|
Valg af nyt trådløst netværk. Hvilket? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-April-2012 kl. 23:12 |
|
Hej med jer
![]() Så skal jeg have ny trådløs router. Den gamle Linksys er ustabil og så er den jo snart 6-8 år eller mere. Hvad skal jeg vælge? Den står på loftet i min 1.plans villa hvor den normalt virker fint. Den skal være nem at konfigurere. også til iPhone osv. Hvad skal jeg kigge efter? På forhånd tak
![]() |
||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har netop købt denne:
Dækningen er intet mindre end fænomenal! Hvilket en masse test på nettet også bekræfter. Den er MEGET nem at konfigurere, ligesom den har de features som en moderne router skal have - inkl. to USB-porte til f.eks. USB-stick, harddisk og/eller printer (så alle i huset kan benytte samme printer). Dertil kommer at man kan oprette flere netværk, således at ens eget ikke er i fare, hvis man har børn, gæster el. lign. Intet mindre end et fremragende køb! M.v.h.
|
||
![]() |
||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
|
Hej Henrik.
Tak for dit svar. Er den også god til Apple produkter? Ved du om man kan konfigurere den trådløst (hvis det overhovedet kan lade sig gøre), Det ville være praktisk når den står på loftet.
|
||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Nu er Apples produkter jo generelt ret problemløse at få på nettet, såååeee...
![]() Hér i huset kører vi bl.a. med en iPad og en iPhone 4. Og de finder problemløst netværket. Så efter indtastning af nøglen, så hopper de selv på med det samme, hver gang. Jeg mener at den kan konfigureres trådløst. Der medfølger et stykke software (Windows), som efter installation automatisk åbner for router-konfigurationen, på den PC, hvor den er blevet installeret. Så er det bare at følge nogle få punkter, og så kører den... M.v.h.
|
||
![]() |
||
|
Super. Du har selvfølgelig ret i at Apple-produkter normalt bare er nemme, men jeg tænker at det måske var en mulighed med en Apple-router?
|
||
|
||
![]() |
||
|
En router er en router er en router....
En Apple router er ikke noget specielt. Det er selvfølgelig kun første gang, at netværkets nøgle skal indtastes - derefter gemmes det i enheden. M.v.h.
|
||
![]() |
||
|
Ja,det er jeg med på ![]() Taakker for dit forslag
![]() |
||
|
||
![]() |
||
nbu001 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2004 Sted: CPH, DK Status: Offline Point: 890 |
|
Min Apple TimeCapsule kører problemløst og den kan uden videre konfigureres trådløst. Der sidder så selvfølgelig også en HDD i, som så tager back-up af min MBP, uden at den gør noget væsen af sig.
/Nils
|
||
|
||
![]() |
||
Majmik ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2004 Sted: Danmark Status: Offline Point: 73 |
|
Bliver der ikke meget varmt på dit loft om sommeren? |
||
![]() |
||
|
Et loft er normalt ikke noget problem for elektronik! M.v.h.
|
||
![]() |
||
renep ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 230 |
|
Kan kun tilslutte mig Henriks anbefaling. Jeg har haft min kørende i 7 uger, den kobler med alt (inkl. IPads, PS3, Popcorn, ATV2 og WinPhone), god dækning og hastighed, mange features og lækkert interface. Der er ikke default åbent for at manage trådløst, men det kan åbnes fra kabel først. Jeg ville dog være noget nervøs, hvis den skal stå på et uisoleret loft - der er tit +50 grader, og det dør elektronik af før eller siden.
|
||
![]() |
||
|
Tak for jeres svar. På loftet er der ganske rigtigt varmt til tider, og rigtigt koldt om vinteren, men min nuværende Linksys har klaret det uden problemer.
Jeg går lige i tænkeboks, men vil gerne høre om der evt. er andre indput :-) |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |