recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af kabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af kabler

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
nunbaggi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af kabler
    Sendt: 05-April-2009 kl. 15:36
Er lidt i tvivl om hvilke kabler jeg skal vælge til mit nye setup.
Det drejer sig om højtalerkabel og HDMI

Højtalerkabel mellem Pioneer LX-SC81 og System Audio Ranger front og System Audio Exact Center. Længden skal være ca 4-8m

HDMI fra Popcornhour A-110 0,5m
HDMI fra Sony S-350 blu-ray 0,5m
Begge til Pioneer lx-sc81 og fra den HDMI til
Infocus X10 5m


Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 15:45

Hej Nunbaggi.

Mht. HDMI skulle der efter div. tests ikke være noget at vinde ved at købe dyre kabler. Der har jo været en ophedet debat bl.a her på rekordere..dk og det har resulteret i en, om end ikke videnskabelig, så i hvert fald i mine øjne brugbar "test", hvor der ikke var nævneværdig (om nogen overhovedet) forbedringer i de dyre kabler i forhold til de billige.

Mht. højttalerkabler der det ikke helt så lige til. Jeg vil i hvert fald IKKE lægge hovedet på blokken i forhold til hvor meget glæde man får af at købe dyre højttalerkabler, men JEG køber ALDRIG rigtigt dyre kabler mere, og med det mener jeg at på fronter og center ofrer jeg nok ikke mere end 100-250 kr. meteren, men tror endda ikke det er nødvendigt. Til baghøjttalerene har jeg valgt noget 2,5 kvadrat kabel til 50 kr. meterne og er fuldt ud tilfreds (og ville efter min mening også være blevet tilfreds med mindre).

Det er MIN mening og ikke videnskabligt underbygget

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
nunbaggi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 15:58
Tak for svaret Skyum.

Ang HDMI har jeg også godt læst at der ikk vil være synligt forskel,men hvad med lydsiden??
Og kan der ikk opstå problemer for enhederne med at "snakke sammen" Her mener jeg at man nogen gange skal tænde og slukke før der kommer billede på med de billige HDMI

Synes nu at 100-250 er meget for kabel.
Jeg har brugt 2,5 kvadrant fra harald nyborg til baghøjtaler er det ikk godt nok??
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 16:01
Der er ikke forskel på et billigt og dyrt HDMI kabel. Det er præcis det samme signal som går ind i kablet som går ud, uanset om der så står wirezard eller hvad de dyre nu hedder. 

Der hvor forskellen er, er bygge kvaliteten, båndbredden som kan have noget at sige på længere afstande. Men hvis der er billede på, så får du ikke et bedre signal.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 16:06

Oprindeligt skrevet af nunbaggi nunbaggi skrev:

Tak for svaret Skyum.

Ang HDMI har jeg også godt læst at der ikk vil være synligt forskel,men hvad med lydsiden??
Og kan der ikk opstå problemer for enhederne med at "snakke sammen" Her mener jeg at man nogen gange skal tænde og slukke før der kommer billede på med de billige HDMI

Synes nu at 100-250 er meget for kabel.
Jeg har brugt 2,5 kvadrant fra harald nyborg til baghøjtaler er det ikk godt nok??

HDMI = ingen forskel (efter min mening) punktum.

Højttalerkabel = Bag 2,5 kvadrat fra Harald Nyborg = helt fint (min mening)

Front og center....  = Ja det er jo dig der skal være tilfred, og det tror jeg sagtens du kan blive for 50 kr. meteren.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
nunbaggi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af nunbaggi nunbaggi skrev:

Tak for svaret Skyum.

Ang HDMI har jeg også godt læst at der ikk vil være synligt forskel,men hvad med lydsiden??
Og kan der ikk opstå problemer for enhederne med at "snakke sammen" Her mener jeg at man nogen gange skal tænde og slukke før der kommer billede på med de billige HDMI

Synes nu at 100-250 er meget for kabel.
Jeg har brugt 2,5 kvadrant fra harald nyborg til baghøjtaler er det ikk godt nok??

HDMI = ingen forskel (efter min mening) punktum.

Højttalerkabel = Bag 2,5 kvadrat fra Harald Nyborg = helt fint (min mening)

Front og center....  = Ja det er jo dig der skal være tilfred, og det tror jeg sagtens du kan blive for 50 kr. meteren.



Tak for din mening
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 16:09
Må jeg anbefale Bluejeanscable, deres tenwhite, det koster ingen penge og det spiller bare rigtig godt. Deres RCA JC1 er også rigtig godt...
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
nunbaggi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Må jeg anbefale Bluejeanscable, deres tenwhite, det koster ingen penge og det spiller bare rigtig godt. Deres RCA JC1 er også rigtig godt...


Er det noget der sælges herhjemme???
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 16:26
Nej, det sælges på nettet.

www.bluejeanscable.co.uk

Se evt. tråd på hifi4all hvor det får meget ros, bl.a. er meget Cardas og Kimber blevet solgt til fordel for dette kabel!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2009 kl. 15:16

Jeg kom lige til at sidde og læse en blog på ing.dk

http://ing.dk/artikel/97696-hoejttalerkabler-og-andet-audiof ilt-scientology-sludder

som omhandler højtalerkabler, hvor de hører forskellige forskere i nanoteknologi om emnet.... vurder selv, men tror sagtens at dine 2,5^2 kan slå til

EDIT: synes i øvrigt at artiklen er meget interessant, bestemt også de tilhørende debatindlæg



Redigeret af thomnico - 06-April-2009 kl. 15:17
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2009 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Jeg kom lige til at sidde og læse en blog på ing.dk

http://ing.dk/artikel/97696-hoejttalerkabler-og-andet-audiof ilt-scientology-sludder

som omhandler højtalerkabler, hvor de hører forskellige forskere i nanoteknologi om emnet.... vurder selv, men tror sagtens at dine 2,5^2 kan slå til

EDIT: synes i øvrigt at artiklen er meget interessant, bestemt også de tilhørende debatindlæg



De siger jo bare ikke så meget i den samlede debat...  Iøvrigt syntes jeg heller ikke man skal give MANGE penge for kabler. Bare få fat i noget der er skruet godt sammen!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2009 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Jeg kom lige til at sidde og læse en blog på ing.dk

http://ing.dk/artikel/97696-hoejttalerkabler-og-andet-audiof ilt-scientology-sludder

som omhandler højtalerkabler, hvor de hører forskellige forskere i nanoteknologi om emnet.... vurder selv, men tror sagtens at dine 2,5^2 kan slå til

EDIT: synes i øvrigt at artiklen er meget interessant, bestemt også de tilhørende debatindlæg



De siger jo bare ikke så meget i den samlede debat...  Iøvrigt syntes jeg heller ikke man skal give MANGE penge for kabler. Bare få fat i noget der er skruet godt sammen!

helt enig..) det er jo i princippet også det ham forskeren siger, at det er bedøvende ligemeget hvad man vælger, bare det er skruet godt sammen, og så kan det for den sags skyld være fra harald nythår

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu