|
Valg af ny reciever |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | |
festaben ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2010 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 199 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Juni-2013 kl. 13:15 |
Jeg skal have ny reciever til at erstatte min gamle H/K AVR 4000.
Mit setup er 5.0 bestående af dali fazon f5 som front, dali fazon LCR som center og bag højttalere. I Hi-Fi klubben anbefalede de denon avr 3313. Selv har jeg haft kigget på yammaha´s Rx-A1020 Kunne godt bruge lidt input ift om der er "kraft" nok i disse 2 recievere til at trække setuppet eller bør jeg overvejere dyrere løsninger (fx yamaha Rx-A2020)? Redigeret af festaben - 17-Juni-2013 kl. 08:45 |
|
![]() |
|
festaben ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2010 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 199 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ifølge nedenstående test ser det ud til at yamaha skulle være bedst, men når man kigger på spec´s ser det ud til at Denon skulle have flere watt (omend nedenstående test siger at der skule være flere "kræfter" i 1020)
http://www.lydogbillede.dk/test/denon-avr-3313/ |
|
![]() |
|
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Glem alt om at kigge på specs. Producenterne benytter forskellige målemetoder, så det kan sjældent sammenlignes.
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
![]() |
|
Ok. Troede bare at når man kiggede på det (som nedenfor) at det så var til at sammenligne.
Denon: Udgangseffekt 8 ohm : 7 x 125 watt (kont. effekt, to kanaler i drift, 20-20.000 Hz, 0,05 forvrængning) Yamaha: Rated Output Power (20Hz-20kHz, 2ch driven) 7 x 110W (8ohms, 0.06% T HD) |
|
![]() |
|
Nogen bud på overstående spørgsmål? |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
De fleste Dali højttalere er rimeligt letdrevne og er dermed ikke så kræsne med, hvor kraftige forstærkere der sættes til at drive dem. Min umiddelbare vurdering er derfor at begge forstærkere er kraftige nok til normalt brug i en normal stue.
Kig i stedet om den ene forstærker tilbyder nogle features som den anden ikke gør (netværk, app's osv) Klaus |
|
![]() |
|
Ok, så er der jo ingen grund til at købe en den noget dyrere rx-a2020 hvis yamaha 1020 eller Denon 3313 er kraftige nok. Umiddelbart er den enste forskel jeg kan se at yamaha´s recievere skulle have en bedre app til tablets etc. mens Denon har indbygget mulighed for sportify.
|
|
![]() |
|
Nogen +/- ift denon 3313 og yamaha 1020?
|
|
![]() |
|
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Jeg ville vælge yamaha, men der er kun fordi jeg for noget tid siden læste at Yamaha lavede de surroundreceivere der gik mindst i stykker og Yamaha havde de mest tilfredse kunder.
Mht til specs så er det ofte mindre troværdigt fabrikstalleen for bilers brændstoføkonomi Jeg tror du kan være heldig og finde nogle steder på nettet hvor der er lavet uafhængige målinger. Eller er det jo bare at tage ud og kigge/lytte på dem og vælge den du synes bedst om
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
![]() |
|
Ja, kan desværre ikke finde et sted hvor jeg kan lytte til yamaha med dali højttalere. Alternativet er at købe en forstærker online og så benytte de 14dages retur-ret hvis ikke jeg er tilfreds.
Min største bekymring har være om 1020 (alternativt denon 3313) havde power nok til at drive mit setup. Hvsi den er, er der jo ingen grund til "overkill" med en 2020. |
|
![]() |
|
Sven Palvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
Sådan kan man nu ikke sige det. Du kan måske nøjes med Yamaha 1020 eller Denon 3313, men ekstra kræfter er altid godt. Hvad der er vigtigtst i dit tilfælde ved jeg ikke, da jeg ikke kender de nævnte forstærkere.
|
|
![]() |
|
Ok. Ikke nemt at skulle tage en beslutning. Har kun fundet en enkelt test der peger på den ene frem for den anden og har ikke mulighed for at høre Yamaha på dali højttalere, så virkelig svært at komme til at sammenligne dem før købet
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |