Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Keyvan
Bruger
Oprettet: 16-Marts-2011
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 225
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-Februar-2013 kl. 16:42 |
helljohn skrev:
 Har tidens løb ejet eller haft de fleste mærker i recievere ligefra Denon-Marantz til mere exotiske mærker som Vincent og Audiolab.Og har også haft Onkyo på prøve nemlig en Tx1007 og den havde en masse issues såsom hdmi problemer +at den kunne finde på at slukke af sig selv  og den var altså ikke nogen kraftkal.slet ikke  .Sammenlignet med den Marantz sr 9600 som jeg havde dengang var den faktisk svag.Har da også ejet H/K nemlig en avr 21 og meget senere en avr 730 begge spiller den dag idag med henholdsvis 20 og 10 år på bagen så jeg vil ikke være bange for H/K 
Til sidst behold du bare din Onkyo så "nøjes" jeg med min Sunfire  | Hviket forhandler havde du købt den Onkyo TX-NR1007 hos?
|
 |
Keyvan
Bruger
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-Februar-2013 kl. 16:57 |
Sejrsen skrev:
audiogon skrev:
Dette er så ikke korrekt. Onkyo lyder mere varme og silkeagtigt i forhold til Yamaha |
"Varm og silkeagtigt" Kan du ikke lige uddybe det? En receiver/forstærker skal gengive det signal den bliver fodret med, hvis den ikke gør det er den designet forkert/defekt. Det lyder som noget hifivoodoo for mig. Nu vil du vel ikke postår at der ikke findes noget kaldet KLANG. At han har valgt at karakterisere lyden fra Onkyo for at værende varm og silkeagtigt er ikke ensbetydende med forstærkeren er designet forkeret eller er defekt. Jeg tror godt du ved udmærket godt hvad han snakker om da jeg længere nede kan læse at du ved hvad du snakker om, men hvorfor så alt det her støj.
audiogon skrev:
|
Ja og endnu billigere her: (1700 euro = 12750 + fragt) Har selv handlet der flere gange.
audiogon skrev:
Jeg har selv en Onkyo TX-NR 5009 som spiller rigtig godt og har suverænt overskud. Min gamle Onkyo TX-NR 906 spillede supergodt, og bankede både Rotels og Marantz separate for- og effektforstærkersæt af banen der begge ligger i ligaen 35-40000 kr. Og det var både lydmæssigt, hvor Onkyo'en havde en del mere kræfter i det virkelige liv, end slatne Rotel der på papiret skulle yde 5 * 500 watt i 4 ohm |
Det kan du simpelthen ikke mene, det er stik imod mine oplvelser med Onkyo/Denon (onkyo 1009, 5010) og (Denon 4311 og 4520) sammenlignet med en Rotel RMB-1075 5x120w. Kan du lige beskrive lidt mere om dine oplevelser omkring Rotel RMB-1075? Hvor har du oplevet de 5 forskellige produkter? hjemme ved dig selv? hos forhandler? eller har du læst dig til konklusionen?
audiogon skrev:
Onkyo 906 trak rent fra de omtalte sæt, og musik dynamik luftighed og nærvær blev gengivet på et helt andet plan... |
"Luftighed og nærvær"...igen hifiævl.
audiogon skrev:
Onkyo TX-NR 5009 lyder så bare lidt bedre end 906'eren på alle punkter. Ikke verdener til forskel, bare nok til at der er en tydelig klasse til forskel. |
Nåda...Har du testet det i en blindtest, nej selvfølgelig ikke og det kan man selvfølgelig heller ikke forlange, men jeg er personligt meget i tvivl om man kan høre forskel på disse to receivee med samme kilde. Hvad siger du til hvis jeg kommer med en TX-NR5007 , 5008 eller 5009 og du skaffer en 906 så kan vi sætte os ned og lave en test? jeg tager en kilde med også Det er altså mest på papiret at en Onkyo 5009 og 5010 (og sikkert også onkyo 906) har voldsomme kræfter. Har alle de andre producenter nogle produkter som har reelle krafter? Når de belaster med en fast 8 ohm modstand yder de omkring 5x55w og ikke i nærheden af den opgivne effekt (som er med en kanal i drift (måske 2?). Vi kan ved samme lejlighed afprøve at se hvor meget Onkyoen kan, Vi kan evt. prøve at låne en Pionner, Yamaha, Denon og Nad i samme pris klasse for at se om deres kræfter kan måle sig med det der er opgivet. |
|
 |
helljohn
Guld medlem
Oprettet: 25-Juni-2004
Point: 2048
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-Februar-2013 kl. 17:17 |
Havde lånt den med hjem fra en foretning her i Aalborg der hed Harbo sound den er lukket nu.
Og ja jeg har hørt den hjemme hos mig selv med mine ht og kilde.
Har haft en hel del grej i tidens løb 
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110063&title=min-hjemmebio-gennem-tiden
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
 |
Keyvan
Bruger
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-Februar-2013 kl. 17:25 |
helljohn skrev:
Havde lånt den med hjem fra en foretning her i Aalborg der hed Harbo sound den er lukket nu. Harbo sound? det har jeg aldrig hørt om, jeg bor selv i Aalborg men aldrig hørt om dem, Hvor var forretningen henne? (Fysisk)Jeg vælger anyway at se bort fra / forkaste din beskrivelse/oplevelse af Onkyo TX-NR1007 da forhandleren ikke kan bekræfte din påstand om produktet fordi Harbo ikke eksistere mere.
|
|
 |
helljohn
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-Februar-2013 kl. 17:38 |
harbosound lå i city syd tæt på metro hvis du ved hvor det er.faktisk en ret kendt mand der lavede sin egen ht serie som sagtens kan findes idag og fordi at butik er lukket ændre det ikke på det faktum at det af mig lånte eks havde de nævnte issues og en simpel googling understøtter da også at mit (lånte) eks ikke var en enlig svale
http://www.avforums.com/forums/av-amplifiers-receivers/1614271-onkyo-tx-nr1007-hdmi-problems.html
Og Harbosound
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?articleid=1759&zoneid=3
Redigeret af helljohn - 28-Februar-2013 kl. 17:39
|
|
 |
ReneJ
Bruger
Oprettet: 14-August-2006
Point: 224
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-Februar-2013 kl. 17:43 |
Så for søren, så kom der en vilderen Onkyo fanboy:D
http://forums.audioholics.com/forums/amps-pre-pros-receivers/78229-time-downgrade-onkyo-receivers-junk-status.html
http://www.trustedreviews.com/news/onkyo-issues-product-recall
Og jeg kunne blive ved. Forstår ikke hvorfor Onkyo er så hyped?
|
 |
helljohn
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-Februar-2013 kl. 17:44 |
Kun af dem der har Onkyo
|
|
 |
Keyvan
Bruger
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-Februar-2013 kl. 17:46 |
Det må jeg nok sige, det var måske heller ikke det bedste sted at placere sådan en forretning vil jeg sige. Jeg læser lige indholdet af linket fra avforums og vender tilbage.
|
 |
ReneJ
Bruger
Oprettet: 14-August-2006
Point: 224
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-Februar-2013 kl. 17:48 |
Nu havde ham trådstarteren både en Yamaha og Onkyo hjemme på prøve. Han valgte Yamaha fordi han synes Onkyo lød for lyst. Men læs test på nettet og se hvem der vinder.
Keyvan skrev:
ReneJ skrev:
http://www.hifigalleri.dk/forum/hjemmebiograf/25359-valg_af_surround_receiver
Evt læs den tråd.
Her har jeg taget en kopi af indlæg nr. 6: Yamaha er kendt for en dejlig varm og musikalsk lyd med masser dynamik. Denon er lidt mere kold og lys i lyden. Det er ikke for at nedgøre vedkommende som har skrevet det, men blot for at gøre dig lidt bevidst om sandhedsværdigen af de forskellige beskrivelser der findes på nettet. Han skriver at Denon er lidt mere kold og lys i lyden,,,,,,,,, hvad for noget siger jeg bare hvis lyden er kold så er den også mørkt men hvis lyden er varm så vil den være lys eller hvad????? så det han skriver giver ikke mening.
Alle de tests jeg har læst vinder Yamaha over Onkyo. Men smag og behag, man må have noget hjem til sig og lytte:D
|
|
|
 |
helljohn
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-Februar-2013 kl. 17:49 |
Der var showroom og det hele og han gik og rodede med at bygge electrostater meget flink mand og sjovt sted at komme.De meste salg han havde var netsalg
|
|
 |
Sejrsen
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2005
Point: 813
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-Februar-2013 kl. 18:04 |
Keyvan skrev:
Kan du lige beskrive lidt mere om dine oplevelser omkring Rotel RMB-1075? Hvor har du oplevet de 5 forskellige produkter? hjemme ved dig selv? hos forhandler? eller har du læst dig til konklusionen?
|
Jeg har ejet de 4 nævnte receivere inden for det sidste 1-1,5 år. Forskellen kan beskrives ved at Rotel kan levere et højere lydtryk uden at forvrænge.
Keyvan skrev:
Hvad siger du til hvis jeg kommer med en TX-NR5007 , 5008 eller 5009 og du skaffer en 906 så kan vi sætte os ned og lave en test? jeg tager en kilde med også
|
Kunne være rigtig sjovt, og den er jeg med på, hvis det kan lade sig gøre. Jeg har selv en Onkyo TX-NR5010 nu, og tror ikke at jeg kan skaffe en 906, måske vi kan låne en. Hvor bor du?
|
 |
Keyvan
Bruger
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-Februar-2013 kl. 18:13 |
ReneJ skrev:
Nu havde ham trådstarteren både en Yamaha og Onkyo hjemme på prøve. Han valgte Yamaha fordi han synes Onkyo lød for lyst.
Men læs test på nettet og se hvem der vinder.
Keyvan skrev:
ReneJ skrev:
http://www.hifigalleri.dk/forum/hjemmebiograf/25359-valg_af_surround_receiver
Evt læs den tråd.
Her har jeg taget en kopi af indlæg nr. 6: Yamaha er kendt for en dejlig varm og musikalsk lyd med masser dynamik. Denon er lidt mere kold og lys i lyden. Det er ikke for at nedgøre vedkommende som har skrevet det, men blot for at gøre dig lidt bevidst om sandhedsværdigen af de forskellige beskrivelser der findes på nettet. Han skriver at Denon er lidt mere kold og lys i lyden,,,,,,,,, hvad for noget siger jeg bare hvis lyden er kold så er den også mørkt men hvis lyden er varm så vil den være lys eller hvad????? så det han skriver giver ikke mening.
Alle de tests jeg har læst vinder Yamaha over Onkyo. Men smag og behag, man må have noget hjem til sig og lytte:D
|
|
|
ReneJ: Tænk dig om før du skriver noget. 1- Du vil ikke kunne tillade dig at kalde mig for "vilderen Onkyo fanboy" hvis vi var ansigt til ansigt, (Tror mig det ville du ikke) for det første fordi jeg er ikke en Onkyo fanboy og for det næste folk plejer at mærke konsekvenserne af deres påstande / handlinger hvis de er i nærheden af mig. Du kalder mig ikke for andet end det brugernavn jeg har her på sittet. Kan du forstår det? 2- Lige nu er det underordnet hvad trådstarteren har købt og ikke købt. Læs min indlæg igen og besvar det jeg spørger dig. Giver det mening det han skriver? 3- Lad mig være fri for alt de her test du henviser til, jeg er langt bedre end mange af de andre der laver test rundt omkring på nettet osv. Og ved du hvorfor fordi jeg stoler på min ører.
|
 |