recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af nye fronthøjttalere til kommende surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af nye fronthøjttalere til kommende surround

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2022 kl. 07:53
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Når vi snakker højttalere, så er det udpræget "smag og behag"!
Modsat Flippo, så findes der mange, der synes, at Audiovector lyder lige som en højttaler skal lyde.
Det kommer i høj grad an på modellen, udstyret de er tilsluttet og rummet, så det er rart at have muligheden for at returnere højttalerne igen, hvis man ikke mener, de rammer ens smag.


Ja, der findes smag og behag. Nu havde jeg selv i mange år, et sæt højttalere fra F3-Lyd (som Audiovector hed før). Dem savner jeg stadig, for det var en fantastisk højttaler. Det samme er de tidlige Audiovector-modeller,  bl.a. 4, 5 og 6.
Men desværre har Ole Klifoth valgt, at forfølge den "moderne" lydsignatur, så de nyere Audiovector højttalere er lyse, metaliske, trælse at lytte til, hvis man vil spille højt og længe. Ulideligt.
Det er vist nogle år siden du sidst har lyttet til Audiovector. 

Deres sidste 2 årgange SR og den sidste nye R model er bestemt ikke som du beskriver. 
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2022 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af Nille44 Nille44 skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Når vi snakker højttalere, så er det udpræget "smag og behag"!
Modsat Flippo, så findes der mange, der synes, at Audiovector lyder lige som en højttaler skal lyde.
Det kommer i høj grad an på modellen, udstyret de er tilsluttet og rummet, så det er rart at have muligheden for at returnere højttalerne igen, hvis man ikke mener, de rammer ens smag.


Ja, der findes smag og behag. Nu havde jeg selv i mange år, et sæt højttalere fra F3-Lyd (som Audiovector hed før). Dem savner jeg stadig, for det var en fantastisk højttaler. Det samme er de tidlige Audiovector-modeller,  bl.a. 4, 5 og 6.
Men desværre har Ole Klifoth valgt, at forfølge den "moderne" lydsignatur, så de nyere Audiovector højttalere er lyse, metaliske, trælse at lytte til, hvis man vil spille højt og længe. Ulideligt.
Det er vist nogle år siden du sidst har lyttet til Audiovector. 

Deres sidste 2 årgange SR og den sidste nye R model er bestemt ikke som du beskriver. 

Sidst var på seneste messe i Århus.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2022 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af JesperSlg JesperSlg skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Nu er der også et sæt Monitor Audio RS8 til salg, for 4.200,-. Også en rigtig velspillende højttaler.
Jeg takker for at i holder øje 😀 krav er dog stadig at højttaleren skal være udført i HVID , slanke diskrete og stadig god lyd og mulighed for at kunne finde center og bagkanal fra samme serie til salg brugt 


Lidt modsættende krav. Wink
Til top
JesperSlg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2016
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperSlg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2022 kl. 08:33
Det mener jeg ikke , det skal vel ikke være nogle store tunge kasser at se på udført i maghogni eller sort der er bredde og høje . Derfor jeg har startet med at kigge på B&W C8 da de i udforming og størrelse passer mig godt , men har ikke tunnelsyn men også åben over for andre og det kunne være Audiovector,SystemAudio , Dynaudio bare de kommer i nogenlunde samme dimensioner. 
Det er vel ikke altid sådan at Bigger Is Better ? 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2022 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af JesperSlg JesperSlg skrev:

Det mener jeg ikke , det skal vel ikke være nogle store tunge kasser at se på udført i maghogni eller sort der er bredde og høje . Derfor jeg har startet med at kigge på B&W C8 da de i udforming og størrelse passer mig godt , men har ikke tunnelsyn men også åben over for andre og det kunne være Audiovector,SystemAudio , Dynaudio bare de kommer i nogenlunde samme dimensioner. 
Det er vel ikke altid sådan at Bigger Is Better ? 
Joh, store højttalere spiller bedre end små, også når der skal spilles lavt. Der findes mindre højttalere der spiller fremragende, f.eks. Lyngdorf og de mindre B&W reolhøjttalere. 


Redigeret af Munch - 30-Marts-2022 kl. 09:50
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2022 kl. 09:59
Som Munch skriver, handler det i bund og grund om fysikkens love. Du vil ALDRIG kunne få en smal, lille passiv højttaler, til at spille på samme måde, som en fysisk større højttaler, hvor der er kabinet volumen, som enhederne kan "arbejde" i/med.
Eneste mulighed for at "snyde", er ved at vælge aktive højttalere.

Så må disse jo falde direkte i din smag:
Højttaler, Dynaudio, EMIT 30 - dba.dk - Køb og Salg af Nyt og Brugt  

En anden mulighed - dog uden af få samme bund - er at vælge en standerløsning. Bredde/højde vil være det samme, men de vil optisk ikke vare så "anmassende":
Højttaler, Dynaudio, Excite X18 - dba.dk - Køb og Salg af Nyt og Brugt


Redigeret af Flippo - 30-Marts-2022 kl. 10:05
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2022 kl. 10:55
Elektrostat højttalere fra Martin Logan.


Bond Cool

Til top
JesperSlg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2016
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperSlg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2022 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Som Munch skriver, handler det i bund og grund om fysikkens love. Du vil ALDRIG kunne få en smal, lille passiv højttaler, til at spille på samme måde, som en fysisk større højttaler, hvor der er kabinet volumen, som enhederne kan "arbejde" i/med.
Eneste mulighed for at "snyde", er ved at vælge aktive højttalere.

Så må disse jo falde direkte i din smag:
Højttaler, Dynaudio, EMIT 30 - dba.dk - Køb og Salg af Nyt og Brugt  

En anden mulighed - dog uden af få samme bund - er at vælge en standerløsning. Bredde/højde vil være det samme, men de vil optisk ikke vare så "anmassende":
Højttaler, Dynaudio, Excite X18 - dba.dk - Køb og Salg af Nyt og Brugt


Ja de ligger tættere på min smag helt sikkert :) Dynaudio Excite X18 og stander højttalere kunne sagtens være en mulighed også bestemt.Har kigget på dem her også Martin Logan motion 35xti der kommer lidt i samme båd. Jeg har hele tiden regnet med at at der skal en subwoofer til også 

Redigeret af JesperSlg - 30-Marts-2022 kl. 11:29
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2022 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af JesperSlg JesperSlg skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Nu er der også et sæt Monitor Audio RS8 til salg, for 4.200,-. Også en rigtig velspillende højttaler.
Jeg takker for at i holder øje 😀 krav er dog stadig at højttaleren skal være udført i HVID , slanke diskrete og stadig god lyd og mulighed for at kunne finde center og bagkanal fra samme serie til salg brugt 

Det er netop derfor jeg linkede til det sæt i mit første indlæg.

Gesten er bare lidt langt væk……


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JesperSlg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2016
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperSlg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2022 kl. 16:26
ja de havde da den rigtige farve , men mener at vide at det er lidt fra Budget udgaven hos Wharfdale der på ingen måde lever optil hvad jeg ellers har efterlyst eller sat som standard. 
Men tak for det men nej tak :D
Til top
Jens PN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2019
Sted: Ribe
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens PN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2022 kl. 17:57
Surround, måske nye Arendal 1961 kunne være et emne?

Hvis budget er nærmere 5.000 end 10.000 er 13.000 selvfølgelig langt i overkanten.

De har et outlet med gode rabatter, men erkender det ser lidt tyndt ud i disse tider,
men man kan jo holde et åbent øje med hjemmesiden.

Har 1961 Monitor og Height som surround og atmos højtalere 
og er superglade for dem.
De er bygget som "en kampvogn - men stadigvæk elegante i udførelse og størrelse"
 og spiller i min optik fantastisk 
(har 1723 THX Monitor som fronter)

Og jeg har dem i "white matte" ikke gloss  Smile




Redigeret af Jens PN - 17-April-2022 kl. 11:46
Yamaha - McIntosh - Emotiva - SVS Micro - JBL L100 Classic Black Edition - JBL HDI 1600
SVS Ultra Evolution Center -Arendal 1961 Height - Matrix Audio Element i2 Streamer
Til top
JesperSlg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2016
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperSlg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2022 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af Jens PN Jens PN skrev:

Surround, måske nye Arendal 1961 kunne være et emne?

Hvis budget er nærmere 5.000 end 10.000 er 13.000 selvfølgelig langt i overkanten.

De har et outlet med gode rabatter, men erkender det ser lidt tyndt ud i disse tider,
men man kan jo holde et åbent øje med hjemmesiden.

Har 1961 Monitor og Height som surround og atmos højtalere 
og er superglade for dem.
De er bygget som "en kampvogn - men stadigvæk elegante i udførelse og størrelse"
 og spiller i min optik fantastisk 
(har 1723 THX Monitor som fronter)

Og ja jeg har dem i "white matte" ikke noget upraktisk gloss hejs. Smile


 
Hej Jens det er bestemt ikke et dårligt bud :) har selv haft kigget på dem rent faktisk og det er lige før dine 1723 Thx er mere mig men phhhewwww det er også pebret for 2 stander højttalere og man ikke har hørt dem spille først :( 
Men er sørme glad for jeg lavede opslaget herinde det har virkelig åbnet mine øjne for hvad muligheder jeg har :) 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu