recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af ny reciever
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af ny reciever

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 11:05
der er jo også den mulighed at købe en mindre receiver med preout og så bruge lidt penge på en god (brugt) 2 kanals effekt til dine fronter.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-April-2013
Sted: Aalborg, DK
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

der er jo også den mulighed at købe en mindre receiver med preout og så bruge lidt penge på en god (brugt) 2 kanals effekt til dine fronter.

Det er præcis dén løsning jeg lige har valgt, og det virker glimrende. Udvalget af "billige" surround receivers med pre-out er dog ektremt begrænset.

Jeg fandt med hjælp fra forum denne:
Marants NR1403, som har pre-out til fronterne. 

Link på "tilbud" til 2500:

Mine fronter bliver så trukket af min gamle NAD C372, hvor pre-amp'en er bypassed. Du kan jo evt. finde en brugt C272, som slet ikke har preamp.

Jeg var lidt nervøs for, om fronterne blev for dominerende med dette setup, men så vidt jeg kan høre (er noob) så er det ikke noget problem.
Til top
festaben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Juni-2010
Sted: Aalborg
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 13:17
Har ikke overvejet preamp, men tror egentlig helst jeg vil se om jeg kan "nøjes" men en enkelt reciever, så jeg bare skal finde den rette af disse. 1020 klarer sig godt i de tests jeg har læst indtil videre og hvis den eller er kraftig nok til at spille højttalerne ordentlig op, så tror jeg det bliver den.
Til top
jvks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jvks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 14:26
Har også overvejet A1020, god pris i Elmutanen. Kan man bruge Airplay uden den er sat op til trådløst net, som jeg mener kræver en dongle ?
Samsung 55" UE F8005, Yamaha A1020,SamsungSMT-H3106, B&W MT-20.PS3 og Panasonic DMR730

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 14:51
Ja, har set det, har set den til samme pris hos Cinemagic i sidste uge, så tror bare elmutanten matcher den pris. Min eneste bekymring har været om den er kraftig nok.... Men lader ikke til at folk mener (dem der har set mit oplæg) har nogen "bekymringer" i den retning.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 15:04
Men ville da være fedt at høre fra nogen der har denne reciever, for at høre hvilke højttalere de "driver" med denne og om de føler der mangler "power"
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 15:25
Nu kalder du dig festabe, men skal du spille vildt højt?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af festaben festaben skrev:

Men ville da være fedt at høre fra nogen der har denne reciever, for at høre hvilke højttalere de "driver" med denne og om de føler der mangler "power"

Det kommer jo an på hvor højt du spiller, men den har faktisk ikke ligeså stor strømforsyning (490 watt) som din avr4000 (watt). Det bedste er vel at bestille en fra elgiganten over nettet, så du har mulighed for at returnere den hvis du er utilfreds med lyden.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 23-Februar-2010
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 19:43
 Der Onkyo TX-NR616 ist mit einer unverbindlichen Preisempfehlung von EUR 699,-- und einem Marktpreis von nur noch lediglich EUR 450,-- ein Tipp für Preis- / Leistungsbewusste. Er klingt allerdings nicht so emotional wie der teurere Yamaha, zudem agiert er im oberen Mitteltonbereich mit etwas mehr Schärfe. Der Yamaha ist hier harmonischer ausgelegt. Seinen Mehrpreis rechtfertigt der Yamaha durch die höherliegende Pegelfestigkeit ebenfalls. Das Einmess-System des RX-A820 überzeugt überdies mit besserer Präzision. Insgesamt aber setzt sich der Onkyo für seinen geringen Kaufpreis tadellos in Szene. Der Pioneer SC2022 kommt auf einen Kaufpreis von rund EUR 1.000,-- und ist somit etwas kostspieliger als unser Testkandidat. Grobdynamisch ist er eine Macht und auch bei der Pegelfestigkeit erzielt er von den bislang genannten AV-Receivern die besten Ergebnisse. Der RX-A820 kontert mit feinerer räumlicher Verteilung und mehr akustischer Gesamtharmonie. Aus dem Hause Denon gilt der AVR-2113 auf dem Markt kaum noch EUR 500,-- kostend als besonders ausgereifter AV-Receiver. Er klingt sehr angenehm, räumlich und harmonisch. Wer flüchtig hinhört, denkt, einen deutlich teureren AV-Receiver vor sich zu haben. Der erfahrene Hörer, der länger zuhört, erkennt aber, dass der akustisch ähnlich ausgelegte RX-A820 mehr Details, gerade aus HD-Tonspuren, herausholt. Überdies bietet er im Hochtonbereich etwas mehr Transparenz. Greift man zum Denon AVR-3313, ist man mit EUR 1.299 UVP dabei – also mit einem im Vergleich zu unserem Testgerät deutlich höheren Preis. Für sehr versierte Hörer ist der Denon 3313 aber nicht nur aufgrund seiner reichhaltigen Ausstattung, eine besonders empfehlenswerte Wahl. Er offeriert im Front- und im Surroundbereich eine sehr ansprechende, feine Auflösung, einen gleichermaßen wie klaren, runden Bass und eine erstklassige Stimmwiedergabe. Allerdings benötigt der Anwender auch ein entsprechend kostspieliges Lautsprechersystem, um diese Vorteile in der Praxis ausnutzen zu können. Der Yamaha kommt mit preiswerteren Lautsprechern auch überraschend gut zurecht, wenngleich auch er keine Scheu vor edlen Boxensets zeigt. 
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 23-Februar-2010
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 19:48
Fra areadvd.de som ovenstående også:
Onkyo 1010: 
  • Onkyo TX-NR1009: der Vorgänger spielt nicht ganz so schnell, der Hochtonbereich erscheint etwas samtiger und zurückhaltender im Vergleich zum TX-NR1010. Der neue AVR bringt eine bessere Durchstrukturierung im Bassbereich mit und erscheint uns grobdynamisch sowie feindynamisch etwas talentierter. Der TX-NR1009 klingt allerdings bei nicht optimalem Ausgangsmaterial angenehmer. Die Videosektion zeigt ebenfalls leichte Vorteile für das 2012er Modell: Die Detaillierung im hochfrequenten Bildbereich gelingt besser, der Bildstand ist eine Idee stabiler. Multimedial tritt der 1010 noch umfangreicher bestückt auf und bietet eine verbesserte Betriebssicherheit. 

• Yamaha RX-A3010: Der 2011er Yamaha klingt neutral, klar und detailreich. Dank der ausgezeichneten DSP-Sektion ist eine gelungene Anpassung ans Quellmaterial möglich. Subtil, aber dennoch zu spüren, bringen die DSPs noch etwas mehr Würze vor allem in den cineastischen Auftritt. Das YPAO-Einmesssystem kann bedenkenlos verwendet werden, es gefällt durch die präziseren, sehr wohl ausbalancierten Eingriffe besser als die im Onkyo TX-NR1010 verbaute Audyssey-Version. Der Onkyo kann sich bei den Themen Netzwerk/Streaming und Videosektion allerdings gegen den Yamaha durchsetzen. 

• Denon AVR-3313: Der deutlich günstigere Denon ist in der Preisliga unter dem TX-NR1010 unsere aktuelle Referenz. Der sehr angenehme, aber doch vielschichtige Klang, die tolle Pegelfestigkeit, die gelungene Videosektion und die sehr gute Netzwerk-Abteilung sorgen zusammen mit der edlen Optik und der ausgezeichneten Verarbeitung für diese Sonderstellung. Im direkten Vergleich wirkt der Denon etwas harmonischer, der Onkyo arbeitet dafür im feindynamischen Bereich noch besser. Die Dual Core-befeuerte Video-Unit des TX-NR1010 zeigt sich im Detail leicht überlegen, die Differenzen sind aber nicht gravierend. Die Pegelfestigkeit im großen Hörraum über 35 Quadratmeter ist beim Onkyo noch eine Spur ausgeprägter - Fazit: Beide AVRs verdienen sich in  ihrer Preisliga eine besondere Empfehlung

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 00:03
Om jeg virkelig skal spille højt...nej, nok ikke det meste af tiden, men rart at have muligheden for at spille en fest op de par gange om året hvor anlægget også skal bruges til det. Var faktisk ikke klar over at den havde mindre strømforsyning end den jeg har. Ja, det ender nok med at jeg må bestille og så om det rækker.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 00:21
Hvor finder man info omkring hvilken strømforsyning der sidder i de enkelte modeller...syntes ikke umiddelbart jeg finder det på yamaha´s egen side. 
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu