recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af NAS

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af NAS
    Sendt: 17-November-2013 kl. 00:34
Jeg har brug for en NAS og har umiddelbart tænkt på sådan en sag her: http://www.debusy.dk/207000/100325-100325-4712511121933.html

Den skal bruges som netværksharddisk og backup. Der skal ligge en del musik og film på.

Er der andre NAS I bedre kan anbefale?
Hvilke harddiske passer i øvrigt til sådan en NAS? Bare alm. 3.5''?
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Februar-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flmr77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 01:06
Tror ikke du går forkert, hvis du vælger enten en Qnap eller en Synology, da det plejer at være de mest anbefalede.

Ville selv vælge en Synology, alene pga. bedre styrring (dsm), et alternativ kunne være noget selvbyg med dertil hørende software, så er du heller ikke bundet af eks. maks. 2 diske som i den du linker til ?

VIl du køre raid / hvordan man back-up af dine data ?
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 01:13
Jep, jeg havde tænkt mig at køre raid 1 med 2X 2tb harddisk.
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Februar-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flmr77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 01:30
ok, ville selv gå efter en Synology 214, hvis det var mig der skulle vælge og ikke ville ud i noget selvbyg.

Gå efter Wd Red eller Seagate`s nas hd, måske overvej om det skal være 3 tb versionerne istedet for
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 01:48
Jeg skal hvert fald ikke ud i noget selvbyg Smile
Hvorfor ville du netop vælge en Synology 214 i stedet?
Og hvorfor vil du mene jeg skal kigge på Wd Red eller Seagate som HDD?

Jeg prøvede på et tidspunkt denne NAS fra Hi-Fi klubben: http://www.hifiklubben.dk/Products/verbatim-mediashare-nas-2tb-netvarksharddisk-30700/

Det var den mest elendige brugervenlighed overhovedet, så den måtte byttes.

Beklager de mange spørgsmål, men jeg er ikke så kyndig indenfor PC og dets tilbehørs håndtering Smile


Redigeret af L'er - 17-November-2013 kl. 01:49
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
ElCapitano Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-April-2011
Status: Offline
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ElCapitano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 06:01
Jeg har en Synology 5 disc NAS.
Super godt tilfreds med den.

Jeg ville nok give Asustor en chance næste gang jeg skal købe.
De har indbygget HDMI.
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af L'er L'er skrev:

 
Og hvorfor vil du mene jeg skal kigge på Wd Red eller Seagate som HDD?



Der findes mange forskellige typer harddiske, nogle er lavet til pc'ere, nogle er bygget specifikt til NAS'er, herunder WD Red.

Jeg har selv tidligere i år skiftet fra LG og Netgear NAS'er til en Synology og jeg er meget tilfreds. Super god brugervenlighed og masser af programmer der kan køre på NAS'en.

Nu kender jeg ikke dit pladsbehov, men overvej at købe en med 4 porte i stedet for 2. Så kan du altid på et senere tidspunkt sætte ekstra diske i hvis der opstår et behov.
  < ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;">
.
Til top
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Februar-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flmr77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 09:24
WD Red & seagate Nas er specielt lavet med nas brug for øje, andre hd kan naturligvis bruges, men der er øget datasikkerhed med diske lavet specielt til formålet.

grunden til at jeg vælger Synology, ligger først og fremmest i DSM http://www.synology.com/dsm/dsm_for_home.php?lang=dan ( på siden, findes også en live demo version, man kan prøve)

Som andre skriver, findes der modeller med Hdmi integreret ( Asustor og nogle Qnap modeller)



Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 14:19
Jeg synes godt nok den Synology er lidt pebret. Er forskellen i brugervenligheden mellem Qnap og Synology virkelig de ekstra penge værd?

Jeg må ærligt indrømme jeg ikke kan se hvad jeg skal med HDMI i en NAS Smile


Redigeret af L'er - 17-November-2013 kl. 14:20
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 15:27
Jeg har lige købt en Netgear ReadyNAS 104 med plads til 4 diske for ca. 1.600. Den er måske ikke så fancy som Synology mht streaming, men den gør et fint job som central disk. Med plads til 4 diske er det nemmere at udvide i fremtiden, og merprisen på 500,- kan hurtig være indhentet, i forhold til at skulle skrotte de gamle disk ved opgradering.
Til top
jimdavisjr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juni-2009
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimdavisjr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 16:15
se evt dette link.

www.smallnetbuilder.com
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2014 kl. 10:48
Hvad med HP microserver proliant? Er det en maskine for NAS begyndere?
Eller er den for avanceret?
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu