marcc05 skrev:
Yakken skrev:
Du kan godt streame musikken fra Play eller Wimp til en Airport Express vha. AirPlay (dvs. en iPhone/iPad/iPod). Hvis du bruger din mobil, så er kvaliteten af eks. Play dog så ringe, at det ikke kan betale sig. |
Nu tænker jeg lige på TDC Play, fordi jeg selv har adgang til det. Hvad er det egentlig helt præcist der gør kvaliteten ringe?
Er det:
1) Dårlige indspilninger på TDC Play generelt.
2) Forringelse af lydkvaliteten pga. at der streames fra mobilen. Her tænker jeg på om det er muligt at hente filerne i bedre kvalitet hvis man henter filerne ned lokalt på computeren i stedet for at streame fra mobilen? Med TDC's App er det jo også muligt at hente filerne ned på mobilen, så de ikke skal streames og man ikke nødvendigvis behøver at have internetadgang.
3) Forringelse af lydkvalitet pga. begrænsninger i den trådsløse forbindelse mellem mobil og Airport Express. Her tænker jeg, om lyden er bedre hvis man lader mobilen sidde i en evt. dockingstation, end at køre det trådløs?
Eller er det noget helt fjerde eller én kombination af ovenstående?
|
TDC Play vil jeg sige, er ringe fordi de kun køre 128 kbit Mp3, mens Wimp køre 192 kbit, og så er der stadig som den ENESTE på market (efter det jeg ved), Spotify med 320 Kbit (dog kun for premium brugere)