|
Valg af Mac Pro til grafisk |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Fimpe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-December-2014 kl. 14:09 |
Hej Mac hajer,
Min datter starter på et studium hvor de skal bruge Adobe pakken (Creative Suite 6), hun skal bruge en bærbar PC og det SKAL (siger hun) desværre være Mac (hvor jeg ikke er helt skarp ![]() Spm 1. jeg er ved at anbefale en Mac 15 Pro med Retina og 256 gb ssd (små 13000 i Elgiganten på lørdag) Vil det være et OK valg? jeg er ikke helt sikker på Iris Pro kortet (indbygget grafik) så dog en YT video hvor det så OK ud, så længe man ikke skulle rendere i 3D, er der bedre tilbud f.eks. med studierabat?? syntes ikke lige brugtmarkedet har fulgt prismæssigt med i forhold tiltilbuddet i El giganten... Spm 2. På studiet skal man selv anskaffe Creative Suite 6. Hvor/hvordan skaffer man den billigt i studie udgave? syntes ikke lige jeg kan finde den, tror hun vil være ked af de små 25.000 den koster ellers
![]() Redigeret af Fimpe - 25-December-2014 kl. 14:11 |
|
LG's CineBeam HU810PW, 106" Draper Cineperm, LG C7, Elabs Tomahawk x 4, xtz edge a-2 300,Zappulse2.3 x2, Denon AVC X4700H, Optimo(DIY HT * 3) Elabs Pre,Mini-i Pro 3, Apple 4k/Shield,Sony UBP-X700
|
|
![]() |
|
thcleaner ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 227 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
https://creative.adobe.com/da/plans?plan=edu&store_code=dk
og iris pro er fint da opencl er understøttet
|
|
![]() |
|
Fimpe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 291 |
Hej thecleaner,
tak for svar, Havde godt set det link men: Er det cloud halløjsa lig med Creative Suite 6 som står de skal bruge? og vil det også være installeret lokalt på maskinen? Edit: Kan se det også bliver installeret lokalt, men koster det første år 1800,- og de følgende år ca. 3000,- så hvis studiet tager ca. 3 år ialt ca. 8000,- syntes jeg tidligere havde fundet et link hvor studiepakken kostede ca 500$ det ville jo for en fattig studerende være en stor forskel..... /Kurt
Redigeret af Fimpe - 25-December-2014 kl. 14:58 |
|
LG's CineBeam HU810PW, 106" Draper Cineperm, LG C7, Elabs Tomahawk x 4, xtz edge a-2 300,Zappulse2.3 x2, Denon AVC X4700H, Optimo(DIY HT * 3) Elabs Pre,Mini-i Pro 3, Apple 4k/Shield,Sony UBP-X700
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6684 |
Creative Suite 6 kan stadig købes. Abonnement versionen hedder CC.
https://www.adobe.com/dk/products/catalog/cs6._sl_id-contentfilter_sl_catalog_sl_software_sl_creativesuite6.html Og den kan vist også fås i en studieversion, men jeg kan ikke finde det nu. I skal også finde ud af hvilken CS6 version datteren skal bruge. Master collection er ALT. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Takker,
Adobe® Creative Suite® 6 Master Collection - desværre, når jeg trykker på det link bliver prisen også "per måned". Hmm - måske er det bare prisen, har lige bemærket at på andre uddannelses institutioner får de pakken gratis, men tilsyneladende ikke på KEA hmmmmm |
|
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Jeg er bare nysgerrig omkring hvad det er for et studium? Der er ikke noget 3D rendering i Adobe pakken, men Premiere nyder fordel af et kraftigt grafikkort til acceleration af filtre.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Multimedie designer
|
|
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Ikke for at virke nedslående, men Multimedie Designer uddannelsen er en uddannelse til arbejdsløshed.
![]() Jeg kan også forklare grunden til hvorfor at det hænger sådan sammen. Grafiker uddannelsen som i dag hedder "Multimediegrafiker" er en mesterlære, hvor man sammenlagt skal 1 år i skole og 3 år i lære. Men der er slet ikke lærepladser nok til at man kan uddanne 6 hold årligt i Danmark. Tidligere var kravene at man skulle have en læreplads for at kunne starte på uddannelsen. Men skolerne har lavet lobbyarbejde, så politikerne i starten af 2000 godkendte at man kan starte på skoleforløbet uden en læreplads. Det gav skolerne penge i kassen, men resultererede også i mange, som aldrig blev færdig med uddannelsen eller endte i skolepraktik. Så man valgte at satse på den 2 årige Multimedie Designer uddannelse, fordi den ikke kræver en læreplads. Det giver penge i kassen hos skolerne og eleverne færdiggør næsten alle sammen uddannelsen. Men Multimedie Designer uddannelsen er så mangelfuld at trykkerier og reklamebureauerne foretrækker grafiker uddannelsen, da det er hvad erhvervslivet efterspørger. Tilbage står der rigtigt mange nyuddannede Multimedie Designere uden erhvervserfaring, som skal kæmpe om de få pladser der er på markedet. Mit råd er at finde en læreplads som Multimediegrafiker, det giver den rigtige erhvervsmæssige ballast og hvis man senere vil den boglige vej, så kan man starte på Grafisk Højskole. Med hensyn til computer, så kører Adobe pakken lige så godt på en Windows maskine. Det er kun programmer som iMovie, der ikke findes til andre platforme end MacOS. Jeg arbejdede sammen med et reklamebureau som kun sad på Windows maskiner og de havde ikke nogen ulemper. Jeg er selv udlært grafiker og vi har flere lærlinge igennem uddannelsen på mit arbejde årligt. Inden de skal til svendeprøve er jeg ofte med til at få de sidste faglige ting på plads med dem.
|
|
|
|
![]() |
|
Hej Cyberguru,
Jeg har desværre allerede (også for længe siden) fortalt næsten det samme til min datter, men det er det hun vil og i forhold til tidligere kan de så åbenbart uddanne sig videre efterfølgende. Hun VIL have en Mac, det er hun vandt til at bruge...
Ved du hvordan man skaffer den nævnte pakke "billigst"? |
|
|
|
![]() |
|
Jeg ved desværre ikke hvordan man får en studie version - vi har kun software assurance på mit arbejde som dækker alle vores versioner. Men det er dyrere end privat personer kan få den til.
|
|
|
|
![]() |
|
Man må dog installere Adobe CS pakke på 2 maskiner. Sin hjemme maskine og sin arbejdsmaskine.
Så måske kender i én som har den fulde pakke på arbejdet og som ikke benytter den hjemme? Det er ganske vidst at bøje reglerne, men til gengæld sikrer Adobe sig jo at hun benytter deres pakke frem for måske QuarkXPress eller Corel Draw. |
|
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6684 |
Ellers prøv at ringe til Adobe, om CS6 kan fås i studieversion. Det er underligt at de forskellige skoler ikke bruger samme version. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |