recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af Soundbar i 4-6000 kr klassen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af Soundbar i 4-6000 kr klassen

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mcp_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mcp_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af Soundbar i 4-6000 kr klassen
    Sendt: 30-Juli-2013 kl. 10:58
Hejsa

Jeg er i øjeblikket ved at købe en soundbard til min stue.
Soundbaren skal køre lyd fra mit TV (Sony KDL-46NX820) + PS3 samt musik fra en computer jeg har stående.

Jeg har kigget og lyttet på Sony HT-CT660
http://store.sony.com/p/Home-Theater,-One-touch,-Bluetooth/en/p/HTCT660

Samsung Airtrack HW-F751
http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/wireless-sound/soundbar/HW-F751/XE

Begge synes jeg har en acceptabel lyd for hvad jeg forventer fra en soundbar i den prisklasse. Jeg ved godt at f.eks. B&W Panorama 2 spiller noget bedre men er ikke lige klar til at lægge 10K på bordet.

Er der nogen soundbar i vil anbefale jeg giver et lyt når nu jeg er ude og lytte alligevel?

P.T hælder jeg mest til Sony da jeg synes den spiller næsten lige så godt som Samsungs men til 2/3 af prisen. (4000 for Sony mod 6000 for Samsung)

Er der nogen der ved om der er noget funktionelt vundet/tabt ved at vælge den ene frem for den andet når jeg nu har et Sony TV? Eller er det fuldstændig ligegyldigt?

/Michael

Redigeret af mcp_dk - 30-Juli-2013 kl. 11:00
Det er en generel misforståelse at mænd er tiltrukket af store bryster.
- Mænd er tiltrukket af tilgængelige bryster!
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 11:05
Du skal købe du du syntes lyder bedst

Kik evt på Sonos playbar   den findes i hifiklubben
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Du skal købe du du syntes lyder bedst

Kik evt på Sonos playbar   den findes i hifiklubben
Ja - enig, blot skal man være opmærksom på, at man også kan komme ud i at skulle købe den tilhørende subBig smile

Redigeret af Hother - 30-Juli-2013 kl. 11:41
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 11:36
At du har Sony TV, gør ikke Sony soundbaren bedre end Samsungen. Det har ingen virkning overhovedet, at det er samme mærke.

Men jeg vil også anbefale dig at kigge på Sonos Soundbar. Den har faktisk fantastisk lyd for pengene, og giver mulighed for at opgradere lydbilledet efterhånden. Plus den kan være starten på en samlet streamingløsning til hele dit hjem.
Til top
mcp_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mcp_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 11:54
Tak for info. Vil tjekke SONOS Playbay ud også. Kan den stå alene eller kræver det man køber SUB'en til også. For så bliver den lidt for pebret.

Jeg ved godt det ikke gøre soundbaren bedre at det er samme mærke men tænkte der måske var nogle praktisk ting (fjernbetjening etc.) som gjorde sig gældende. Jeg ved f.eks. at hvis jeg havde haft et Samsung TV kunne jeg bruge AllShare teknologi mellem Samsung TV og Samsung Soundbar.

Tak for info indtil videre. Kom gerne med flere anbefalinger hvis i har :)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 12:10
Den spiller fint alene.   men får selvfølgelig mere skub ved subben.

Vedr fjernbetjening til Playbar så skal du blot bruge den du har til TV

Men prøv at lytte til den uden sub
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 12:17
kan der sluttes en 3. parts sub til playbar?? så er der jo en del penge at spare
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 14:16
NEJ
Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 22:05
Du skal være opmærksom på at Playbar pt. ikke understøtter DTS lyd.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2013 kl. 09:10
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
mcp_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mcp_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2013 kl. 14:31
jeg har nu været ude og lytte på Sonos Playbar. Jeg var meget imponeret over lyden. Selv uden subwoofer var den varm og fyldig.
Dog er jeg noget afskrækket over manglen på ARC og HD lyd.
Desuden vil jeg også gerne anvende den som musik afspiller og der læser jeg at det kan give nogle problemer. Specielt hvis man senere tilfører flere højttalere (som jo vil være oplagt med Sonos)
Så jeg er kølet noget af på Sonos Playbar.

Til gengæld har jeg læst lidt omkring Yamaha YSP-2200
Er der nogen der har erfaringer med den?

Jeg har nu skamlyttet både Sony HT-CT660 og Samsung HW-F751 i Elgiganten. Og min umiddelbare fornemmelse er at Samsung er mere klar og sprød i lyden end Sony. Men Sony til gengæld har meget mere bas og bund end Samsung. Jeg ville dog rigtig gerne prøve at høre dem hjemme i min egen stue. så jeg må prøve at høre om jeg kan få dem på prøve/lån i et par dage.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2013 kl. 16:29
I Elgiganten har du returret. Du kommer nok til at skulle købe soundbaren for at prøve den.

Jeg vil ikke vægte manglen på HD lyd for tungt. Det har ingen betydning når vi bare snakker soundbars. Manglen på DTS kunne være et problem og ARC er et problem hvis det er svært at slukke for lyden i dit TV.

Playbar er ikke et problem hvis du vil høre musik. Du kan sagtens koble den til andre grupper, men den afkobler sig bare igen når du starter TVet.

Redigeret af Torben Rasmussen - 06-August-2013 kl. 16:32
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu