|
Valg af receiver |
Besvar |
Forfatter | |
Tukker
Ny bruger Oprettet: 27-Oktober-2012 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 18:33 |
Hej,
Jeg er ny på dette forum. Efter at have haft en receiver af mærket NAD i 17 år, som nu er gået i stykker, er det tid at få en ny. Jeg har to små højttalere og skal udelukkende bruge den til musik (inkl. spotify og iTunes) og podcast. Som det er nu er lyd fra TV ikke aktuelt. Jeg er usikker på om jeg har kig på de rigtige receivere, eller om der er andre jeg også skal kigge på. Mine kriterier for en ny receiver er: 1. aluminium front (den skal holde de næste 15 år, også designmæssigt) 2. let og trådløs adgang til internettjenester som fx Spotify (premium) og vTuner, og fremtidige streaming tjenester 3. let adgang til at jeg kan afspille podcast fra iTunes eller lignende 4. at den kan bruges problemløst sammen med mine små Dali højttalere Har kig på Yamaha rx-v773 og Onkyo TX-616 Der var nogle gode anmeldelser af begge af en Bo Fredberg. Han roste Onkyo'en for de mange internetmuligheder, men den havde ikke AirPlay som Yamahaen. Pga. Airplay virker Yamahaen umiddelbart mere brugbar for mig, da jeg har en iPad. Blev derfor lidt forvirret over at Onkyoen skulle være bedre ift. internettjenester. Nogle input ang. de to nævnte receivere, eller er der en hel tredje jeg bør kigge på, som koster under 5000,- ? Alle svar er velkome. Min viden om HIFI er meget begrænset. Lytter dog meget til fx podcast og Spotify vh. anders (Tukker) |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |