|
Valg af kompakthøjtaler (eventuelt sub) |
Besvar |
Forfatter | |
mtange
Super bruger Oprettet: 18-Marts-2010 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 499 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 17-December-2013 kl. 19:41 |
Hej med jer,
Håber på et godt råd eller flere Jeg skal have fundet nogle højttalere til stuen, da jeg har solgt mine gulvhøjttalere som jeg syntes var for fysiske store. Jeg lytter til det meste musik (pop, rock, klassisk osv), og kommer ikke til at bruge dem særlig meget til film. Jeg har kigget på B&W CM5 som jeg synes er lækre, både pænt design og så spiller de samtidigt godt. Dog har jeg svært ved at gennemskue hvad der ellers findes derude, min budget er omkring 8-9000 kr. jeg er ikke bange for at købe brugt, men det virker bare som en endnu større jungle :) Nogle højttalere med en sub kunne også være aktuelt. Håber på et par gode bud fra jer. Mvh Mikkel
|
|
Jørgensen
Guld medlem Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Har du kigget til/lyttet på DALI Mentor 2, normal sætpris 12.000,- kr. De kan sommetider findes som demoer. Jeg har selv købt to sæt på den måde og gav 9.400,- for det billigste sæt. De lyder gevaldig godt, synes jeg. På dba.dk er der et sæt til kr. 9.000,-. Sættet angives at være fra 2007, men prisen er til forhandling, hvad den også burde være med den alder. http://www.dba.dk/hoejttaler-dali-dali-mentor-2/id-1004406243/ Mvh. Jørgensen Edit: Da jeg brugte det første sæt som stereohøjtalere i en periode, før de blev taget i brug i surround bagtil, var min holdning, at jeg ikke syntes, at jeg manglede bas. Nå, men du må selv ud at lytte på de forskellige muligheder. Forhåbentlig har andre herinde evt. andre muligheder at byde på. Redigeret af Jørgensen - 18-December-2013 kl. 20:11 |
|
rasmusvn
Guld medlem Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Odense N Status: Offline Point: 826 |
Funktioner
Tak(0)
|
http://www.vassagohifi.dk/cms/vassago-hifi-produkter/news-article/archive/2013/10/09/article/avi-91-sonos-connect-2149.html
Med mindre du gerne vil forsætte med nuværende forstærker etc. |
|
Chr300686
Junior bruger Oprettet: 31-Marts-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 36 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har samme udfordring, da jeg gik fra nogle voldsomme gulvhøjttalere og så det at vælge nogle Kompakte.
Jeg endte med at købe et par B&W 686, en lækker højttaler til billige penge.. Og jeg har fået lyd for pengene :D http://www.hifiklubben.dk/Products/b-w-dm686-kompakthojttaler-24325/ Held og lykke med din søgen :D
|
|
Med venlig hilsen / kind regards
Christian Sørensen |
|
mtange
Super bruger Oprettet: 18-Marts-2010 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 499 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for de inputs, der er kommet :)
Der skal helt sikkert kigges på de DALI Mentor 2, jeg har fundet et sæt der er 3 år gamle til 5800 kr. det virker ret fornuftigt. I weekenden skal jeg også ud og høre følgende i forskellige butikker: KEF LS50 og Elac BS253 samt Dynaudio X16 Mikkel
|
|
Jørgensen
Guld medlem Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Funktioner
Tak(0)
|
Får du ikke lyttet på det sæt til kr. 5.800,-, du nævner, så er der et DALI Mentor 2 sæt til kr. 8.000,- på hifi4all.dk
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=261452 Sættet er også 6 år gammel, så der må også kunne forhandles lidt om prisen. Og ellers god jagt i weekenden. Mvh. Jørgensen |
|
kloppern
Bruger Oprettet: 18-Februar-2010 Sted: Hinnerup Status: Offline Point: 133 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg synes også at du skal give KEF R300 et lyt.
Måske også CM1? Jeg husker at jeg synes den spillede mere ren end CM5. Spændt på at høre om dine indtryk! Selvom jeg nu har haft mine LS50 i et halvt år bliver jeg stadig overrasket over hvor godt de spiller. Jeg er især begejstret over stereobilledet, hvor man tydelig kan høre hvor de enkelte instrumenter er. God jagt, det lyder som en spændende weekend. Redigeret af kloppern - 19-December-2013 kl. 20:52 |
|
mtange
Funktioner
Tak(0)
|
Lige en update på min lyttetur:
Elac BS253 - Lækker højttaler, der er bare et eller andet ved lyden som jeg ikke finder optimal. KEF LS50 - Sindsygt lækker højttaler, jeg synes bare ikke designet spiller, det ligner en stor computerhøjttaler. Til gengæld blev jeg rigtig positivt overrasket over et andet setup som består af: Dynaudio X12 med System Audio Saxo 10 sub, de spiller rigtig rigtig godt sammen, og passer fint til alt den musik jeg hører. Nu skal jeg hjem og have samlet lidt musik, og ned i butikken igen. Men X12 kunne sagtens være et bud på en nyt medlem i familien :) God weekend
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |