|
Valg af nas |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Maj-2021 kl. 19:04 |
Jeg vil udskifte mit film indhold - eller lagring af dem.
Idag har jeg 4 harddiske tilsluttet min imac, hvor jeg har Plex kørende som server. Nu får jeg en ny Mac og ville egentlig gemme min gamle imac som Plex server. Men egentlig vil jeg bare gerne have en netværksharddisk jeg kan tilgå via apple tv og shield. Den behøver ikke at kunne køre Plex server, da jeg blir ved med at bruge infuse og kodi - samt at det heller ikke udelukker Plex. Jeg ved ikke hvad mit budget skal være, men mit ønske var en netværksdisk hvor i jeg kan tilslutte mine eksterne harddisk, så de også kan tilgåes via skyen. Det er udelukkende til film, så backup i form af raid vil jeg ikke bruge plads på. Nogle gode forslag?
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7188 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Qnap eller Synology
Så går du ikke galt i byen. De findes i alle prisklasser alt efter budget. Sørg for at købe diske beregnet for NAS. De fleste har også USB tilslutning.
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
Så eks sådan en her: Ift de 3.5 der kan isættes, kan jeg købe en helt alm 3.5” sata disk og smide i eller skal de kunne noget specielt til en nas? EDIT: jeg tror egentlig jeg gerne vil have mulighed for 4 diske og har fundet den her:
Redigeret af Bromberg5 - 29-Maj-2021 kl. 11:10 |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1235 |
Ja, du kan bruge almindelige 3.5" diske. Nogle anbefaler diske der er designet til at køre 24/7 som f.eks WD red.
|
|
![]() |
|
Ok ok, tak for svarene:)
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7188 |
det handler om levetid på diske.
Alm egner sig ikke til nas. Det har det med at fejle for tidligt. Nogle tør godt køre med alm diske. Og kan være heldige at de holder flere år. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |