recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af ny reciever
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af ny reciever

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 07:07
Man kigger efter maksimalt strømforbrug. Harman Kardon laver traditionelt kraftige receivere med solide udgangstrin. Hvorfor vil du skifte forstærker?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 08:12
Jeg har en yamaha a1010, som driver et surroundsæt med et par Audiovector M3 som fronter. Det kan i hvert fald spille højere end jeg har lyst til at høre (og det er ikke fordi lyden er dårlig :))

Jeg er rigtig glad for min reciever.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 08:47
Oprindeligt skrevet af festaben festaben skrev:

Hvor finder man info omkring hvilken strømforsyning der sidder i de enkelte modeller...syntes ikke umiddelbart jeg finder det på yamaha´s egen side. 

Jeg fandt det forskellige steder hvor den var til salg, men skulle lede lidt før jeg fandt frem til det.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
festaben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Juni-2010
Sted: Aalborg
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 09:08
#Klaus: Jeg vil gerne have en reciever med HDMI ind/udgange samt Airplay mm. Den jeg har spiller egentlig udemærket, men vil gerne have de nye funktionaliteter. Jeg ved ikke hvor stor udvikling der har været siden jeg købte min AVR 4000 i sin tid, men tænker at recieverne nok ikke er blevet ringere.
#Dumb: Godt at høre.
#slumbert: Ok, kunne godt være der var en speciel side eller noget. Jeg har ikke umiddelbart kunne finde noget på yamaha, men fandt på min avr 4000 (den siger 580w ifølge http://reviews.cnet.com/av-receivers/harman-kardon-avr-4000/4507-6466_7-35293624.html så der er da et spring ned til 490w).
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 10:29
du kan læse det på bagsiden af receiveren. Jeg er imponeret over at den generelt får så gode anmeldelser, men derfor er det jo ikke sikkert den falder i din smag. Hvis du på et tidspunkt overvejer at anskaffe en aktiv subwoofer kommer det til at betyde  mindre hvor strømstærk den er.

endnu en hifi-flygtning

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 11:05
OK, så man kan godt regne med at de 490w vil være en reel nedgang ift min nuværende forstærker eller har tingene ændret sifg ift hvad man kan få ud af recieverne ift strøm forbrug?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 11:09
Har lige kigget billeder af både rx 1020, 2020 og 3020 og der står 490w bag på dem alle, giver det mening????
Til top
jvks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jvks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 11:12
Sub udgang er det lig "Trigger out" ?
Samsung 55" UE F8005, Yamaha A1020,SamsungSMT-H3106, B&W MT-20.PS3 og Panasonic DMR730

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 11:16
Tror sub ugang er under "pre-out" subwoofer 1 & 2, hvis det er en aktiv subwoofer. Trigger er vel 12v trigger?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 11:22
Pre-out er som regel afmærket med en lys baggrund. Her ligger sub-udgangene i dette felt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af festaben festaben skrev:

Har lige kigget billeder af både rx 1020, 2020 og 3020 og der står 490w bag på dem alle, giver det mening????

det er jeg ikke lige i stand til at give et fornuftigt svar på.

endnu en hifi-flygtning

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 11:53
Du kan bi-ampe dine fronter med bagkanalerne hvis du kun kører 5.1. Det giver nok lidt ekstra.
endnu en hifi-flygtning

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu