recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af Router D-Link DIR-868 vs Asus RT-AC66U
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af Router D-Link DIR-868 vs Asus RT-AC66U

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ansa2002 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-September-2013
Sted: Hammel, Danmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ansa2002 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af Router D-Link DIR-868 vs Asus RT-AC66U
    Sendt: 16-September-2013 kl. 08:20
Hej

Da jeg har samme problem (http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=124548&title=ustabil-routermed en ustabil D-link router er jeg på jagt efter en ny.

Har kig på D-Link DIR-868L og Asus RT-AC66U Dual Band AC Router

Hvad skal jeg gå efter? 

Skal bruges i husstand med 3 bærbare PC'ere 4 mobil telefoner og to tablets til brug ved net og online spil og YouTube.

Huset er i to plan hvor routeren er placeret på 1. sal.   
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 13:00
Jeg har ikke erfaring med D-Link, men jeg er lige gået fra en Linksys WRT610N til en Asus RT-N66U.
Hvor jeg før mistede det trådløse signal i de fjerneste ender af huset (fuldmuret på 195m²), viser både min iPad og iPhone nu som regel fuldt signal (3 streger i displayet). Jeg overvejede et access point i stedet for at skifte router, men da Linksys'en efterhånden havde nogle år på bagen valgte jeg alligevel at skifte router først, og så var access point'et heldigvis overflødigt.
Og Asus'en har kørt uden problemer siden den blev sat op for et par uger siden, så den får en varm anbefaling fra mig.

Redigeret af mureren - 16-September-2013 kl. 13:00
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
CraKen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-September-2013
Sted: Danmark
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CraKen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 13:22
Ved i om Asus RT-AC66U har samme teknologi som D-Links StreamBoost hvilket den nævnte d-link skulle have (http://www.dlink.com/us/en/home-solutions/gaming-router/streamboost)? Eller om den har noget ligende?
Jeg overvejer nemlig også en ny router og har set på de samme muligheder som dig.

Redigeret af CraKen - 16-September-2013 kl. 13:24
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2013 kl. 20:21
Skal du bruge AC til noget? Ellers er Asus' N-udgave vist noget mere stabil!
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ansa2002 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 23:19
DanishBacon - kan du forklare forskellen - er ikke så teknisk opdateret - AS er? og hvad er forskellen? 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 05:57
AC. Er nyeste og hurtigeste trådløse standard.

Men findes ikke i ret meget udstyr lige nu, men må formodes at det kommer i alt de næste år.
Til top
ElCapitano Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2011
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ElCapitano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 06:11
Har benyttet ASUS RT-N66U i mere end 1 år.
Aldrig haft noget der ligner problemer med den.

Tværtimod har jeg været meget imponeret over brugervenlighed, suveræn oppetid og ikke mindst de features den tilbyder.

Varm anbefaling til ASUS herfra..
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ansa2002 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 19:23
Der er nogen der har problemer med Asus http://www.edbpriser.dk/router/asus-rt-ac66u-id-6832794.aspx#ProductDetailsAssessments men hvad siger man her i forummet?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu