|
Valg af multiroom løsning |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
KasperRR
Ny bruger Oprettet: 03-August-2016 Status: Offline Point: 13 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 17-August-2016 kl. 21:01 |
Hej
Jeg er på udkig efter en fornuftigt mulitrooms løsning. Derfor vil jeg gerne hører jeres erfaringer og meninger omkring de forskellige muligheder der.
Jeg vil gerne have en soundbar til under tv'et og have en højtaler i køkkenalrummet. Når vi hører musik er det ofte via Youtube. Jeg har kigget på HEOS by Denon, fx. deres soundbar og én af deres mindste højtalere op i køkkenalrummet. For at klare problemet med lyd via Youtube, vil jeg koble to styks Chromecast til (stue og køkken) da deres app ikke understøtter youtube. Vil dette fungere og er der nogen der har erfaringer med HEOS eller har i evt et andet bud på sådan en løsning? SONOS er jeg ikke så vild med grundet deres begrænsede tilslutnings muligheder. Håber i vil dele jeres mening. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19517 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad mangler du af muligheder med Sonos?
Klaus |
|
KasperRR
Funktioner
Tak(0)
|
Fx mulighed for tilslutning via HDMI Arc. Derudover har deres mindste højtaler play 1 ikke usb indgang til forsyning af Chromecast.
Kasper. |
|
sickchild
Guld medlem Oprettet: 06-Maj-2008 Sted: næstved,Denmark Status: Offline Point: 801 |
Funktioner
Tak(0)
|
Med det du ønsker så tror jeg du har ret i du ikke skal kigge på Sonos.
Jeg er ikke så meget inde i chromecast. Men syntes at have læst at de også tilbyder multiroom lyd nu. Så måske det ville være en mulighed at købe et sæt aktive højtalere, en soundbar og så lade cromecast stå for styringen af lyd.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19517 |
Funktioner
Tak(0)
|
At sætte en chromecast på et sæt streaming højttalere, er det ikke dobbelt kontekt? Du køber en højttaler med trådløst netværk i, for at modtage lyd, for herefter at sætte en dims der kan modtage lyd via trådløst netværk til den. Klaus |
|
KasperRR
Funktioner
Tak(0)
|
Jo det er det. Men hverken HEOS eller SONOS konceptet understøtter ikke YouTube.
|
|
KasperRR
Funktioner
Tak(0)
|
Helt bestemt. Det burde også være muligt, at vælge noget helt andet som du nævner altså en soundbar med sub. og så en eller anden aktiv højtaler Har du evt en ide til sådan en aktiv højtaler. Det må meget gerne være en som kan hænges op i hjørnet af et loft. Jeg havde faktisk overvejet på et tidspunkt et harmon kordon suround sæt og så en aktiv højtaler til køkken. Jeg kan dog godt lide ideen med soundbar da man ikke skal hænge så mange højtalerer op. Mvh |
|
sickchild
Guld medlem Oprettet: 06-Maj-2008 Sted: næstved,Denmark Status: Offline Point: 801 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan desværre nok ikke hjælpe dig videre. Jeg er selv bruger af Sonos her i huset og bruger ikke youtube til musik. så ved ikke hvilke soundbar/højtalere der vil være bedst. Mit svar var mere for at undersøge en anden mulighed end Sonos/andre ligende produkter, da det ikke lyder som om du vil bruge dem som tiltænkt.
|
|
kenneth85
Guld medlem Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 970 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med Raumfeld?
De understøtter så vidt jeg ved Bluetooth. Hvis det ikke var fordi jeg har SONOS så havde jeg helt sikkert valgt dette tyske mærke.
|
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Havde Raumfeld ikke tilføjet Chromecast via en opdatering? Så man kan caste direkte til dem?
http://www.recordere.dk/2015/12/raumfeld-musiksystem-faar-google-cast-streaming/ Redigeret af Torben Rasmussen - 18-August-2016 kl. 20:43 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
KasperRR
Funktioner
Tak(0)
|
Kigger lige lidt på Raumfeld . Kan dog ikke finde den i Danmark? Og jeg vil gerne kunne se det først. Kan dog se de har tilfredshedsgaranti på deres hjemmeside.
Angående Chromecast står der "coming next" så om det er indbygget men ikke aktiveret ved jeg ikke. Jeg syntes dog 10.000kr for bare soundbar lige er i overkanten af budgettet. Jeg har håbet på at finde noget til max 10.000kr inklusiv højtaler til køkken alrum. Men tusinde tak for input hellere en for meget end for lidt. Lige pludselig er mit fremtidige setup der måske 😉 |
|
Random_Hero
Super bruger Oprettet: 29-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 297 |
Funktioner
Tak(0)
|
du kan prøve det i, jeg mener det er 6 uger!det er deres koncept. lige pt. har du 10% på store ting. dvs. soundbar bliver til 1199,70 euro. den lille speaker koster 250 euro hvis du skriver dig på til deres newsletter får du en voicherkode på 20 euro. dvs. 1200+250-20= 1430 euro ~ 10.725kr. incl. fragt og det hele. det er så tæt på
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |