recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af LED TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af LED TV

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jayjay89 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af LED TV
    Sendt: 18-Juni-2011 kl. 15:06

Jeg har fundet følgende TV som jeg gerne vil have jeres bedømmelse af,hvilket et giver det bedste billed, lyd har ikke den store betydning idet det blivet koblet til et anlæg ! hvilket er nemmest at justere ind billedmæssigt, og hvilket vil være nemmest at gå på nettet med.
Jeg har følgende 5 TV med LED dette er et "must" idet vi har tvèt kørende
ca. 14 timer i døgnet, pga. min kones sygdom ser hun mange udsendelser eller film også om dagen.
Samsung UE32 D6505
Samsung UE32 D6515 er disse 2 tv identiske, jeg kan ikke se forskel i specifikationer ?
Samsung UE37 D5725
Panasonic TX-L37E3E
Philips 37PFL 8605H
usikker
Er der eventuelt andre tv fra LG eller Sony som kan anbefales,fremfor dem jeg her har fundet, prisramme er lige omking 6000,- kr. som max.
og størrelse er som det fremgår 32" eller 37" vi kan ikke have en større skærm Unhappy

Har skrevet dette indlæg ovre på " Flatpanels " men har desværre ikke modtaget et eneste svar, så nu prøver jeg herinde om der er nogen som kan give mig et godt råd, på forhånd Tak.

PS: Har lige set følgende LED TV hos Expert Samsung UE32 C6805 til 3000 kr. er det noget vær i forhold til ovennævnte, for så vil jeg godt spare nogle penge !!Wink_________________
Mvh. JJ.

Redigeret af jayjay89 - 18-Juni-2011 kl. 15:11
Mvh.JJ
Til top
Bananabot Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 15:25
Hvis du kan leve med det du så i Expert til 3000kr., så er der jo per definition godt nok til dit7jeres behov.
Mit råd er at tage ud og se på fjernsynene i en fysisk butik(evt. kunne du bede dem om at sætte et tv-signal på).
Til top
jayjay89 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af Bananabot Bananabot skrev:

Hvis du kan leve med det du så i Expert til 3000kr., så er der jo per definition godt nok til dit7jeres behov.
Mit råd er at tage ud og se på fjernsynene i en fysisk butik(evt. kunne du bede dem om at sætte et tv-signal på).
 
Ja det er såmænd udemærket, MEN jeg har ikke set det det er på forsiden af deres tilbudsavis som gælder fra på mandag, det var også noget med er det et bedre billed panel i det ene fremfor det andet
osv.og hvor sætter ejg det ind i forhold til dem jeg har udvalgt  Confused
 
Problemet er også, at for at få alle dem jeg har udvalgt, at se skal jeg i 3 forskllige forretninger og så synes jeg det bliver svært med at vælge  Disapprove 
Mvh.JJ
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 16:31

Det der er problemet er nok at mange af os her i disse fora typisk går efter rimelig High-end og derfor ikke har det store kendskab til billige tv (ikke for at lyde nedladende, det er jo et spørgsmål om behov) men under alle omstændigheder vil vi ofte finde nogle "ting" vi ikke ville kunne leve med, men som Hr. og Fru. danmark sagtens kan leve med.

Som skrevet tidligere, så tag ud og kig og vurder og DU/I kan leve med det.
Jeg har en kammerat som har et Samsung som står HELT forkert, men han er en lykkelig ejer og ser det slet ikke.  Jeg bliver S.... irriteret af at se på det.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
jayjay89 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Det der er problemet er nok at mange af os her i disse fora typisk går efter rimelig High-end og derfor ikke har det store kendskab til billige tv (ikke for at lyde nedladende, det er jo et spørgsmål om behov) men under alle omstændigheder vil vi ofte finde nogle "ting" vi ikke ville kunne leve med, men som Hr. og Fru. danmark sagtens kan leve med.

Som skrevet tidligere, så tag ud og kig og vurder og DU/I kan leve med det.
Jeg har en kammerat som har et Samsung som står HELT forkert, men han er en lykkelig ejer og ser det slet ikke.  Jeg bliver S.... irriteret af at se på det.
Hej Skyum
Jeg er godt klar over at det er der skoen trykker,med hensyn til High-end i 50"-60" men jeg havde bare håbet at der var nogen som kunne give mig bare et lille råd med på vejen, og desværre er det ikke et ? om behov, men om penge, vi har ikke råd til at købe tv til 12-14 tusinde, og vi har ikke plads til noget over 37", men derfor vil man da stadig gerne have det der er bedst til prisen.  Thumbs Up
Det med at et Samsung står helt forkert er vel et spørgsmål om justering, som burde kunne ordnes, og man kan vel godt som en god kammeret,som ved mere om indstilling,godt prøve at tilbyde at justere det , IKKE   Wink


Redigeret af jayjay89 - 18-Juni-2011 kl. 17:01
Mvh.JJ
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af jayjay89 jayjay89 skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Det der er problemet er nok at mange af os her i disse fora typisk går efter rimelig High-end og derfor ikke har det store kendskab til billige tv (ikke for at lyde nedladende, det er jo et spørgsmål om behov) men under alle omstændigheder vil vi ofte finde nogle "ting" vi ikke ville kunne leve med, men som Hr. og Fru. danmark sagtens kan leve med.

Som skrevet tidligere, så tag ud og kig og vurder og DU/I kan leve med det.
Jeg har en kammerat som har et Samsung som står HELT forkert, men han er en lykkelig ejer og ser det slet ikke.  Jeg bliver S.... irriteret af at se på det.
Hej Skyum
Jeg er godt klar over at det er der skoen trykker,med hensyn til High-end i 50"-60" men jeg havde bare håbet at der var nogen som kunne give mig bare et lille råd med på vejen, og desværre er det ikke et ? om behov, men om penge, vi har ikke råd til at købe tv til 12-14 tusinde, og vi har ikke plads til noget over 37", men derfor vil man da stadig gerne have det der er bedst til prisen.  Thumbs Up
Det med at et Samsung står helt forkert er vel et spørgsmål om justering, som burde kunne ordnes, og man kan vel godt som en god kammeret,som ved mere om indstilling,godt prøve at tilbyde at justere det , IKKE   Wink
Det kan jeg sagtens sætte mig ind i , og man får da også et rimeligt godt 32" til 4-5000 kr. vil jeg tro, men efter som jeg ikke kender dem, så er jeg ikke den rette at spørge. Dog ville jeg nok også kigge lidt på Sony, som jeg selv har købt til (for) min mor.
Det jeg mente med min kammerat var/er at hans behov fint kunne klares for små penge, eftersom han ikke kan SE forskel på rigtig og forkert indstillet tv (farve/kontrast, mm)
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
jayjay89 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 17:20
Ja jeg har også tænkt mig at kigge på en EX500 /501 fra Sony vl.a. fordi man jo kan få den her 5 års garanti,men det har jeg fundet ud af at det kan man også købe sig til alle andre steder.
Jeg kan godt se forskel på et godt og et dårligt justeret tv, min datter og svigersøn har et dejlig nyt 42"
Sony som står med de voldsomste "pang" farver, og jeg har prøvet at forklare dem at de kan få et meget bedre billed ved at få det justeret, men nej ! de er også glade for det de har  Wacko
Men tak for dit indlæg Clap
Mvh.JJ
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af jayjay89 jayjay89 skrev:

Ja jeg har også tænkt mig at kigge på en EX500 /501 fra Sony vl.a. fordi man jo kan få den her 5 års garanti,men det har jeg fundet ud af at det kan man også købe sig til alle andre steder.
Jeg kan godt se forskel på et godt og et dårligt justeret tv, min datter og svigersøn har et dejlig nyt 42"
Sony som står med de voldsomste "pang" farver, og jeg har prøvet at forklare dem at de kan få et meget bedre billed ved at få det justeret, men nej ! de er også glade for det de har  Wacko
Men tak for dit indlæg Clap
LOL   Ja, der er nogle der mener at jo kraftigere farver, jo bedre...LOL    Selvlysende græs Ouch
Sony er i mine øjne godt, da jeg synes de er nemme i menuerne, gode i farver og ikke mindst med bedre lyd end Samsung (hvis man ikke altid gider tænde receiver osv.)
Held og lykke i jagtenWink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Bananabot Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 19:52
Flatpanels anbefaler dette: Sharp 32LE320 det kan fås til 3500kr i Elgiganten - det synes jeg du skulle tage ud at kigge på.

EDIT: Jeg kan se de faktisk sælger det til 2499,- på deres hjemmeside. Det lyder sgu da som et KUP - så kan du bruge resten på blomster til at forsøde din kones hverdag ;-)


Redigeret af Bananabot - 18-Juni-2011 kl. 19:55
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2011 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af jayjay89 jayjay89 skrev:

Ja jeg har også tænkt mig at kigge på en EX500 /501 fra Sony vl.a. fordi man jo kan få den her 5 års garanti,men det har jeg fundet ud af at det kan man også købe sig til alle andre steder.
Jeg kan godt se forskel på et godt og et dårligt justeret tv, min datter og svigersøn har et dejlig nyt 42"
Sony som står med de voldsomste "pang" farver, og jeg har prøvet at forklare dem at de kan få et meget bedre billed ved at få det justeret, men nej ! de er også glade for det de har  Wacko
Men tak for dit indlæg Clap

Jeg synes du har fat i en rigtig god ide her. Særligt da El-Dværgen p.t. sælger 32" versionen til kr. 2999 med gratis levering. Det er godt nok ikke "LED" (dvs. ikke med LED baggrundsbelysningen), men "CCFL" (normal koldkathodebaggrundsbelysning), hvilket dog ikke burde være et problem, medmindre tv'et skal være så flat som absolut muligt. Nå ja, CCFL, særligt som wide gamut colour ligesom i EX500, giver faktisk et større farverum end LED, så alt andet lige får du måske ligefrem et bedre billede ud af det.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Bananabot Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2011 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

 
Jeg synes du har fat i en rigtig god ide her. Særligt da El-Dværgen p.t. sælger 32" versionen til kr. 2999 med gratis levering. Det er godt nok ikke "LED" (dvs. ikke med LED baggrundsbelysningen), men "CCFL" (normal koldkathodebaggrundsbelysning), hvilket dog ikke burde være et problem, medmindre tv'et skal være så flat som absolut muligt. Nå ja, CCFL, særligt som wide gamut colour ligesom i EX500, giver faktisk et større farverum end LED, så alt andet lige får du måske ligefrem et bedre billede ud af det.
Som jeg har forstået det ønsker trådstarter LED, pga. strømforbruget, da tv'et skal stå tændt meget af tiden.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2011 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Bananabot Bananabot skrev:

Som jeg har forstået det ønsker trådstarter LED, pga. strømforbruget, da tv'et skal stå tændt meget af tiden.


Og forskellen i strømforbruget er?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu