recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af kabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af kabler

 Besvar Besvar Side  <1 891011>
Forfatter
Besked
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1028
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2019 kl. 21:04
En lille "hi-fi pause" ..vil ikke blande mig yderligere i debatten...

Frank
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2019 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:

Jetex, igen kører du udenom

Fools biamping nævnte du i tråden så du må næsten mene det samme. Altså ingen forskel.

Du har slet ikke såret mig på nogen måde, du har faktisk hævet mit humør ret meget den sidste times tid :-D

Nu spørger jeg så kort jeg kan

Vil du være med i den test

1. Ja
2. Nej

Bliver det et nej, ja så sårer du mig nok lidt Geek, for det er jo netop geníer med super hørelse som dig der bør deltage i så simpel en test så vi kan få bevist at der vitterlig er stor forskel på kabler osv 
At biampe med passive delefiltre, som i monteret fra fabrikken i højttaleren, er der rigelig dokumentation for nærmest er pissehamrende værdiløst. At dette tiltag er døbt/går under betegnelsen “fools biamping”, er helt uden tvivl et dårligt navn, men jeg deler holdningen omkring det værdiløse i tiltaget. Men det nemmeste er jo, at skrive hvad det kaldes, så finder Google det også nemmere. Og når jeg har brugt begrebet, har det aldrig været tiltænkt eller skulle indikere noget som helst omkring den udøvende af biampingen.
Læs mit tidligere svar omkring testen, hvor jeg ikke kan se hvad den bidrager med, når vi her snakker støj i uskærmet strømkabler, og i et specifikt setup kunne høres væsentlig forskel på analog signaloverførsel, på to forskellige kabler. Dette er der også redegjort for i tidligere indlæg.
Og tænk, du anbefaler det billigste kabel der kan købes, jeg foreslår, at der kvit og frit kan afprøves kabler. Men jeg pådutter og du råder, jeg fatter det ikke.
Jeg fortæller ganske kort om mine oplevelser, du har en anden opfattelse, og tænk en gang, jeg kommer til at foreslå “prøv det, det er gratis”, og hermed påduttes andre en holdning.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2019 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:


Du har sådan set lige fortalt at der ikke er forskel på digitalkabler selvom du igen ikke svarede på om IDE og SATA kabler lyder ens.

Nu er det jo dig der slæber datakabler ind i debatten og ikke jetex.

Undskyld mig, men hvorfor?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2019 kl. 22:43
Helt i tråd med din varme luft, og ja, man får svar som man råber i skoven.
Ingen har nævnt noget om store summer, igen påstande og varm luft grebet ud af luften.
Måske jeg har overset et indlæg, men hvad er det du har bevist. Jeg er helt med på, at du er fortaler for “kvalitet” på allernederste hylde, hvor medleveret kabler fra de fleste producenter har en fællesnævner, laveste produktionsomkostning uden hensyntagen til kvaliteten.
Nu mangler jeg kun at lære og overbevise mig selv om, at mit setup slet ikke lyder godt, for det er noget jeg bilder mig ind.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2019 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:


Du har sådan set lige fortalt at der ikke er forskel på digitalkabler selvom du igen ikke svarede på om IDE og SATA kabler lyder ens.

Nu er det jo dig der slæber datakabler ind i debatten og ikke jetex.

Undskyld mig, men hvorfor?



Klaus

Pensvin skrev:

Hej alle samme det jeg søger er Phono kabel Hdmi kabel subwoofer kabel højttaler kabel med mere

Kabel snakken kørte derud af og jeg slæbte datakabler ind i debatten pga spørgsmål om forskelle på kopi af CD, er der ingen forskel må kablerne der være uden betydning og det må digitalkabler incl HDMI så også være .....  Man kan så spørge hvorfor Jetex slæber strømkabler ind i debatten

Men jeg holder her Wink
Det svarer du jo selv på med dit citat, hvorfor læser du ikke hvad der skrives, når du selv har så travlt med, at beskylde andre for ikke at læse eller kunne læse overhovedet.
Hvorfor har digitale kablers kvalitet ingen betydning? Er det derfor brugere spørger hvorfor deres 5meter lange hdmi kabel ikke kan overføre 4K HDR 60 Hz med Dolby Atmos, eller når det digitale audiokabel leverer for mange fejlpakker, så korrektionen kører af sporet, og det analoge output til tider lyder mindre godt.
Eller når dit strømkabel sender ubegrænset mængder af støj ind i forstærkeren, så det er ødelæggende for lyden der til sidst ender i højttalerne.
Hov det glemte jeg, mere hvis du ikke selv læser det, Pensvin slutter spørgsmålet med “ med mere”, og det dækker jo resten af det han ikke selv direkte skriver.


Redigeret af JeTex - 15-August-2019 kl. 22:57
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2019 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:

Jetex, igen kører du udenom

Fools biamping nævnte du i tråden så du må næsten mene det samme. Altså ingen forskel.

Du har slet ikke såret mig på nogen måde, du har faktisk hævet mit humør ret meget den sidste times tid :-D

Nu spørger jeg så kort jeg kan

Vil du være med i den test

1. Ja
2. Nej

Bliver det et nej, ja så sårer du mig nok lidt Geek, for det er jo netop geníer med super hørelse som dig der bør deltage i så simpel en test så vi kan få bevist at der vitterlig er stor forskel på kabler osv 
At biampe med passive delefiltre, som i monteret fra fabrikken i højttaleren, er der rigelig dokumentation for nærmest er pissehamrende værdiløst. At dette tiltag er døbt/går under betegnelsen “fools biamping”, er helt uden tvivl et dårligt navn, men jeg deler holdningen omkring det værdiløse i tiltaget. Men det nemmeste er jo, at skrive hvad det kaldes, så finder Google det også nemmere. Og når jeg har brugt begrebet, har det aldrig været tiltænkt eller skulle indikere noget som helst omkring den udøvende af biampingen.
Læs mit tidligere svar omkring testen, hvor jeg ikke kan se hvad den bidrager med, når vi her snakker støj i uskærmet strømkabler, og i et specifikt setup kunne høres væsentlig forskel på analog signaloverførsel, på to forskellige kabler. Dette er der også redegjort for i tidligere indlæg.
Og tænk, du anbefaler det billigste kabel der kan købes, jeg foreslår, at der kvit og frit kan afprøves kabler. Men jeg pådutter og du råder, jeg fatter det ikke.
Jeg fortæller ganske kort om mine oplevelser, du har en anden opfattelse, og tænk en gang, jeg kommer til at foreslå “prøv det, det er gratis”, og hermed påduttes andre en holdning.

Det indlæg du lige har citeret har jeg ændret lidt, ikke at det ændrer noget af betydning.
Ja jeg råder folk til ikke at bruge store summer på varm luft, det kan alle vel bruge og prøver endda at bevise det, mens du bare ævler om google og AHA oplevelser.

Men jeg har fået svar og svaret var hvad jeg forventede.

Out LOL
Læs dit indlæg, og du vil se, at du endda prøver at bevise det. Jeg spørger igen, selv om du kun prøver, hvor er det du beviser eller prøver på det. Beviser må medføre en form for fakta, henvisninger el.lign.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2019 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:


Du har sådan set lige fortalt at der ikke er forskel på digitalkabler selvom du igen ikke svarede på om IDE og SATA kabler lyder ens.

Nu er det jo dig der slæber datakabler ind i debatten og ikke jetex.

Undskyld mig, men hvorfor?



Klaus

Pensvin skrev:

Hej alle samme det jeg søger er Phono kabel Hdmi kabel subwoofer kabel højttaler kabel med mere

Kabel snakken kørte derud af og jeg slæbte datakabler ind i debatten pga spørgsmål om forskelle på kopi af CD, er der ingen forskel må kablerne der være uden betydning og det må digitalkabler incl HDMI så også være .....  Man kan så spørge hvorfor Jetex slæber strømkabler ind i debatten

Men jeg holder her Wink
Det svarer du jo selv på med dit citat, hvorfor læser du ikke hvad der skrives, når du selv har så travlt med, at beskylde andre for ikke at læse eller kunne læse overhovedet.

Du er da for langt ude, du kan jo ikke engang debattere Confused
Det går rigtig fint, men det tyder mere på, at du har problemer. Det ses med ikoner, korte bemærkninger, og påstande der modsiger citater du lægger op, eller selv er forfatter af.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2019 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:


Du har sådan set lige fortalt at der ikke er forskel på digitalkabler selvom du igen ikke svarede på om IDE og SATA kabler lyder ens.

Nu er det jo dig der slæber datakabler ind i debatten og ikke jetex.

Undskyld mig, men hvorfor?



Klaus

Pensvin skrev:

Hej alle samme det jeg søger er Phono kabel Hdmi kabel subwoofer kabel højttaler kabel med mere

Kabel snakken kørte derud af og jeg slæbte datakabler ind i debatten pga spørgsmål om forskelle på kopi af CD, er der ingen forskel må kablerne der være uden betydning og det må digitalkabler incl HDMI så også være .....  Man kan så spørge hvorfor Jetex slæber strømkabler ind i debatten

Men jeg holder her Wink
Det svarer du jo selv på med dit citat, hvorfor læser du ikke hvad der skrives, når du selv har så travlt med, at beskylde andre for ikke at læse eller kunne læse overhovedet.

Du er da for langt ude, du kan jo ikke engang debattere Confused
Det går rigtig fint, men det tyder mere på, at du har problemer. Det ses med ikoner, korte bemærkninger, og påstande der modsiger citater du lægger op, eller selv er forfatter af.
Ja og du er så dum at du ikke kan se at det er en kopi af det trådstarter skrev - iguder du er et fjols 
Dum ved jeg nu ikke, selvfølgelig må det være trådstarters indlæg, ellers kunne du jo ikke med stolthed vise hvorfor du bragte digitale kabler på bane. Du stillede jo bare et ganske dumt spørgsmål, hvorfor jeg havde bragt strømkabler på banen. Og ja det må jo være mangel på intelligens, for hvis jeg er dum, du ved den om stenen og glashuset, slutter trådstarter spørgsmålet med “med mere”. Man må desværre gentage tingene en del gange, for det er lidt svært at trænge igennem.
I følge dig kan jeg heller ikke debattere, er det derfor du skriver, at jeg er dum og et fjols? Hvis det er dit niveau for debat, er jeg da glad for, at jeg i din verden ikke kan debattere.


Redigeret af JeTex - 15-August-2019 kl. 23:27
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
BeoBrians Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2019
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 07:09
Oprindeligt skrevet af Pensvin Pensvin skrev:

Hej alle samme det jeg søger er Phono kabel Hdmi kabel subwoofer kabel højttaler kabel med mere.

For lige få trådstarters indlæg tilbage på sporet. Så vil jeg foreslå dig at kigge på SCP (Structured Cable Products).

Høj kvalitet og utrolig ærligt firma og folk bag.

Du kan kæbe både højttalerkabel og HDMI hos den nærmeste B&O forhandler.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 08:53
Det er desværre gået med denne tråd, som det går med alle andre kabel-tråde.

Ruba og Jetex .... det er nok nu. Fortsæt venligst privat.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 09:01
Kære alle.

Vil i ikke godt være søde at tale til hinanden, som i ønsker at blive talt til, ellers kommer vi til at give nogle en pause.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2019 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:


Du må gerne slette min bruger, jeg kommer ikke til at bruge den længere Wink

Hvor åndssvagt .... Ermm


Redigeret af jacobe - 16-August-2019 kl. 11:53
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 891011>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu