recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af ny Surround Receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af ny Surround Receiver

Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2011
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 23:37
helljohn:

Jeg har fundet et par links du kan læse i, nu ikke fordi jeg har læst dem grundig jeg har bare kigget dem igennem meget hurtigt. den grundige læsning bliver pålagt dig, værsgo og god fornøjelse.

Jeg fandt ellers et par link til din sunfire, udover effektiviteten ved den som nogle er ret begejstret for var der også nogle andre bemærkninger, men jeg vil lade det blive hvor det er, for jeg var ikke ude efter din Sunfire, da jeg stillede mit spørgsmål. Du kan roligt læse om brumme lyde fra nogle af de amerikanske mærker hvis du klikker på ovenstående links.
God nat herfra og held og lykke til søgende.

Redigeret af Keyvan - 28-Februar-2013 kl. 23:39
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 23:41
rotel er engelsk Wink
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 23:47
Audio Refinement er fransk
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 23-Februar-2010
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af Keyvan Keyvan skrev:

Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Dette er så ikke korrekt. Onkyo lyder mere varme og silkeagtigt i forhold til Yamaha
"Varm og silkeagtigt" Kan du ikke lige uddybe det? En receiver/forstærker skal gengive det signal den bliver fodret med, hvis den ikke gør det er den designet forkert/defekt. Det lyder som noget hifivoodoo for mig. Nu vil du vel ikke postår at der ikke findes noget kaldet KLANG. At han har valgt at karakterisere lyden fra Onkyo for at værende varm og silkeagtigt er ikke ensbetydende med forstærkeren er designet forkeret eller er defekt. Jeg tror godt du ved udmærket godt hvad han snakker om da jeg længere nede kan læse at du ved hvad du snakker om, men hvorfor så alt det her støj.

Foruden dette så er her en superpris på Onkyo 3010: http://www.hifi-schluderbacher.de/shop/de/Dolby-Surround/Onkyo/Onkyo-TX-NR3010.html til 14200 kr.
Ja og endnu billigere her: (1700 euro = 12750 + fragt)
Har selv handlet der flere gange.

Jeg har selv en Onkyo TX-NR 5009 som spiller rigtig godt og har suverænt overskud.
Min gamle Onkyo TX-NR 906 spillede supergodt, og bankede både Rotels og Marantz separate for- og effektforstærkersæt af banen der begge ligger i ligaen 35-40000 kr.
Og det var både lydmæssigt, hvor Onkyo'en havde en del mere kræfter i det virkelige liv, end slatne Rotel der på papiret skulle yde 5 * 500 watt i 4 ohm

Det kan du simpelthen ikke mene, det er stik imod mine oplvelser med Onkyo/Denon (onkyo 1009, 5010) og (Denon 4311 og 4520) sammenlignet med en Rotel RMB-1075 5x120w. Kan du lige beskrive lidt mere om dine oplevelser omkring Rotel RMB-1075? Hvor har du oplevet de 5 forskellige produkter? hjemme ved dig selv? hos forhandler? eller har du læst dig til konklusionen?

Onkyo 906 trak rent fra de omtalte sæt, og musik dynamik luftighed og nærvær blev gengivet på et helt andet plan...
"Luftighed og nærvær"...igen hifiævl.

Onkyo TX-NR 5009 lyder så bare lidt bedre end 906'eren på alle punkter. Ikke verdener til forskel, bare nok til at der er en tydelig klasse til forskel.
Nåda...Har du testet det i en blindtest, nej selvfølgelig ikke og det kan man selvfølgelig heller ikke forlange, men jeg er personligt meget i tvivl om man kan høre forskel på disse to receivee med samme kilde. Hvad siger du til hvis jeg kommer med en TX-NR5007 , 5008 eller 5009 og du skaffer en 906 så kan vi sætte os ned og lave en test? jeg tager en kilde med også

Det er altså mest på papiret at en Onkyo 5009 og 5010 (og sikkert også onkyo 906) har voldsomme kræfter. Har alle de andre producenter nogle produkter som har reelle krafter? Når de belaster med en fast 8 ohm modstand yder de omkring 5x55w og ikke i nærheden af den opgivne effekt (som er med en kanal i drift (måske 2?). Vi kan ved samme lejlighed afprøve at se hvor meget Onkyoen kan, Vi kan evt. prøve at låne en Pionner, Yamaha, Denon og Nad i samme pris klasse for at se om deres kræfter kan måle sig med det der er opgivet.

Jeg har haft alt hjemme hos mig selv, og alt er prøvet på mit eget set up, og noget i flere uger, bla. Rotel, Marantz og Sunfire.
Og som nævnt så er mine højttalere alt andet end nemme at drive for forstærkeren, og derfor gik Rotel med digitalforstærkere også ned ved lettere forhøjet lydstyrke.
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 23-Februar-2010
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 09:06
Men nogle går måske og tror at jeg lyver??
Med hvilken baggrund skulle jeg det??
Jeg har haft en SR-14 i tidernes morgen fra Marantz, jeg har haft mulighed for at købe lige nøjagtig det hvad jeg synes bedst om, og hvad der lød bedst på mine højttalere.
Sunfire sættet fik jeg tilbudt som demo til kun 35000 kr. imod 75000 kr., samme pris som Rotel og Marantz sættet.
Men alle inklusive mig selv, der har hørt sættene op mod Onkyo TX_NR 906 var sådan set ikke det mindste i tvivl. Onkyo'en havde mest råstyrke og finesse i klangen.
Så fred være med jer, men lyver er ikke noget jeg praktiserer.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af Peter49 Peter49 skrev:

Keyvan jeg må sige, at det er en fornøjelse at læse dine indlæg Clap

Ja, jeg har også fået en "orn'lig syg morgengriner" af at læse Onkyo-fanboy'ens indlæg......
keyvan, et venligt ment råd; prøv et træde eet skridt tilbage, og se tilbage på din retorik i denne tråd.....synes du selv at den er imødekommende ?

MVH
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af Peter49 Peter49 skrev:

Keyvan jeg må sige, at det er en fornøjelse at læse dine indlæg Clap

Ja, jeg har også fået en "orn'lig syg morgengriner" af at læse Onkyo-fanboy'ens indlæg......
(- og herregud; det er da et ganske uskyldigt "navn"...og var iøvrigt skrevet med et glimt i øjet...forstår slet ikke ophidselsen...)
keyvan, et venligt ment råd; prøv et træde eet skridt tilbage, og se tilbage på din retorik i denne tråd.....synes du selv at den er imødekommende ?

MVH
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 10:01
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 10:17

helljohn:

Undskyld mig; men er dette ikke at forplumre denne tråd fuldstændig - prøv at se trådens overskrift....
Hvis det er dig SÅ magtpåliggende at diskutere dette - som end ikke Helljohn, som du adresserer til, synes synderlig interesseret i at deltage i (?) - hvorfor opretter du ikke en seperat tråd til denne diskussion ?

MVH
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 10:30

Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

Hvis du nu lagde mærke til mit indlæg om den Onkyo jeg havde på prøve (som du valgte ikke at tro på fordi butikken jeg lånte den af er lukket-underligt argument forresten) så nævnte jeg ikke lyden i den men at den havde issues med hdmi og at den slukkede af sig selv dette er et fakta og Onkyo kaldte en masse modeller tilbage af den grund og fordi at der var nogle af dem der brød i brand Tongue.

Hvilke ht har du hørt disse recievere på?.At parre en forstærker med de rigtige ht har jo enorm betydning for hvordan en forstærker opleves.

Svarer du for ReneJ? Mit sidste indlæg var skrevet til ham. Lad ham selv komme til ord.

Hvordan er det med din Sunfire, jeg tænker på trafoen, brummer den ligsom mange af de andre amerikanske forstærkere?

De bliver testet med både Tannoy Eyris DC og B&W 803. Altid samme højttaler kabel, signal kabel og afspiller.
Jeg synes vi skal fortsætte med privat indlæg da vi har afsporet trådstarteren godt og grundigt.

JesA:
Jeg har bedt ham engang om at vi skulle fortsatte med private beskeder istedet for afspore denne tråd. Det kan godt være jeg har formuleret mig lidt uheldig men jeg tror han forstod hvad det var jeg mente. Læs det sidste linie fra mit indlæg på side 4 som jeg har citeret ovenpå

Ja du kan godt have ret i at jeg måske ikke været ret meget imødekommende.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af FiskerenJonas FiskerenJonas skrev:

For lige at "vende tilbage til topic" Så overvejer jeg en Yamaha A3020. Hvordan tror I denne vil klare sig lydkvalitets mæssigt/dac kontrak min HK 990?

Jeg overvejer at kører preout på A3020 front left/right/sub til min HK 990 og blot benytte dens processor til rum korrektion m.m.

Ydermere overvejer jeg så at forbinde et seperat 5.1 sæt til yamaha a3020 og bruge de almindelig højttalere udgange til dette. Vil man evt. samtidig kunne kører preout 2.1 mens der er sat et 5.1 sæt til de almindelige højttalere udgange. Har læst at preout altid er aktiv og den derfor vil spille igennem preout/normal højttalere udgange samtidig?

Mvh

Jonas Jensen

Jeg tror at lige meget hvilken Surround receiver du vælger ( indenfor "forsvarlige økonomiske rammer"), at du med din preferance for at spille højt, vil komme til kort, også med en Yamaha 3010'er..
Jeg var i dit sted for et par år siden, og havde bla. Yamaha 3900 og Top-models Denon'en ( kan ikke huske modelnavnet), og måtte blot konstatere at begge - i den grad - kom til kort overfor min gamle Nakamichi effekt ( PA7 mkII)
Jeg kører selv med SS-receiver alene som dekoder/forforstærker og som forstærker til baghøjtalerne - effektforstærkeren driver fronterne

Iøvrigt må jeg tilslutte mig dem som ikke har hørt Onkyo - men som heller ikke kunne drømme om at købe een sådan; har læst om alt for mange brugeroplevelser omkring dårlig SW-/som hardware fejl på disse. Og hvor det i min optik mere virker som om at de/Onkyo "kyler" al den nyeste teknik i deres maskiner ASAP, uden at de reelt implementere dem korrekt.....som en Forhandler i een af de større Københavnske radioforretninger engang fortalte mig; om du vil have al "gejlet" så køber du en Onkyo, om du vil have "hifi" køber du en Yamaha eller Anthem receiver...

MVH
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 10:35
Nu lukker jeg den herfra,jeg har ingen interesse i om nogle mærker fra Usa brummer,som jeg har prøvet at få dig til at indse.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 5678>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu