|
Valg af nye fronthøjttalere til kommende surround |
Besvar | Side <1234 7> |
Forfatter | |||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4708 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Flippo prøv lige at være lidt seriøs
|
|||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja, der findes smag og behag. Nu havde jeg selv i mange år, et sæt højttalere fra F3-Lyd (som Audiovector hed før). Dem savner jeg stadig, for det var en fantastisk højttaler. Det samme er de tidlige Audiovector-modeller, bl.a. 4, 5 og 6. Men desværre har Ole Klifoth valgt, at forfølge den "moderne" lydsignatur, så de nyere Audiovector højttalere er lyse, metaliske, trælse at lytte til, hvis man vil spille højt og længe. Ulideligt. |
|||
Flippo
Funktioner
Tak(0)
|
||
Og du mener du er seriøs, ved at have lyttet til det samme sæt højttalere i 32 år?! Og ud fra det, anbefale nyere B&W, som har en helt anden lydsignatur. :facepalm: |
|||
Flippo
Funktioner
Tak(0)
|
||
Supergris.
Det siger også meget om en højttaler, at de ofte er til salg - hvorfor mon? Det samme gælder i øvrigt B&W. |
|||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4708 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er noget DU går ud fra. Som interesseret i lyd har jeg naturligvis været rundt om en del forskellige højttalere lige fra selvbyg med Peerles, til Goodman, til Dynaudio. Og købt færdige fra Monitor Audio, B&O, Audio Vector, samt lyttet til et utal af højttalere. B&W er jeg vendt tilbage til gang på gang, fordi det er den mest komplette højttaler og vel også den dyreste. For du skal ikke lytte til de “billige serier”
|
|||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||
Flippo
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
JesperSlg
Junior bruger Oprettet: 20-Februar-2016 Sted: Slagelse Status: Offline Point: 24 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Men Flippo hvad spiller du selv på nu hverken B&W eller Audiovector duer ifølge dig det kunne jeg godt være nysgerrig på , jeg har jo ikke generaliseret men nævnt de modeller jeg kigger efter lige pt så det er jo ikke fordi det er fra deres billigste serie jeg kigger men ej heller den dyrerest
|
|||
Flippo
Funktioner
Tak(0)
|
||
Startede i sin tid med F3-Lyds ONKEN/Focal (Audiovector). Har siden været omkring Jamo Concert 8, Dynaudio Contour S1.4, Jamo 507 (som i dag er baghøjttalere i mit surr. setup). Front højttalerne er for nylig blevet et par brugt R66, fra svenske DLS.
Drømme højttalerne (de mest sammenhængende højttalere jeg nogensinde har hørt), er Dynaudio Contour S5.4. Som jeg skrev, så er de gamle Audiovector rigtig gode. Der er bl.a. en gut i Fredericia som renoverer de gamle Audiovector. Han har meget apropos, netop sat et sæt totalt renoverede Audiovector 4 til salg. Du vil ELSKE dem, men det er ikke sikkert udseendet er dig |
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19474 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
R66 :-) Har du nogensinde hørt Dali Megaline? Klaus
|
|||
Flippo
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nu er der også et sæt Monitor Audio RS8 til salg, for 4.200,-. Også en rigtig velspillende højttaler.
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19474 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja, og jeg kunne være interesseret i forstærkeren :-) Klaus
|
|||
JesperSlg
Junior bruger Oprettet: 20-Februar-2016 Sted: Slagelse Status: Offline Point: 24 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg takker for at i holder øje 😀 krav er dog stadig at højttaleren skal være udført i HVID , slanke diskrete og stadig god lyd og mulighed for at kunne finde center og bagkanal fra samme serie til salg brugt
|
|||
Besvar | Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |