recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af multiroom system?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af multiroom system?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
BrianH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Juli-2016
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrianH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af multiroom system?
    Sendt: 22-Juli-2016 kl. 10:42
Hej

Jeg står for at skal til at flytte og ønsker i den forbindelse noget fornuftig lyd via airplay, men er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg vil kunne styre lyden fra min MacBook, iPhone og iPad.
Jeg er ikke "lyd nørd", men vil selvfølgelig gerne have noget der kan spille nogenlunde fornuftigt op.

I første omgang vil jeg nok bare starte med lyd i stuen og senere tilføje til de andre rum.

Jeg har indtil videre læst stolpe op og stolpe ned vedr. anmeldelser, youtube reviews etc., hvilket har resulteret i at jeg blot bliver mere og mere forvirret med hensyn til valg.

Startede med at kigge på Sonos, men i og med at det tvang mig til at investere i Spotify Premium (hvis jeg har forstået korrekt?) gik jeg lidt væk fra det igen. Kiggede også lidt på Heos (de supporterer dog ikke TDC Play), da hifiklubben havde nogle okay fine tilbud.

Lige nu er jeg blevet lidt hooked på Libratone Zipp, da jeg stort set kun har læst positivt om disse. Dog har jeg reelt ikke behov for at de som sådan behøver at være mobile, da de som udgangspunkt kommer til at være inden for hjemmets 4 vægge.

I de fleste tilfælde tænker jeg at jeg kommer til at "streame" fra min (gratis) Spotify fra min MacBook.

Hvilket valg vil efter jeres mening være det mest fornuftige - eller er det fuldstændig ligegyldigt og kun en subjektiv holdning til hvad jeg gør?

På forhånd mange tak Smile
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 12:51
Skal det kobles til et eksisterende anlæg eller ønsker du, at det er "streaming-højtalere"?

Hvad er dit budget her og nu og på sigt (hvis du ønsker at udbygge)?
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
BrianH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrianH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 13:05
Nej, det er udelukkende "streaming højttalere".

Som sagt skal de kunne spille en mindre stue nogenlunde op i første omgang.

Tænker at budgettet skal være omkring 4000 max - gerne mindre hvis muligt.

Evt. på sigt kunne jeg være villig til at ende på 8000 samlet.
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-September-2009
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 13:52
Der findes jo også raumfeld. Det skal du da også kunne kraftigt overveje. De har vistnok en ret lang prøvetid.
Til top
BrianH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrianH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 15:55
Tak - det vil jeg lige kigge på.

Muligvis dumt spørgsmål, men findes der et system der kan streame fra Spotify uden nødvendigvis at skulle have Spotify Premium?
Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madslundt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 20:42
Nu har jeg ikke selv Sonos, men ved at det bl.a. også virker med Yousee musik.

Jeg kører med Chromecast herhjemme og det spiller nu ret godt i forhold til prisen, især nu hvor der er kommet multiroom understøttelse.
Klient Asus EB1012 - WIndows 7 og XBMC

Mit setup (gammelt): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97861&title=se-mit-htpc-setup-mads
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 21:54
Nu er jeg selv Sonos mand, og det virker perfekt.
De understøtter stort set enhver udbyder af digital musik.

De har separate højtalere til enkelte rum, play1, play3 og play5.
Du kan købe en Connect og slutte til dit eksisterende anlæg.
Eller en Connect AMP så skal du bare have nogle højtalere.
Og Playbar og SUB til surround/TV

Min oplevelse er at opsætning osv. er utroligt nemt, spiller stort set direkte ud af kassen.
Alt spiller fuldstændig synkront, og god app til at styre med.

På minus siden må være pris, ingen 24 bit.

Har fornyeligt investeret i en Heos1 med GO pack, og den spiller godt men på app og opsætningsdelen er den sgu noget tung i det, knap så intuitiv.
Hifiklubben havde dem til en god pris, så ville lige se om jeg kunne overbevises om at de var bedre, og desværre mangler Sonos en transportabel enhed.
Men jeg bliver i Sonos folden, men er nok også for dybt forankret i økosystemet, 6 zoner med både Play1, Play3, Play 5 samt 3 Connects.

Redigeret af Jever - 22-Juli-2016 kl. 21:56
Til top
ThomasNorge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-December-2013
Sted: Hitra, Norge
Point: 143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2016 kl. 08:53
Hvis man har 4 rum med højtalere som skal kunne styres uafhængig af hinanden, skal man så bruge 4 sono amp?
Eller kan en Amp klare 6 zoner?
Mvh Thomas
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-September-2009
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2016 kl. 13:44
ang. sonos så bør du læse hele denne her tråd INDEN du køber: http://forum.recordere.dk/er-sonos-stadig-kongen_topic144481.html

Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2016 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af BrianH BrianH skrev:

Tak - det vil jeg lige kigge på.

Muligvis dumt spørgsmål, men findes der et system der kan streame fra Spotify uden nødvendigvis at skulle have Spotify Premium?

Ja, men du skal i så fald gøre det gennem bluetooth. Et forslag til en streaming-højtaler, der også har bluetooth, er fx Bluesound.

Ellers vil jeg også anbefale Raumfeld, men der vil du nok være udfordret på dit ønske om at streame Spotify gratis.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2016 kl. 10:42
En Connect AMP er til at drive en zone.

Så hvis du vil have lyd i 4 rum, så skal der købes 4 enheder.
Til top
serano Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Danmark
Point: 331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér serano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2016 kl. 12:18
Udfra dit behov så vil en play5 passe rigtig godt, den kan sagtens spille en stue op. Dog skal du have betalt spotify, jeg synes dog det er et godt køb da lydkvaliteten blivet mærkbart bedre end på den gratis version. Alternativt, køb cbb mobil og få tidal med gratis
Samsung 65NU7455
Sonos Playbase + 4xPlay1
Synology
Apple TV4K
PS4
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu