Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Boogie
Guld medlem
Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 985
|
Sendt: 01-Marts-2008 kl. 00:42 |
Sigida skrev:
okay.. har lige fået tilbudt en in82 til 24500 hvorimod en epson til 21500.. er det merprisen værd.. har ingen forhold til nogen af dem og har fåët af vide at man ikke kan se regnbue på 82 på kiggeafstand ;)... neeed som help.. er mega i tvivl nu efter den gode pris ;)... kom nu projektor eksperter ;)
|
Jeg ville personligt vælge epson´en, regnbue på kiggeafstand kender jeg intet til, så vidt jeg ved er kiggeafstand relativt ![](smileys/smiley2.gif)
Redigeret af Boogie - 01-Marts-2008 kl. 08:58
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
|
Sendt: 01-Marts-2008 kl. 10:42 |
men har du da set in82 siden du kan sige at epsonen er bedre. specs er jo ikke alt.. ingen som har set en af de 2 projektor som kan komme med jeres meninger ;)..
|
Boogie
Guld medlem
|
Sendt: 01-Marts-2008 kl. 11:26 |
Sigida skrev:
men har du da set in82 siden du kan sige at epsonen er bedre. specs er jo ikke alt.. ingen som har set en af de 2 projektor som kan komme med jeres meninger ;)..
|
Jeg sagde ikke at Epson´en er bedre, men at JEG ville vælge den. Selvom regnbuer ikke er det store problem med dlp længere, vil selv den mindste effekt i ny og næ genere mig lidt. Og nej, specs er absolut ikke alt, men jeg er selv mest til lcd projektorer bl.a. pga. af nem placering og skarpheden. Sortniveauet har før været et af lcd´ens små problemer, men med de nye modeller er det klart blevet bedre.
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 01-Marts-2008 kl. 11:42 |
jeg har et 4x4meter rum også 4meter til loft... skulle der være problemer med at indstille den til en 100" skærm eller?
|
Boogie
Guld medlem
|
Sendt: 01-Marts-2008 kl. 11:49 |
Sigida skrev:
jeg har et 4x4meter rum også 4meter til loft... skulle der være problemer med at indstille den til en 100" skærm eller? |
Det kommer an på om fx den skal placeres i loftet og hvor langt der i så fald er til lærredets overkant, altså vertikalt.
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 01-Marts-2008 kl. 13:50 |
sådan har lige været forbi hifiklubben og få en demo af en dlp in76. var sku virkelig imponeret over en projektor til 8000kr kan levere et så naturligt et billede.. og kunne ikke se regnbuer så det bliver nok ikke et problem for mig.. så vælger nok en in82 ;)...
|
Boogie
Guld medlem
|
Sendt: 01-Marts-2008 kl. 14:30 |
Sigida skrev:
sådan har lige været forbi hifiklubben og få en demo af en dlp in76. var sku virkelig imponeret over en projektor til 8000kr kan levere et så naturligt et billede.. og kunne ikke se regnbuer så det bliver nok ikke et problem for mig.. så vælger nok en in82 ;)... |
Uanset hvad du vælger, så giv lige en tilbagemeldning om hvad du synes om din nye projektor ![](smileys/smiley17.gif)
Held og lykke med indkøbet!
Boogie
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 01-Marts-2008 kl. 14:51 |
hehe skal jeg nok gøre.. sidder faktisk og overvejer om at jeg vil tage en infocus in78 nu som jeg kan få til 9000kr. efter jeg fik den demo nede i hifiklubben... nogen som evt kan sige hvad jeg får mere ved at købe en in82. altså billedemæssigt. om det er 15000kr mere værd..
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 08-Marts-2008 kl. 18:46 |
jamen det blev til en infocus in78.. er rigtig glad for den... regnbueeffekten genere mig ikke så meget... nu mangler jeg bare lærredet... er kommet frem til det skal være et lissau whiteflex plano lærred. men er i tvivl om det skal være 99" eller 108.. 108 ser godt ud med bjælker som der er i en del film men er en lille smule for stort uden bjælker.. 99" virker lidt for småt med bjælker :p... hvad skal jeg vælge. hehe.
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 09-Marts-2008 kl. 21:18 |
forresten skal jeg vælge contrast grey eller white flex.. har total hvide vægge men med god mørklægning.. har hørt at de hvide gør at sort bliver gråt og derfor ville contrast grå være at foretrække. er i enige i den udlægning
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 09-Marts-2008 kl. 21:43 |
som sagt bliver det også på et 108" lærred.. kan den projektor levere nok lysstyrke til et gråt lærred ;)... kom nu eksperter.. help me ;)...
|
CSN Teknik
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
|
Sendt: 10-Marts-2008 kl. 16:37 |
Hvis du kan mørklægge totalt så snup et hvidt lærred, det er helt klart at fortrække. In 82 er en rigtig god projektor, og inden længe lander IN83, den laver et kanont billede, en hel del bedre end In82
|
Mvh.Christian
CSN Teknik
Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
|