigeret af avh - 19-Juni-2009 kl. 15:12
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
palle82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Februar-2007
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 15:11
Det er også programmet "DVBSBRIDGE" du linker til

Har læst her på forumet at folk har brugt det med success og det skulle virke med stream tv, men kunne være dejligt hvis man kunne finde en løsning hvor man kan undgå at få de skide bokse
Til top
palle82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Februar-2007
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 15:12
avh:

ja men man skal stadig punge ud med 1000kr for boxen, man kan ikke få lov at bestille stream tv uden boxen

men vil det virke med tdc web tv???
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 15:20
Man kan bruge dvblink fra dvblogic.
Har det kørende og virker også med EPG-data (dog fejl på nogle kanaler).
Havde et abonnement tidligere, så ikke noget problem..
Jeg synes streamtv bør kigge på deres "produkter" og hvordan de udbyder dem, så der var en mulighed for mediacenter...

TDC IPTV er en meget lukket sag, har ikke fundet nogen mulighed..
Det skulle være muligt med nogle af fiberudbyderne, men vist nok ikke krybteret kanaler...

YouSee har noget WEB-tv (kører på alle internetforbindelser), som jeg ikke kan blive klog på hvordan virker...

Der gøres meget for at spænde ben, for mediacenter løsninger...

Redigeret af avh - 19-Juni-2009 kl. 15:37
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
palle82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Februar-2007
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 15:43
"Der gøres meget for at spænde ben, for mediacenter løsninger... "

Det virker lidt sådan, Fibernet udbyderne vil ihvertfald have man skal bruge deres tv bokse, men det ødelægger jo lidt ideen med et mediecenter.

Rent teknisk kan jeg ikke se der skulle være noget problem, da det jo bare er streaming links over nettet og derfor burde kunne ses på alle computere!
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 15:08

Der er kommet et svar fra streamtv.dk vedr. kravet om boks, hvor jeg henvendte mig og spurgte til det...

De er indforstået med at levere et abonnemnet uden boks!!
Men der er ikke nogen support på løsningen...

Deres krav om boks skyldes et ønske om at minimere supportbehovet og det mener lettere opnås ved anvendelse af en boks...

Metoden er at man skal henvende sig direkte til dem ( enten  telefonisk eller via mail) vedr. denne mulighed.

Oplysningerne til opbygningen af den nødvendige playliste *.m3u fil vil de gerne levere, som kan bruges i DVBlogic/ 7MC... 

IP-Adresserne kan findes ved først at opsætte streamtv.dk via  browser.
Ved hjælp af vis kilde kan adresserne ses...



Redigeret af avh - 25-Juni-2009 kl. 10:26
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu