|
valg af kompakt højtalere på lavt budget |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
ilithanos
Junior bruger Oprettet: 20-Juli-2012 Sted: DENMARK Status: Offline Point: 32 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 27-April-2015 kl. 21:21 |
Står og overvejer at købe et nyt sæt kompakte højtalere til stuen ( gulvhøjtalerforbud fra konen)
De skal drives af en gammel Yamaha rx-V390RDS. højtalernes primære formål vil være gengivelse af musik(mest rock, men også mange andre genre) i stereo, i en rimelig stor stue. Det vigtigste for mig er at højtaleren spiller rent og balanceret. Lydtrykket er mindre væsentligt. budgettet ligger med et Max på omkring 1500 kr men må gerne være lavere ( studerene med 3 årigt barn) Har kigget lidt omkring og min første indskydelse var JBL Control 1 pro, men frygter lidt at de mangler bund. Derudover har jeg kigget lidt på hifi klubbens udvalg, men føler mig så meget på bar bund i det her prisleje, specieæt fordi konen ikke er glad for at købe brugt. Alle forslag er velkomne ;) |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19517 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du vil have mest for pengene, så køb brugt. Sig til konen at sådan er det.
Kan du skrabe 1000 kroner mere sammen (eller forstår du at handle), er her et bud på et sæt højttalere der kan det du efterspørger - og lidt til. http://www.dba.dk/hoejttaler-dls-r60-passi/id-1014994561/ Klaus |
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Undskyld, men hvad...!!?? Er det et diktatur hjemme hos dig? Hér er det et demokrati. Der er også ting jeg ikke kan li', som min kone har, men det respekterer jeg alligevel. Jeg kan ikke se, hvorfor en kvinde skal have veto-ret!!??? M.v.h. |
|
ilithanos
Funktioner
Tak(0)
|
Der er skam generelt demokrati, men man skal også vælge sine kampe med omhu ;)
De dls R60 ser bestemt interessante ud. Vil dog lige give tråden en chance for at udvikle sig ;) |
|
Kim S
Bruger Oprettet: 29-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har god erfaring med Monitor Audio bronze 2, de spiller overraskende godt og ser tilmed pæne ud.
http://www.dba.dk/hoejttaler-monitor-audio-br2/id-1015294695/ http://www.dba.dk/hoejttaler-monitor-audio/id-1014573746/ 1299 er nyprisen i Tapeconnection |
|
Bruger udmeldt 38
Funktioner
Tak(0)
|
Nyprisen for Bronze 2 er ikke 1.299,-, da den - som det står i annoncen - i dag hedder MR2, og koster 949,- http://tapeconnection.dk/product/monitor-audio-mr2-4363/. Så den i annoncen er for dyr, da det 100% den samme højttaler. Den nye BX2, som du linker til, hos Tapeconnection, har bedre lyd, og en langt bedre finish. M.v.h. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19517 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan endnu billigere finde R66, prislejet de handles til i øjeblikket gør at jeg konstant overvejer om jeg skal skifte mine baghøjttalere ud til et sæt. De vil passe klangmæssigt godt til mine fronter (også R66). Måske skulle man nappe endnu et sæt og bygge en om til center, nu man er i gang? For øvrigt læs lige her om kleinhorns. Klaus |
|
ilithanos
Funktioner
Tak(0)
|
Den med kleinhorns er ikke noget der vil virke desvære ;) stod det til hende var de inbyggede højtalere i fladskærmen nok ;)
De monitor aufio er også interessante ;) og i en lidt billigere ende, men kan også forestille mig at de derved også går på kompromi på lydsiden et eller andet sted ;) men gode bud ind til videre, men ser gerne flere bud komme ;) |
|
Bruger udmeldt 38
Funktioner
Tak(0)
|
I forhold til størrelsen, så spiller BX2 op med langt dyrere standerhøjttalere - prøv bare at læse test af dem...
M.v.h. |
|
ilithanos
Funktioner
Tak(0)
|
tænker at jeg nok hellere må tage et smut ind forbi tapeconnection lørdag og se om man kan få en lytter på dem :) måske så bare for god ordens skyld så besøge konkurenten ved siden af for at høre hvordan deres lavprismodeller spiller :) men foreløbig tak for de gode råd :)
Tager dog stadig imod flere forslag :)
|
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hjemme hos mig er det et demokrati, hvor både mænd og kvinder har vetoret (Nej skat, vi skal ikke have en grøn sofa).
|
|
dr_schlemer
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har et par pæne B&W 685, sorte, i overskud. Ca 4 år gamle.1800,- uden standere, 2000,- med sorte, pæne, metalstandere. Kan ses og høres ved Solbjerg, syd for Århus.
Her model-foto af lign højtaler: |
|
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |