|
Valg af NAS ? synology 213j eller + eller qnap |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
jeg har lige sat en ds412+ op her på arbejde, og den syntes jeg da er bedste valg hvis man har budgettet til det.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
Men vil der være saft og kraft nok i 214+? Vi er 4 i husstanden.
Ved du i øvrigt hvad forskellen på 214play og 214+ er? |
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
hvis du skal lave FHD video transcoding til 4 enheder på en og samme tid, så er der vist ingen af dem der kan det, men hvis den bare skal sende 4 FHD film videre i samme tilstand til 4 enheder der kan modtage full hd, så burde der ikke være det store problem (den skal dog helt sikkert være kablet og du kan jo regne dig frem til hvor meget båndbredde der er brug for og så beregne hvor mange diske du skal have. Hvis du virkelig sender 4 film afsted på en og samme gang og det er 1:1 BD rips så skal du nok vælge 4 diske i den i en raid5 løsning.
Hvis du ikke har nogen ide om NAS software og linux i det hele taget så hold dig helt og aldeles fra Prolianten. |
|
![]() |
|
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
Jeg tænker også at det nok er bedst at begynde NAS eventyret med en mere idiot sikret løsning end HP Proliant.
Hvad er FHD? Jeg tænker ikke den skal bruges til film. |
|
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
|
![]() |
|
antilles ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
Jeg kan varmt anbefale Synology. Jeg er især imponeret over deres online support, som hjalp mig med at komme op og køre efter et HD crash for et par måneder siden. I samme anledning vil jeg anbefale at sætte to identiske harddiske i NAS'en, som så spejles (det der hedder RAID1). Derved kan du skifte en af dem uden at miste data, hvis den skulle dø (hvilket mekaniske harddiske gør før eller siden). Forskellen på Play og + (udover prisen) er at Play er tiltænkt et miljø hvor NAS'en transcoder (dvs. oversætter) film til f.eks. apple TV. + udgaven kan bare overføre filen som den er, hvilket kræver at afspilleren selv kan dekode film formatet. Play har vist en intel Atom processor, mens + har noget embedded ARM. Såvidt jeg kan se, er Play kun nødvendig hvis du skal se film, den billige + udgave er fin til musik og billeder. Jeg har købt WD RED diske til min, som der var en længere diskussion om her på forumet. Det kan være du lige skal læse den tråd også.
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
C5 - du skriver den skal bruges til lagring af film, men du skal ikke streame film fra den? - Så er det FULDKOMMEN LIGEGYLDIGT HVAD DU KØBER! - du er ikke i stand til på noget som helst tidspunkt at mætte den hverken processormæssigt eller netværksmæssigt uanset hvilken model du vælger at købe.
Det er først når dine enheder skal afspille film direkte fra en NAS at du får problemer og hvis det ikke er noget der skal gøres så køb den billigste WD live boks du kan få fat i. (men du vælger at skrive indægget i et Streaming medie forum - så tror folk selvfølgelig det er det du snakker om når du siger at der er 4 enheder der skal kunne tilgå den. Redigeret af claus_jac - 19-Marts-2014 kl. 13:46 |
|
![]() |
|
Det er mine egne optagelser der skal lagres der. Som det er nu, efter redigering, brænder jeg mine film til blu-ray skiver. Men alle råfilm gemmer. Men det er da muligt jeg vil kunne finde på at se dem direkte på NAS'en, hvem ved. Da jeg ikke har haft en NAS før famler jeg jo lidt i blinde og er ikke helt klar over dens potentiale.
(streaming eller ej. Hvis jeg ikke skal skrive her, hvor skal jeg så?) Vi er 4 i husstanden, der med 4 som kommer til at benytte NAS'en |
|
|
![]() |
|
antilles ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
Du kan sagtnes se dine film fra din NAS, selvom du ikke køber PLAY versionen. Den kan bare ikke transcode filmene mens du ser dem.
Selv på den billigste synology NAS, er der ingen grænse for antallet af brugere, så 4 brugere er helt fint. Alle 4 kan også hente filer samtidig fra den uden problemer. Det er klart, at hvis alle 4 brugere ser hver deres film på samme tid, så kan der opstå båndbredde problemer, men det vil snarrer være dit netværk end NAS'en. Jeg kører min DS209 på gigabit netværk og får ca 20-25Mbyte pr. sekund download fra serveren. Synology kan også lave windows netværk, så du kan tilgå den som windows mapper. ALternativet er ftp hvis du er mere til det. Du kan også bruge dens egen indbyggede file management, som fungerer fint. Der er ikke andet for end at investere i en NAS og gøre dine egne erfaringer. Herfra får synology i al fald de varmeste anbefalinger.
|
|
![]() |
|
Jamen det lyde jo godt, tror den bliver sådan en karl. Så skal jeg bare beslutte om det skal være en 214+ eller en 412+.
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |