recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af ny router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af ny router

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
andersvester Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af ny router
    Sendt: 25-Februar-2011 kl. 10:25
Jeg har kig på en ny router og havde indtil fornylig D-link DIR 635 i tankerne, men kom forbi nogle dårligere brugerkommentarer, samt fandt ud af at den ikke understøttede deling af USB-harddisk.

Derfor har jeg nu Linksys E3000 for øje.
Den skal kobles til min Mac, PS3 og mit fjernsyn hvor jeg gerne vil kunne streame film fra min USB-harddisk via DLNA. Har læst mig til, at dette kun er E3000 og E4200 modellerne fra Linksys der understøtter det sidste og da de koster nogle knaster, tænkte jeg om der er et billigere alternativ?

Skal lige siges jeg er på SU :)
Mvh. Anders V.

Redigeret af andersvester - 25-Februar-2011 kl. 10:25
Til top
Maxipug Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Februar-2010
Sted: Viborg
Point: 250
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 11:33
Hej,

Jeg har den nævnte D-link 635 og er meget tilfreds, har haft den i 4 år nu og der har aldrig været noget med den. For at bruge USB harddisk skal du ind og opsætte shareport til det.

ftp://ftp.dlink.co.uk/dir_products/dir-635/DIR_Share_Port_USB_Utility_manual.pdf

Pioneer PDP-LX5090H, Pioneer SC-LX72, Pioneer BDP-LX52, KEF 5005.2, CW XLS-215 i garagen, Sonos All Over The Place
Til top
Molotow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Oktober-2008
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 12:02
Har selv brugt E3000/WTR620N og er meget tilfreds, har aldrig haft problemer når jeg skulle bruge 2,8ghz eller 5, heller ikke når de skal bruges samtidigt. Jeg har også brugt en som Access Point, hvilket virker rigtig fint. 
Må dog indrømme, at jeg aldrig har brugt USB-porten til noget. 
Men jeg kan sagtens anbefale den. 
B&O BeoVision 8-40,B&O BeoSound 1,B&O BeoSound 9000 + Airport Express
B&O MX7000,Apple TV3
Tvix N1, Qnap NAS TS409Pro
Panasonic DVD
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 13:23
Netgear WNR3700 er meget anbefaldet - og jeg hvertdald glad for min.
God dækning i forhold til en linksys 610 og så er den stabil.
.....
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-September-2004
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 18:38
Syntes du skal vælge en D-LINK DIR 655.

Mvh. Torben
Til top
bjrn_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-November-2009
Sted: København
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 17:46
Jeg har en D-LINK DIR-655, som jeg er rigtig glad for. Den understøtter deling af en USB-harddisk, MEN det kræver at du installerer et program på de enheder der skal kunne tilgå USB-harddisken (eller hvad du end må have tilsluttet USB-stikket på routeren). Det program er det som Maxipug nævner ("DIR_Share_Port_USB_Utility), og da det ikke rigtigt er muligt at installere et sådant program på dit TV eller din PS3, vil det ikke være muligt for dig at tilgå din USB-harddisk fra disse enheder. Jeg har ikke selv erfaring med at bruge Share Port'en, men udfra det der står i manualen sidst jeg læste den, er jeg ret sikker på at det hænger sådan sammen.

Noget andet er hvis du gerne vil streame indhold fra din USB-harddisk til dit TV og PS3 via DLNA. Det kræver en DLNA-server til at streame indholdet til dit TV eller PS3 i form af en computer/HTPC eller NAS, hvor det indhold du vil streame ligger, enten i form af en tilsluttet USB-harddisk eller på den pågældende enheds egne diske.

Mig bekendt kan man ikke pt. få en router som understøtter at køre en DLNA-server på materiale fra en tilsluttet disk. Min vurdering er at du har brug for en "almindelig" router, og så må du gøre op med dig selv om du vil tænde din mac og lade den agere DLNA-server, når du har brug for at streame noget indhold til dit TV eller din PS3, eller om du skal investere i en NAS, som kan stående tændt hele tiden og lege DLNA-server.
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu