recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af ny Surround Receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af ny Surround Receiver

Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2011
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Hey Keyvan, det har jeg ligesom prøvet at forklare, men han har måske Vista...Tongue
Den omtalte 3020 fra Yamaha overtrumfes af den lille Onkyo TX-NR 1010........
Men: no hear, no comment og manden har jeg taget beslutningen om at ville nøjes.

Din HK 990 bruges bedst til dine frontkanaler, da du nok ikke vil ofre 22000 eller deromkring for en Onkyo TX-NR 5009 eller 5010.
Også køb da en HK til dit surround også. Færdig basta. Også kan du jo købe en ny om ikke så længe igen, da de går i stykker.
Og ja der har været noget med Firmware på Onkyo 717 og 617 så vidt jeg ved, men ikke andet end at forhandleren skulle lægge den ind. Min genbo har været der, med sin Hk, og sin nye Onkyo.
Den nye 717 spiller iøvrigt bedre end hans itu HK til 11000 kr. (altså inden den gik itu).

Til sidst: Køber du ikke en Onkyo........ så er du da selv ude om det Wink
Så må du nøjes Big smile

Big smile Har tidens løb ejet eller haft de fleste mærker i recievere ligefra Denon-Marantz til mere exotiske mærker som Vincent og Audiolab.Og har også haft Onkyo på prøve nemlig en Tx1007 og den havde en masse issues såsom hdmi problemer +at den kunne finde på at slukke af sig selv LOL og den var altså ikke nogen kraftkal.slet ikke Confused.Sammenlignet med den Marantz sr 9600 som jeg havde dengang var den faktisk svag.Har da også ejet H/K nemlig en avr 21 og meget senere en avr 730 begge spiller den dag idag med henholdsvis 20 og 10 år på bagen så jeg vil ikke være bange for H/KWink

Til sidst behold du bare din Onkyo så "nøjes" jeg med min Sunfire Tongue
Hviket forhandler havde du købt den Onkyo TX-NR1007 hos?
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Dette er så ikke korrekt. Onkyo lyder mere varme og silkeagtigt i forhold til Yamaha
"Varm og silkeagtigt" Kan du ikke lige uddybe det? En receiver/forstærker skal gengive det signal den bliver fodret med, hvis den ikke gør det er den designet forkert/defekt. Det lyder som noget hifivoodoo for mig. Nu vil du vel ikke postår at der ikke findes noget kaldet KLANG. At han har valgt at karakterisere lyden fra Onkyo for at værende varm og silkeagtigt er ikke ensbetydende med forstærkeren er designet forkeret eller er defekt. Jeg tror godt du ved udmærket godt hvad han snakker om da jeg længere nede kan læse at du ved hvad du snakker om, men hvorfor så alt det her støj.

Foruden dette så er her en superpris på Onkyo 3010: http://www.hifi-schluderbacher.de/shop/de/Dolby-Surround/Onkyo/Onkyo-TX-NR3010.html til 14200 kr.
Ja og endnu billigere her: (1700 euro = 12750 + fragt)
Har selv handlet der flere gange.

Jeg har selv en Onkyo TX-NR 5009 som spiller rigtig godt og har suverænt overskud.
Min gamle Onkyo TX-NR 906 spillede supergodt, og bankede både Rotels og Marantz separate for- og effektforstærkersæt af banen der begge ligger i ligaen 35-40000 kr.
Og det var både lydmæssigt, hvor Onkyo'en havde en del mere kræfter i det virkelige liv, end slatne Rotel der på papiret skulle yde 5 * 500 watt i 4 ohm

Det kan du simpelthen ikke mene, det er stik imod mine oplvelser med Onkyo/Denon (onkyo 1009, 5010) og (Denon 4311 og 4520) sammenlignet med en Rotel RMB-1075 5x120w. Kan du lige beskrive lidt mere om dine oplevelser omkring Rotel RMB-1075? Hvor har du oplevet de 5 forskellige produkter? hjemme ved dig selv? hos forhandler? eller har du læst dig til konklusionen?

Onkyo 906 trak rent fra de omtalte sæt, og musik dynamik luftighed og nærvær blev gengivet på et helt andet plan...
"Luftighed og nærvær"...igen hifiævl.

Onkyo TX-NR 5009 lyder så bare lidt bedre end 906'eren på alle punkter. Ikke verdener til forskel, bare nok til at der er en tydelig klasse til forskel.
Nåda...Har du testet det i en blindtest, nej selvfølgelig ikke og det kan man selvfølgelig heller ikke forlange, men jeg er personligt meget i tvivl om man kan høre forskel på disse to receivee med samme kilde. Hvad siger du til hvis jeg kommer med en TX-NR5007 , 5008 eller 5009 og du skaffer en 906 så kan vi sætte os ned og lave en test? jeg tager en kilde med også

Det er altså mest på papiret at en Onkyo 5009 og 5010 (og sikkert også onkyo 906) har voldsomme kræfter. Har alle de andre producenter nogle produkter som har reelle krafter? Når de belaster med en fast 8 ohm modstand yder de omkring 5x55w og ikke i nærheden af den opgivne effekt (som er med en kanal i drift (måske 2?). Vi kan ved samme lejlighed afprøve at se hvor meget Onkyoen kan, Vi kan evt. prøve at låne en Pionner, Yamaha, Denon og Nad i samme pris klasse for at se om deres kræfter kan måle sig med det der er opgivet.

Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 17:17
Havde lånt den med hjem fra en foretning her i Aalborg der hed Harbo sound den er lukket nu.

Og ja jeg har hørt den hjemme hos mig selv med mine ht og kilde.

Har haft en hel del grej i tidens løb Big smile

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110063&title=min-hjemmebio-gennem-tiden
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 17:25

Havde lånt den med hjem fra en foretning her i Aalborg der hed Harbo sound den er lukket nu. Harbo sound? det har jeg aldrig hørt om, jeg bor selv i Aalborg men aldrig hørt om dem, Hvor var forretningen henne? (Fysisk)
Jeg vælger anyway at se bort fra / forkaste din beskrivelse/oplevelse af Onkyo TX-NR1007 da forhandleren ikke kan bekræfte din påstand om produktet fordi Harbo ikke eksistere mere.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 17:38
harbosound lå i city syd tæt på metro hvis du ved hvor det er.faktisk en ret kendt mand der lavede sin egen ht serie som sagtens kan findes idag og fordi at butik er lukket ændre det ikke på det faktum at det af mig lånte eks havde de nævnte issues og en simpel googling understøtter da også at mit (lånte) eks ikke var en enlig svale

http://www.avforums.com/forums/av-amplifiers-receivers/1614271-onkyo-tx-nr1007-hdmi-problems.html

Og Harbosound

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?articleid=1759&zoneid=3

Redigeret af helljohn - 28-Februar-2013 kl. 17:39
Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 17:43
Så for søren, så kom der en vilderen Onkyo fanboy:D

http://forums.audioholics.com/forums/amps-pre-pros-receivers/78229-time-downgrade-onkyo-receivers-junk-status.html

http://www.trustedreviews.com/news/onkyo-issues-product-recall

Og jeg kunne blive ved. Forstår ikke hvorfor Onkyo er så hyped?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 17:44
Kun af dem der har Onkyo Big smile
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 17:46
Det må jeg nok sige, det var måske heller ikke det bedste sted at placere sådan en forretning vil jeg sige.
Jeg læser lige indholdet af linket fra avforums og vender tilbage.
Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 17:48
Nu havde ham trådstarteren både en Yamaha og Onkyo hjemme på prøve. Han valgte Yamaha fordi han synes Onkyo lød for lyst.

Men læs test på nettet og se hvem der vinder.

Oprindeligt skrevet af Keyvan Keyvan skrev:

Oprindeligt skrevet af ReneJ ReneJ skrev:

http://www.hifigalleri.dk/forum/hjemmebiograf/25359-valg_af_surround_receiver

Evt læs den tråd. 

Her har jeg taget en kopi af indlæg nr. 6: Yamaha er kendt for en dejlig varm og musikalsk lyd med masser dynamik. Denon er lidt mere kold og lys i lyden.
Det er ikke for at nedgøre vedkommende som har skrevet det, men blot for at gøre dig lidt bevidst om sandhedsværdigen af de forskellige beskrivelser der findes på nettet. Han skriver at Denon er lidt mere kold og lys i lyden,,,,,,,,, hvad for noget siger jeg bare hvis lyden er kold så er den også mørkt men hvis lyden er varm så vil den være lys eller hvad????? så det han skriver giver ikke mening.

Alle de tests jeg har læst vinder Yamaha over Onkyo. Men smag og behag, man må have noget hjem til sig og lytte:D

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 17:49
Der var showroom og det hele og han gik og rodede med at bygge electrostater meget flink mand og sjovt sted at komme.De meste salg han havde var netsalg
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 18:04

Kan du lige beskrive lidt mere om dine oplevelser omkring Rotel RMB-1075? Hvor har du oplevet de 5 forskellige produkter? hjemme ved dig selv? hos forhandler? eller har du læst dig til konklusionen?
Jeg har ejet de 4 nævnte receivere inden for det sidste 1-1,5 år. Forskellen kan beskrives ved at Rotel kan levere et højere lydtryk uden at forvrænge.

Hvad siger du til hvis jeg kommer med en TX-NR5007 , 5008 eller 5009 og du skaffer en 906 så kan vi sætte os ned og lave en test? jeg tager en kilde med også

Kunne være rigtig sjovt, og den er jeg med på, hvis det kan lade sig gøre. Jeg har selv en Onkyo TX-NR5010 nu, og tror ikke at jeg kan skaffe en 906, måske vi kan låne en. Hvor bor du?
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 18:13

Nu havde ham trådstarteren både en Yamaha og Onkyo hjemme på prøve. Han valgte Yamaha fordi han synes Onkyo lød for lyst.

Men læs test på nettet og se hvem der vinder.

http://www.hifigalleri.dk/forum/hjemmebiograf/25359-valg_af_surround_receiver

Evt læs den tråd. 

Her har jeg taget en kopi af indlæg nr. 6: Yamaha er kendt for en dejlig varm og musikalsk lyd med masser dynamik. Denon er lidt mere kold og lys i lyden.
Det er ikke for at nedgøre vedkommende som har skrevet det, men blot for at gøre dig lidt bevidst om sandhedsværdigen af de forskellige beskrivelser der findes på nettet. Han skriver at Denon er lidt mere kold og lys i lyden,,,,,,,,, hvad for noget siger jeg bare hvis lyden er kold så er den også mørkt men hvis lyden er varm så vil den være lys eller hvad????? så det han skriver giver ikke mening.

Alle de tests jeg har læst vinder Yamaha over Onkyo. Men smag og behag, man må have noget hjem til sig og lytte:D

ReneJ: Tænk dig om før du skriver noget.
1- Du vil ikke kunne  tillade dig at kalde mig for "vilderen Onkyo fanboy" hvis vi var ansigt til ansigt, (Tror mig det ville du ikke) for det første fordi jeg er ikke en Onkyo fanboy og  for det næste folk plejer at mærke konsekvenserne af deres påstande / handlinger hvis de er i nærheden af mig. Du kalder mig ikke for andet end det brugernavn jeg har her på sittet. Kan du forstår det?
2- Lige nu er det underordnet hvad trådstarteren har købt og ikke købt. Læs min indlæg igen og besvar det jeg spørger dig. Giver det mening det han skriver?
3- Lad mig være fri for alt de her test du henviser til, jeg er langt bedre end mange af de andre der laver test rundt omkring på nettet osv. Og ved du hvorfor fordi jeg stoler på min ører.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu