|
Valg af nye fronthøjttalere til kommende surround |
Besvar | Side <12345 7> |
Forfatter | |||
Nille44
Bruger Oprettet: 10-August-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 202 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er vist nogle år siden du sidst har lyttet til Audiovector. Deres sidste 2 årgange SR og den sidste nye R model er bestemt ikke som du beskriver.
|
|||
Luxman L509X
Oppo BDP 105. Rega P8 med Apheta 3. LG Oled 55BX Ultrasone Signature Pro. Sonus Faber Olympia Novalll |
|||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1416 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Sidst var på seneste messe i Århus.
|
|||
Flippo
Funktioner
Tak(0)
|
||
Lidt modsættende krav. |
|||
JesperSlg
Junior bruger Oprettet: 20-Februar-2016 Sted: Slagelse Status: Offline Point: 24 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det mener jeg ikke , det skal vel ikke være nogle store tunge kasser at se på udført i maghogni eller sort der er bredde og høje . Derfor jeg har startet med at kigge på B&W C8 da de i udforming og størrelse passer mig godt , men har ikke tunnelsyn men også åben over for andre og det kunne være Audiovector,SystemAudio , Dynaudio bare de kommer i nogenlunde samme dimensioner.
Det er vel ikke altid sådan at Bigger Is Better ? |
|||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4735 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Joh, store højttalere spiller bedre end små, også når der skal spilles lavt. Der findes mindre højttalere der spiller fremragende, f.eks. Lyngdorf og de mindre B&W reolhøjttalere.
Redigeret af Munch - 30-Marts-2022 kl. 09:50 |
|||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||
Flippo
Funktioner
Tak(1)
|
||
Som Munch skriver, handler det i bund og grund om fysikkens love. Du vil ALDRIG kunne få en smal, lille passiv højttaler, til at spille på samme måde, som en fysisk større højttaler, hvor der er kabinet volumen, som enhederne kan "arbejde" i/med.
Eneste mulighed for at "snyde", er ved at vælge aktive højttalere. Så må disse jo falde direkte i din smag: Højttaler, Dynaudio, EMIT 30 - dba.dk - Køb og Salg af Nyt og Brugt En anden mulighed - dog uden af få samme bund - er at vælge en standerløsning. Bredde/højde vil være det samme, men de vil optisk ikke vare så "anmassende": Højttaler, Dynaudio, Excite X18 - dba.dk - Køb og Salg af Nyt og Brugt Redigeret af Flippo - 30-Marts-2022 kl. 10:05 |
|||
bbond
Super bruger Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 408 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
JesperSlg
Junior bruger Oprettet: 20-Februar-2016 Sted: Slagelse Status: Offline Point: 24 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja de ligger tættere på min smag helt sikkert :) Dynaudio Excite X18 og stander højttalere kunne sagtens være en mulighed også bestemt.Har kigget på dem her også Martin Logan motion 35xti der kommer lidt i samme båd. Jeg har hele tiden regnet med at at der skal en subwoofer til også Redigeret af JesperSlg - 30-Marts-2022 kl. 11:29 |
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19517 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er netop derfor jeg linkede til det sæt i mit første indlæg. Gesten er bare lidt langt væk…… Klaus
|
|||
JesperSlg
Funktioner
Tak(0)
|
||
ja de havde da den rigtige farve , men mener at vide at det er lidt fra Budget udgaven hos Wharfdale der på ingen måde lever optil hvad jeg ellers har efterlyst eller sat som standard.
Men tak for det men nej tak :D |
|||
Jens PN
Bruger Oprettet: 03-December-2019 Sted: Ribe Status: Offline Point: 90 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Surround, måske nye Arendal 1961 kunne være et emne?
Hvis budget er nærmere 5.000 end 10.000 er 13.000 selvfølgelig langt i overkanten. De har et outlet med gode rabatter, men erkender det ser lidt tyndt ud i disse tider, men man kan jo holde et åbent øje med hjemmesiden. Har 1961 Monitor og Height som surround og atmos højtalere og er superglade for dem. De er bygget som "en kampvogn - men stadigvæk elegante i udførelse og størrelse" og spiller i min optik fantastisk (har 1723 THX Monitor som fronter) Og jeg har dem i "white matte" ikke gloss Redigeret af Jens PN - 17-April-2022 kl. 11:46 |
|||
Yamaha CX-A5200 - McIntosh - Emotiva - SVS Micro - JBL L100 Classic Black Edition - JBL HDI 1600
SVS Ultra Evolution Center -Arendal 1961 Height - Matrix Audio Element i2 Streamer |
|||
JesperSlg
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej Jens det er bestemt ikke et dårligt bud :) har selv haft kigget på dem rent faktisk og det er lige før dine 1723 Thx er mere mig men phhhewwww det er også pebret for 2 stander højttalere og man ikke har hørt dem spille først :(
Men er sørme glad for jeg lavede opslaget herinde det har virkelig åbnet mine øjne for hvad muligheder jeg har :) |
|||
Besvar | Side <12345 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |