recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af steaming box
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af steaming box

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jan4600 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Marts-2011
Sted: Køge
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jan4600 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af steaming box
    Sendt: 13-Februar-2012 kl. 12:52
Hej.

Jeg står foran at skulle købe en streaming box.

Mine behov er først og fremmest, at kunne se de film og billeder jeg har på husets netværksharddisk på vores TV. Dernæst at kunne se lidt TV fra nettet. 

Jeg har kigget lidt på Roku LT og Appel TV - er der også andre muligheder?

Hvilken løsning passer bedst til mine behov og muligheder i DK?
Opsætning og lign. skal ikke være for nørdet.

Mvh
Jan
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 13:00
De to æsker du har kigget på er dog ikke egnede til den opgave du vil have dem til at løse.

Roku streamer som standard ikke fra lokale netværk. Man kan uden problemer installere Plex, men det understøtter kun video lige nu, og på grund af den senese software-update fra Roku fungerer det ikke særlig godt. Det bliver dog, sandsynligvis, løst snart. Det fungerede glimrende før Roku lavede noget ved softwaren, men altså kun med video.

Apple TV streamer kun fra iTunes, medmindre du jailbreaker den, selvfølgelig. Dette skader ikke garantien eller noget, men det er ikke noget man bare lige gør, med mindre man har prøvet noget lignende før.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 13:08
WD TV Live eller Boxee Box.
Til top
Jan4600 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jan4600 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 13:10
Tak for hurtigt svar!

Hvad kan så anbefales - når nu hverkan Roku eller Appel kan hjælpe?

Hilsen
Jan
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

De to æsker du har kigget på er dog ikke egnede til den opgave du vil have dem til at løse.

Roku streamer som standard ikke fra lokale netværk. Man kan uden problemer installere Plex, men det understøtter kun video lige nu, og på grund af den senese software-update fra Roku fungerer det ikke særlig godt. Det bliver dog, sandsynligvis, løst snart. Det fungerede glimrende før Roku lavede noget ved softwaren, men altså kun med video.

Apple TV streamer kun fra iTunes, medmindre du jailbreaker den, selvfølgelig. Dette skader ikke garantien eller noget, men det er ikke noget man bare lige gør, med mindre man har prøvet noget lignende før.

Ahhhh.. Vil mene at hvis man bare kan finde ud af at læse engelsk, så er godt godt på vej... Det er ret nemt og lige til.

En Jailbreaket Apple tv2, og så er trådstarter kørende...
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 13:49
Det kan være jeg har kigget de forkerte steder, men jeg, som ikke just computeranalfabet, synes det virker lettere avanceret. Trådstarteren ville også gerne have at opsætning og lignende ikke skulle være for nørdet.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
Til top
Jan4600 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jan4600 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 14:25
Tak for hjælpen.

Købte i går en WD TV Live.

Den var utrolig nem at sætte op og fandt mine film, billeder og musik uden problemer.

Skal have kigget lidt på Netflix i fremtiden.

Hilsen
Jan

Til top
goffers Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Februar-2012
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér goffers Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 14:04
Det bliver dog, sandsynligvis, løst snart. Det fungerede glimrende før Roku lavede noget ved softwaren, men altså kun med video. 
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2012 kl. 19:31
Til andres information er boxee box eminent til at streame lokale ting og sager som billeder og film i alle formater. Hvis der hovedsageligt skal strame udenfor det lokale netværk er Roku at foretrække da den både den både kan klare netflix, hulu og amazon. ( boxee box har pt. ikke apps til hulu og amazon, men dog netflix )
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu