Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Mads A
Super bruger
Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 391
|
Sendt: 29-Marts-2011 kl. 22:46 |
KasperL skrev:
Haha, det gik måske lidt for stærkt da jeg skrev det. Men regner også med, at I husker hvad der blev skrevet tidligere. Jo der skal bruges en Slingbox, men har bare købt den der hedder Solo, fordi vi hellere ville have et digitalt signal. Soloen har ingen tuner og derfor skal man køre det igennem en Zaptor eller Yousee boks. |
Nååå så er jeg mere med... og det er bedre kvalitet? Skal man så egentlig kører alt sit tv gennem den zaptorboks - for det gider jeg nemlig ikk... Eller kan man nøjes med bare at kører signalet fra zaptorboksen til slingboxen... og så bare kører resten af mit tv signal som jeg gør nu med coax kabler direkte i mine tv...
|
 |
KasperL
Bruger
Oprettet: 15-November-2005
Sted: Denmark
Point: 223
|
Sendt: 29-Marts-2011 kl. 22:49 |
Ja det er bedre kvalitet. Ulempen er jo så selvfølgelig den ekstra boks. Nej du kan sagtens køre det som du altid har gjort. Du kan sætte en tvsplitter på til at fordele signalet.
|
 |
Mads A
Super bruger
|
Sendt: 29-Marts-2011 kl. 22:53 |
KasperL skrev:
Ja det er bedre kvalitet. Ulempen er jo så selvfølgelig den ekstra boks. Nej du kan sagtens køre det som du altid har gjort. Du kan sætte en tvsplitter på til at fordele signalet. |
hmm så er det jo min løsning... boksen kan jo bare ligge under sofaen - så ser man da ikk den... Hvad koster en zaptorboks
|
 |
KasperL
Bruger
|
Sendt: 29-Marts-2011 kl. 22:56 |
Haha, det er ikke meget at du undersøger selv hva?
Det er lidt forskelligt. Jeg fik en til 250 i dag. Tror den billigste på dba.dk står til 300.- Så skal du så også have et component og et phono kabel. Component koster max 100 kr, Phono har du sikkert liggende. Du ved sådan et rødt og hvidt et. Jeg plejer at købe min kabler hos avcables.dk, det koster ingenting i forhold til i butikkerne
|
 |
Mads A
Super bruger
|
Sendt: 29-Marts-2011 kl. 23:00 |
KasperL skrev:
Haha, det er ikke meget at du undersøger selv hva?
Det er lidt forskelligt. Jeg fik en til 250 i dag. Tror den billigste på dba.dk står til 300.- Så skal du så også have et component og et phono kabel. Component koster max 100 kr, Phono har du sikkert liggende. Du ved sådan et rødt og hvidt et. Jeg plejer at købe min kabler hos avcables.dk, det koster ingenting i forhold til i butikkerne |
Nååå det jo "nemmere" at høre dem der lige har været igennem det... For kan se hvis man skal have den via Stofa - så skal man lave et tillægsabb.... Men ja havde jo ikke lige overvejet at købe en brugt :) 
|
 |
Mads A
Super bruger
|
Sendt: 29-Marts-2011 kl. 23:21 |
Hvor "følsom" er zaptor boksen mht rcu... Skal man pege direkte på den - eller kan man ligge boksen under sofaen og så stadig betjene den?
|
 |
KasperL
Bruger
|
Sendt: 29-Marts-2011 kl. 23:37 |
rcu? Mener du infrarød (IR)? Hvis det er det du mener, skal du jo ikke rigtig bruge fjenbetjeningen, hvis du kun bruger den med din slingbox. Der medfølger ledninger til Slingboxen, så du kan stille om på Zaptoren igennem Slingplayeren. Så lægger du bare IR-ledningen foran Zaptoren, så stiller den selv om på Zaptoren når du stiller om i Slingplayeren
|
 |
Mads A
Super bruger
|
Sendt: 30-Marts-2011 kl. 00:00 |
KasperL skrev:
rcu? Mener du infrarød (IR)? Hvis det er det du mener, skal du jo ikke rigtig bruge fjenbetjeningen, hvis du kun bruger den med din slingbox. Der medfølger ledninger til Slingboxen, så du kan stille om på Zaptoren igennem Slingplayeren. Så lægger du bare IR-ledningen foran Zaptoren, så stiller den selv om på Zaptoren når du stiller om i Slingplayeren |
Overvejede bare om jeg skulle trække et hdmi kablet til mit tv - hvis man nu ville leje film via boksen...
|
 |
Mads A
Super bruger
|
Sendt: 02-April-2011 kl. 11:44 |
Så er der bestilt en Slingbox PRO-HD og har også købt en Zaptor boks... Så nu skal jeg bare igang med at bestille lidt kabler - men kan se at SLingboxen jo har det meste... Men kan ikke rigtig blive klog på om Slingboxen på nogen måde skal forbindes med mit tv - skal den det??
|
 |
KasperL
Bruger
|
Sendt: 02-April-2011 kl. 12:12 |
Nej
|
 |
Mads A
Super bruger
|
Sendt: 02-April-2011 kl. 14:25 |
KasperL skrev:
Nej
|
Tak Kasper 
|
 |
Kasper Jensen
Guld medlem
Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
|
Sendt: 13-Maj-2011 kl. 11:05 |
Springer lige ind her. Håber ikke det gør noget. :)
Kasper L, kører det fint med IR modtagelse på Zaptorboksen - kender slingboksen IR koden til zaptorboksen?
På forhånd tak. :)
|
 |