|
Valg af ny reciever |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | |
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
der er jo også den mulighed at købe en mindre receiver med preout og så bruge lidt penge på en god (brugt) 2 kanals effekt til dine fronter.
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
![]() |
|
ozimek ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-April-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 113 |
Det er præcis dén løsning jeg lige har valgt, og det virker glimrende. Udvalget af "billige" surround receivers med pre-out er dog ektremt begrænset. Jeg fandt med hjælp fra forum denne: Marants NR1403, som har pre-out til fronterne. Link på "tilbud" til 2500: Mine fronter bliver så trukket af min gamle NAD C372, hvor pre-amp'en er bypassed. Du kan jo evt. finde en brugt C272, som slet ikke har preamp. Jeg var lidt nervøs for, om fronterne blev for dominerende med dette setup, men så vidt jeg kan høre (er noob) så er det ikke noget problem.
|
|
![]() |
|
festaben ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2010 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 199 |
Har ikke overvejet preamp, men tror egentlig helst jeg vil se om jeg kan "nøjes" men en enkelt reciever, så jeg bare skal finde den rette af disse. 1020 klarer sig godt i de tests jeg har læst indtil videre og hvis den eller er kraftig nok til at spille højttalerne ordentlig op, så tror jeg det bliver den.
|
|
![]() |
|
jvks ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 248 |
Har også overvejet A1020, god pris i Elmutanen. Kan man bruge Airplay uden den er sat op til trådløst net, som jeg mener kræver en dongle ?
|
|
Samsung 55" UE F8005, Yamaha A1020,SamsungSMT-H3106, B&W MT-20.PS3 og Panasonic DMR730
|
|
![]() |
|
festaben ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2010 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 199 |
Ja, har set det, har set den til samme pris hos Cinemagic i sidste uge, så tror bare elmutanten matcher den pris. Min eneste bekymring har været om den er kraftig nok.... Men lader ikke til at folk mener (dem der har set mit oplæg) har nogen "bekymringer" i den retning.
|
|
![]() |
|
Men ville da være fedt at høre fra nogen der har denne reciever, for at høre hvilke højttalere de "driver" med denne og om de føler der mangler "power"
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
Nu kalder du dig festabe, men skal du spille vildt højt?
Klaus |
|
![]() |
|
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Det kommer jo an på hvor højt du spiller, men den har faktisk ikke ligeså stor strømforsyning (490 watt) som din avr4000 (watt). Det bedste er vel at bestille en fra elgiganten over nettet, så du har mulighed for at returnere den hvis du er utilfreds med lyden.
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
![]() |
|
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
Der Onkyo TX-NR616 ist mit einer unverbindlichen Preisempfehlung von EUR 699,-- und einem Marktpreis von nur noch lediglich EUR 450,-- ein Tipp für Preis- / Leistungsbewusste. Er klingt allerdings nicht so emotional wie der teurere Yamaha, zudem agiert er im oberen Mitteltonbereich mit etwas mehr Schärfe. Der Yamaha ist hier harmonischer ausgelegt. Seinen Mehrpreis rechtfertigt der Yamaha durch die höherliegende Pegelfestigkeit ebenfalls. Das Einmess-System des RX-A820 überzeugt überdies mit besserer Präzision. Insgesamt aber setzt sich der Onkyo für seinen geringen Kaufpreis tadellos in Szene. Der Pioneer SC2022 kommt auf einen Kaufpreis von rund EUR 1.000,-- und ist somit etwas kostspieliger als unser Testkandidat. Grobdynamisch ist er eine Macht und auch bei der Pegelfestigkeit erzielt er von den bislang genannten AV-Receivern die besten Ergebnisse. Der RX-A820 kontert mit feinerer räumlicher Verteilung und mehr akustischer Gesamtharmonie. Aus dem Hause Denon gilt der AVR-2113 auf dem Markt kaum noch EUR 500,-- kostend als besonders ausgereifter AV-Receiver. Er klingt sehr angenehm, räumlich und harmonisch. Wer flüchtig hinhört, denkt, einen deutlich teureren AV-Receiver vor sich zu haben. Der erfahrene Hörer, der länger zuhört, erkennt aber, dass der akustisch ähnlich ausgelegte RX-A820 mehr Details, gerade aus HD-Tonspuren, herausholt. Überdies bietet er im Hochtonbereich etwas mehr Transparenz. Greift man zum Denon AVR-3313, ist man mit EUR 1.299 UVP dabei – also mit einem im Vergleich zu unserem Testgerät deutlich höheren Preis. Für sehr versierte Hörer ist der Denon 3313 aber nicht nur aufgrund seiner reichhaltigen Ausstattung, eine besonders empfehlenswerte Wahl. Er offeriert im Front- und im Surroundbereich eine sehr ansprechende, feine Auflösung, einen gleichermaßen wie klaren, runden Bass und eine erstklassige Stimmwiedergabe. Allerdings benötigt der Anwender auch ein entsprechend kostspieliges Lautsprechersystem, um diese Vorteile in der Praxis ausnutzen zu können. Der Yamaha kommt mit preiswerteren Lautsprechern auch überraschend gut zurecht, wenngleich auch er keine Scheu vor edlen Boxensets zeigt.
|
|
![]() |
|
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
Fra areadvd.de som ovenstående også:
Onkyo 1010:
|
|
![]() |
|
Om jeg virkelig skal spille højt...nej, nok ikke det meste af tiden, men rart at have muligheden for at spille en fest op de par gange om året hvor anlægget også skal bruges til det. Var faktisk ikke klar over at den havde mindre strømforsyning end den jeg har. Ja, det ender nok med at jeg må bestille og så om det rækker.
|
|
![]() |
|
Hvor finder man info omkring hvilken strømforsyning der sidder i de enkelte modeller...syntes ikke umiddelbart jeg finder det på yamaha´s egen side.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |