|
Valg af ny router |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Mads Sørensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gå efter Asus... De er mega stabile og hurtige...
Jeg har efterhånden sat en hel del op efter jeg stoppede med at anbefale Linksys
|
|
![]() |
|
TBK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2014 Status: Offline Point: 245 |
Jeg vil foreslå Asus RT-AC68U. Jeg har pt. forgængeren Asus RT-AC66U og er glad for den.
Hvis du vil havde flere features å den så kan du altid installere ASUSWRT-Merlin firmwaren. |
|
![]() |
|
Mads Sørensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Nej, WRT54G version 1-4 var interessante da de netop kunne køre med alternativ firmware. WRT54G version 5 var ikke interessant da den ikke kan køre med alternativ firmware. Linksys fandt ud af at de havde dummet sig og indførte derfor WRT54GL som kan køre med alternativ firmware. "after the original WRT54G line was switched from Linux to VxWorks" Står jo i dit link - de havde tidligere kørt (i WRT54G) med Linux men gik på et tidspunkt (version -> version 5) over til VxWorks. Mvh |
|
![]() |
|
Tektronix ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 256 |
Der kom lige en uforudset udgift så har først nu bestilt en ny router. Var tilfældigvis i Elgiganten og de ville matche netprisen på Netgear R7000, så jeg kom til at betille. Ups
![]() Mvh |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
så du valgte at købe den eneste af modellerne som ingen havde anbefalet?
|
|
![]() |
|
Tektronix ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 256 |
Det må jeg jo blankt erkende. Læste og så en del reviews på nettet og kunne se at Asus og Netgear var meget ens på performance, hvor imod Linksys klarede sig knapt så godt. Så det stod mellem Asus og Netgear. Jeg regnede egentlig med at bestille en asus, men da jeg nævnte airprint funktionen for kæresten mente hun at det var den vi skulle have da hun arbejder mere og mere fra hendes Ipad og vi derved slipper for at skulle ud og købe nye printere det første stykke tid. |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
og du har sørget for at få opgraderet din netgear til absolut nyeste firmware. Eller bedre endnu, installerer DD-WRT på den i stedet, så telnet hullet med sikkerhed er lukket.
|
|
![]() |
|
Sætter den først til i aften, men tak for info, synes ikke jeg havde fundet noget omkring den slags problemer i min søgen på nettet. |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
linksys(belkin nu) netgear. dlink og en række andre har nogle ganske alvorlige huller i øjeblikket. Og min asus er fx berørt af problemet med tilgang til usb-enheder udefra hvis der er koblet nogen usb-disk direkte på enheden. (det har jeg så heldigvis ikke). Der er kommet ret så øget fokus på de her "små" problemer den sidste tid da de rent faktisk kan bruges til at omdirigere din trafik og ikke mindst i grelle tilfælde bruges til at lave ddos angreb med. (det varer nok heller ikke længe før de intelligente køleskabe kan bruges i de angreb)
|
|
![]() |
|
Typisk, når man nu endelig ofre lidt penge på en ny router bl.a. for at koble en USB disk på
|
|
![]() |
|
Det kan jeg ikke anbefale på nogen som helst måde alligevel! - HW i din router er ikke gearet til at den kan performe ordentligt. - Så hellere købe en WD mybook live eller noget lignende du kan koble til ved siden af. - Ligner en alm ekstern disk, men der er dedikeret HW og SW og et gigabit ethernet stik for performance.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |