|
Valg af multiroom system? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
BrianH
Junior bruger Oprettet: 22-Juli-2016 Status: Offline Point: 37 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-Juli-2016 kl. 10:42 |
Hej
Jeg står for at skal til at flytte og ønsker i den forbindelse noget fornuftig lyd via airplay, men er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg vil kunne styre lyden fra min MacBook, iPhone og iPad. Jeg er ikke "lyd nørd", men vil selvfølgelig gerne have noget der kan spille nogenlunde fornuftigt op. I første omgang vil jeg nok bare starte med lyd i stuen og senere tilføje til de andre rum. Jeg har indtil videre læst stolpe op og stolpe ned vedr. anmeldelser, youtube reviews etc., hvilket har resulteret i at jeg blot bliver mere og mere forvirret med hensyn til valg. Startede med at kigge på Sonos, men i og med at det tvang mig til at investere i Spotify Premium (hvis jeg har forstået korrekt?) gik jeg lidt væk fra det igen. Kiggede også lidt på Heos (de supporterer dog ikke TDC Play), da hifiklubben havde nogle okay fine tilbud. Lige nu er jeg blevet lidt hooked på Libratone Zipp, da jeg stort set kun har læst positivt om disse. Dog har jeg reelt ikke behov for at de som sådan behøver at være mobile, da de som udgangspunkt kommer til at være inden for hjemmets 4 vægge. I de fleste tilfælde tænker jeg at jeg kommer til at "streame" fra min (gratis) Spotify fra min MacBook. Hvilket valg vil efter jeres mening være det mest fornuftige - eller er det fuldstændig ligegyldigt og kun en subjektiv holdning til hvad jeg gør? På forhånd mange tak
|
|
frugtkompot
Guld medlem Oprettet: 04-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 810 |
Funktioner
Tak(0)
|
Skal det kobles til et eksisterende anlæg eller ønsker du, at det er "streaming-højtalere"?
Hvad er dit budget her og nu og på sigt (hvis du ønsker at udbygge)?
|
|
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220. |
|
BrianH
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, det er udelukkende "streaming højttalere".
Som sagt skal de kunne spille en mindre stue nogenlunde op i første omgang. Tænker at budgettet skal være omkring 4000 max - gerne mindre hvis muligt. Evt. på sigt kunne jeg være villig til at ende på 8000 samlet. |
|
Random_Hero
Super bruger Oprettet: 29-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 297 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der findes jo også raumfeld. Det skal du da også kunne kraftigt overveje. De har vistnok en ret lang prøvetid.
|
|
BrianH
Funktioner
Tak(0)
|
Tak - det vil jeg lige kigge på.
Muligvis dumt spørgsmål, men findes der et system der kan streame fra Spotify uden nødvendigvis at skulle have Spotify Premium?
|
|
madslundt
Bruger Oprettet: 11-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 183 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu har jeg ikke selv Sonos, men ved at det bl.a. også virker med Yousee musik.
Jeg kører med Chromecast herhjemme og det spiller nu ret godt i forhold til prisen, især nu hvor der er kommet multiroom understøttelse.
|
|
Klient Asus EB1012 - WIndows 7 og XBMC
Mit setup (gammelt): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97861&title=se-mit-htpc-setup-mads |
|
Jever
Guld medlem Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu er jeg selv Sonos mand, og det virker perfekt.
De understøtter stort set enhver udbyder af digital musik. De har separate højtalere til enkelte rum, play1, play3 og play5. Du kan købe en Connect og slutte til dit eksisterende anlæg. Eller en Connect AMP så skal du bare have nogle højtalere. Og Playbar og SUB til surround/TV Min oplevelse er at opsætning osv. er utroligt nemt, spiller stort set direkte ud af kassen. Alt spiller fuldstændig synkront, og god app til at styre med. På minus siden må være pris, ingen 24 bit. Har fornyeligt investeret i en Heos1 med GO pack, og den spiller godt men på app og opsætningsdelen er den sgu noget tung i det, knap så intuitiv. Hifiklubben havde dem til en god pris, så ville lige se om jeg kunne overbevises om at de var bedre, og desværre mangler Sonos en transportabel enhed. Men jeg bliver i Sonos folden, men er nok også for dybt forankret i økosystemet, 6 zoner med både Play1, Play3, Play 5 samt 3 Connects. Redigeret af Jever - 22-Juli-2016 kl. 21:56 |
|
ThomasNorge
Bruger Oprettet: 07-December-2013 Sted: Hitra, Norge Status: Offline Point: 143 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis man har 4 rum med højtalere som skal kunne styres uafhængig af hinanden, skal man så bruge 4 sono amp?
Eller kan en Amp klare 6 zoner? |
|
Mvh Thomas
|
|
Random_Hero
Super bruger Oprettet: 29-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 297 |
Funktioner
Tak(0)
|
ang. sonos så bør du læse hele denne her tråd INDEN du køber: http://forum.recordere.dk/er-sonos-stadig-kongen_topic144481.html
|
|
frugtkompot
Guld medlem Oprettet: 04-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 810 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, men du skal i så fald gøre det gennem bluetooth. Et forslag til en streaming-højtaler, der også har bluetooth, er fx Bluesound. Ellers vil jeg også anbefale Raumfeld, men der vil du nok være udfordret på dit ønske om at streame Spotify gratis.
|
|
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220. |
|
Jever
Guld medlem Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Funktioner
Tak(0)
|
En Connect AMP er til at drive en zone.
Så hvis du vil have lyd i 4 rum, så skal der købes 4 enheder. |
|
serano
Super bruger Oprettet: 30-Oktober-2008 Sted: Aalborg,Danmark Status: Offline Point: 331 |
Funktioner
Tak(0)
|
Udfra dit behov så vil en play5 passe rigtig godt, den kan sagtens spille en stue op. Dog skal du have betalt spotify, jeg synes dog det er et godt køb da lydkvaliteten blivet mærkbart bedre end på den gratis version. Alternativt, køb cbb mobil og få tidal med gratis
|
|
Samsung 65NU7455
Sonos Playbase + 4xPlay1 Synology Apple TV4K PS4 |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |