recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af nye fronthøjttalere til kommende surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af nye fronthøjttalere til kommende surround

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2022 kl. 11:57
Flippo prøv lige at være lidt seriøs Star
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2022 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Når vi snakker højttalere, så er det udpræget "smag og behag"!
Modsat Flippo, så findes der mange, der synes, at Audiovector lyder lige som en højttaler skal lyde.
Det kommer i høj grad an på modellen, udstyret de er tilsluttet og rummet, så det er rart at have muligheden for at returnere højttalerne igen, hvis man ikke mener, de rammer ens smag.


Ja, der findes smag og behag. Nu havde jeg selv i mange år, et sæt højttalere fra F3-Lyd (som Audiovector hed før). Dem savner jeg stadig, for det var en fantastisk højttaler. Det samme er de tidlige Audiovector-modeller,  bl.a. 4, 5 og 6.
Men desværre har Ole Klifoth valgt, at forfølge den "moderne" lydsignatur, så de nyere Audiovector højttalere er lyse, metaliske, trælse at lytte til, hvis man vil spille højt og længe. Ulideligt.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2022 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Flippo prøv lige at være lidt seriøs Star


Og du mener du er seriøs, ved at have lyttet til det samme sæt højttalere i 32 år?! Og ud fra det, anbefale nyere B&W, som har en helt anden lydsignatur. :facepalm:
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2022 kl. 12:40
Supergris.

Det siger også meget om en højttaler, at de ofte er til salg - hvorfor mon? Det samme gælder i øvrigt B&W.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2022 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Flippo prøv lige at være lidt seriøs Star


Og du mener du er seriøs, ved at have lyttet til det samme sæt højttalere i 32 år?! Og ud fra det, anbefale nyere B&W, som har en helt anden lydsignatur. :facepalm:
Det er noget DU går ud fra. Som interesseret i lyd har jeg naturligvis været rundt om en del forskellige højttalere lige fra selvbyg med Peerles, til Goodman, til Dynaudio. Og købt færdige fra Monitor Audio, B&O, Audio Vector, samt lyttet til et utal af højttalere. B&W er jeg vendt tilbage til gang på gang, fordi det er den mest komplette højttaler og vel også den dyreste. For du skal ikke lytte til de “billige serier” Wink
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2022 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Flippo prøv lige at være lidt seriøs Star


Og du mener du er seriøs, ved at have lyttet til det samme sæt højttalere i 32 år?! Og ud fra det, anbefale nyere B&W, som har en helt anden lydsignatur. :facepalm:
Det er noget DU går ud fra. Som interesseret i lyd har jeg naturligvis været rundt om en del forskellige højttalere lige fra selvbyg med Peerles, til Goodman, til Dynaudio. Og købt færdige fra Monitor Audio, B&O, Audio Vector, samt lyttet til et utal af højttalere. B&W er jeg vendt tilbage til gang på gang, fordi det er den mest komplette højttaler og vel også den dyreste. For du skal ikke lytte til de “billige serier” Wink


LOL
Til top
JesperSlg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2016
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperSlg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2022 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg ville se i andre retninger, end B&W! Du får ikke det fulde udbytte af dem, med en surroundreceiver. Og så synes jeg de er totalt kedelige og uinspirerende at lytte til - som to kasser der står og spiller. De formår ikke rigtig at forsvinde i lydbilledet. Derudover er B%W's "lydsignatur" ændret på næsten alle deres nyere modeller (nyere end 10 år), hvor de er blevet mere lyse at lytte til, med betoning på de højeste oktaver. Det er B&W i øvrigt ikke ene om. Det gælder efterhånden en del mærker, i et forsøg på at virke mere "detaljerige". Prisen er så udpræget lyttetræthed....
LOLLOLLOL

Men Flippo hvad spiller du selv på nu hverken B&W eller Audiovector duer ifølge dig det kunne jeg godt være nysgerrig på , jeg har jo ikke generaliseret men nævnt de modeller jeg kigger efter lige pt så det er jo ikke fordi det er fra deres billigste serie jeg kigger men ej heller den dyrerest 
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2022 kl. 18:59
Startede i sin tid med F3-Lyds ONKEN/Focal (Audiovector). Har siden været omkring Jamo Concert 8, Dynaudio Contour S1.4, Jamo 507 (som i dag er baghøjttalere i mit surr. setup). Front højttalerne er for nylig blevet et par brugt R66, fra svenske DLS.
Drømme højttalerne (de mest sammenhængende højttalere jeg nogensinde har hørt), er Dynaudio Contour S5.4.

Som jeg skrev, så er de gamle Audiovector rigtig gode. Der er bl.a. en gut i Fredericia som renoverer de gamle Audiovector. Han har meget apropos, netop sat et sæt totalt renoverede Audiovector 4 til salg.
Du vil ELSKE dem, men det er ikke sikkert udseendet er dig 

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2022 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Startede i sin tid med F3-Lyds ONKEN/Focal (Audiovector). Har siden været omkring Jamo Concert 8, Dynaudio Contour S1.4, Jamo 507 (som i dag er baghøjttalere i mit surr. setup). Front højttalerne er for nylig blevet et par brugt R66, fra svenske DLS.
Drømme højttalerne (de mest sammenhængende højttalere jeg nogensinde har hørt), er Dynaudio Contour S5.4.

R66 :-)

Har du nogensinde hørt Dali Megaline?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2022 kl. 21:58
Nu er der også et sæt Monitor Audio RS8 til salg, for 4.200,-. Også en rigtig velspillende højttaler.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2022 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Faldt over dette sæt, måske det var noget?
Klaus
Sælger er da vist lidt over-optimistisk, når han omtaler sit grej:
"Komplet sæt Surround Hifi i højeste klasse", men der er da tale om fornuftigt grej, specielt til prisen!

Ja, og jeg kunne være interesseret i forstærkeren :-)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JesperSlg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2016
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperSlg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2022 kl. 05:49
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Nu er der også et sæt Monitor Audio RS8 til salg, for 4.200,-. Også en rigtig velspillende højttaler.
Jeg takker for at i holder øje 😀 krav er dog stadig at højttaleren skal være udført i HVID , slanke diskrete og stadig god lyd og mulighed for at kunne finde center og bagkanal fra samme serie til salg brugt 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu