recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af ny sub - JTR captivator 4000ulf
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af ny sub - JTR captivator 4000ulf

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
andersmi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Februar-2008
Status: Offline
Point: 162
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersmi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af ny sub - JTR captivator 4000ulf
    Sendt: 19-April-2020 kl. 15:39
Overvejer at købe 4 JTR Captivator 4000ULF subs til min nye biograf, men er noget vildere og bedre. Har kigget lidt på PSA S7201, men den er lukket så hælder mest til JTR.

Er det nogen som ved om der er nogen forhandlere af JTR her i Danmark eller Europa?

Redigeret af andersmi - 19-April-2020 kl. 16:43
Til top
Jens PN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2019
Sted: Ribe
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens PN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2020 kl. 17:47
Du går da vist "all in" på det her projekt

Ved ikke noget om JTR, og dog : sidder jo ofte og kigger på amerikanske YouTube videoer.

For eksempel Youthman han har jo en del videoer om JTR: https://www.youtube.com/user/GoProYouthman/videos

Kan du ikke bare nøjes med nogle SVS'er i den tunge ende?

Nej selvfølgelig kan du ikke det

Ved ikke noget om forhandlere? Og hvordan med service og opbakning efter køb?

Ja ingen hjælp herfra, men sjovt/spændende og følge dine opslag!
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersmi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2020 kl. 18:15
Jeg havde først tænkt at købe 6 PB16-Ultra, men så er det billigere at købe 4 stk af JTR og tror man får mere ud af 4 JTR end 6 SVS'er. 

Ja det er det, men har købt en del gange fra Emotiva i USA før, de tilbyder at de sender dele til en AV reparatør hvis det skulle gå noget galt, man kommer dog til at betale for timerne de bruger på reparationen, men tænker at min elektronik forsikring kunne dække det. Har heldigvis ikke haft brug for det endnu.

Tak, vi må se hvor projektet ender Smile
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2020 kl. 18:35
Jeg en ven i US som har 2 af dem med en eller anden større effekt end standarden, vi havde på et tidpunkt talt om at få dem sendt til dk i forbindelse med hjemrejse til Dk igen, det største problem som jeg ser det, er at de desværre køre kun 120V. jeg ved han undersøgte det på et tidpunkt.

Med flytte gods er der ingen told/ importafgift og moms. Det skal du huske at lægge oven i, hvis du vælger at importer. Men hvorfor ikke noget JBL?

Men de er sindsyg heftige og fylder af helvede til og de er bestemt ikke for tøsedrenge, en gang med interstellar giver dig bulderbæ i en uge, og du vil have 4LOL Tror lige du skal du skal have 4 toiletter installeret også.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersmi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2020 kl. 18:58
Man kan give 300$ for at få en 6000w forstærker i som kan tage 240v. Det står her.

Ja told er ca 25% og man kan spare import gebyret ved at sende gennem shopUSA. Hvis man beregner det på shopUSA skal med levering og alting give 35.000.

Har ikke hørt ret mange JBL subwoofere, men dem jeg har hørt har ikke imponeret mig, synes ikke de giver ret meget lydtryk, tror den primære grund er at de benytter enheder med lille vandring. Det kan være det bare er mig som har været uheldig.

Lyder vildt gad godt opleve dem inden jeg købte dem Smile

Redigeret af andersmi - 19-April-2020 kl. 19:01
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersmi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2020 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg en ven i US som har 2 af dem med en eller anden større effekt end standarden, vi havde på et tidpunkt talt om at få dem sendt til dk i forbindelse med hjemrejse til Dk igen, det største problem som jeg ser det, er at de desværre køre kun 120V. jeg ved han undersøgte det på et tidpunkt.

Med flytte gods er der ingen told/ importafgift og moms. Det skal du huske at lægge oven i, hvis du vælger at importer. Men hvorfor ikke noget JBL?

Men de er sindsyg heftige og fylder af helvede til og de er bestemt ikke for tøsedrenge, en gang med interstellar giver dig bulderbæ i en uge, og du vil have 4LOL Tror lige du skal du skal have 4 toiletter installeret også.

Glemte at spørge hvor stort var det rum din kammerat havde 2 stk?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 09:25
Har aldrig hørt den, men et par ting jeg ville være OBS på:
 - Den er 40" dyb hvilket vil betyde at din baffle wall skal have tilsvarende dybde. Det er meget spildplads hvis du bruger JBL 4722 (45cm dyb) eller JBL M2 (~35cm dyb). (Kan se JTR har en low profile version også dog)
 - Et setup som dit ville jeg gå efter noget med ekstern forstærker så det er let tilgængeligt.

Jeg har ikke hørt dine SVS men min generelle erfaring med SVS er, at de kan være lidt gumpetunge, så personligt tror jeg der er noget at hente ved at se på andre. 
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af andersmi andersmi skrev:

Omkring 40m2 måske lidt mere.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 09:41

Har ikke hørt ret mange JBL subwoofere, men dem jeg har hørt har ikke imponeret mig, synes ikke de giver ret meget lydtryk, tror den primære grund er at de benytter enheder med lille vandring. Det kan være det bare er mig som har været uheldig.
Tror du har hørt rigtigt. JBL siger ikke meget under 20hz og specielt deres 18" synes jeg har en meget tør/præcis måde at gengive bas på hvorimod SVS, Velodyne osv kan lyde mere "pumpede". (Hader at beskrive lyd med ord LOL). Jeg foretrækker personligt JBL-spillestilen.

Jeg har 4x18" og 3x15" JBL-enheder i min biograf (15" til at hjælpe ned til 40hz) og har haft besøgende som var overraskede over, at der ikke var voldsommere bas ift. deres eget setup som havde langt færre subs.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 10:08

Man kan give 300$ for at få en 6000w forstærker i som kan tage 240v. Det står her.

Ja told er ca 25% og man kan spare import gebyret ved at sende gennem shopUSA. Hvis man beregner det på shopUSA skal med levering og alting give 35.000.

Lyder vildt gad godt opleve dem inden jeg købte dem Smile
Argh...... Hvis du tager deres sub18 med f.eks. 4kilowatt ellers mere i rumpetten så får du altså noget rigtig slam og punch. 
Du kommer nok ikke så meget ned under 20Hz. som du gør med JTR. 
JTR levere omkring 110db. ved 10-12Hz. Jeg kan godt fortælle dig, du holder ikke til interstellar - Kong - eller Enders Game m.fl. hele filmene i gennem på f.eks. -10db. bare med 2 stk.

Er det fordi du vil under 20Hz.?

BWT Jeg tror ikke engang at et G-horn kan følge JTR på de nederste frekvenser 

Redigeret af Potter - 20-April-2020 kl. 10:15
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersmi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Har aldrig hørt den, men et par ting jeg ville være OBS på:
 - Den er 40" dyb hvilket vil betyde at din baffle wall skal have tilsvarende dybde. Det er meget spildplads hvis du bruger JBL 4722 (45cm dyb) eller JBL M2 (~35cm dyb). (Kan se JTR har en low profile version også dog)
 - Et setup som dit ville jeg gå efter noget med ekstern forstærker så det er let tilgængeligt.

Jeg har ikke hørt dine SVS men min generelle erfaring med SVS er, at de kan være lidt gumpetunge, så personligt tror jeg der er noget at hente ved at se på andre. 

Havde faktisk tænkt mig at bruge den udgave.

Den er 71x147x52(HxBxD) så ville passe fint ind i baffle væggen, som jeg regner med skal være omkring de 50cm, så er der også plads til isolering bag M2'erne.  
En anden løsning kunne også være at sætte JTR'erne udenfor baffle væggen og så lave den 40-45cm i stedet, så man får fyldt baffle væggen op med så meget isolering som muligt, er dog i tvivl om det vil give noget mærkbart resultat.

Redigeret af andersmi - 20-April-2020 kl. 10:45
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersmi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 10:53

Omkring 40m2 måske lidt mere.

Ja så det er 20m2 per sub, pt er min plan at lave mit rum 62m2 det er så 15 per sub, men der bliver rimelig højt til loftet(3.8) så der er mere luft der skal fyldes ud end, hvis det var 2.4 som et normalt rum. Så mon ikke det kommer til at passe Smile
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu