|
Valg af steaming box |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jan4600 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Marts-2011 Sted: Køge Status: Offline Point: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Februar-2012 kl. 12:52 |
Hej.
Jeg står foran at skulle købe en streaming box. Mine behov er først og fremmest, at kunne se de film og billeder jeg har på husets netværksharddisk på vores TV. Dernæst at kunne se lidt TV fra nettet. Jeg har kigget lidt på Roku LT og Appel TV - er der også andre muligheder? Hvilken løsning passer bedst til mine behov og muligheder i DK? Opsætning og lign. skal ikke være for nørdet. Mvh Jan
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12458 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De to æsker du har kigget på er dog ikke egnede til den opgave du vil have dem til at løse.
Roku streamer som standard ikke fra lokale netværk. Man kan uden problemer installere Plex, men det understøtter kun video lige nu, og på grund af den senese software-update fra Roku fungerer det ikke særlig godt. Det bliver dog, sandsynligvis, løst snart. Det fungerede glimrende før Roku lavede noget ved softwaren, men altså kun med video. Apple TV streamer kun fra iTunes, medmindre du jailbreaker den, selvfølgelig. Dette skader ikke garantien eller noget, men det er ikke noget man bare lige gør, med mindre man har prøvet noget lignende før. |
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon |
|
![]() |
|
Skalle06 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
WD TV Live eller Boxee Box.
|
|
![]() |
|
Jan4600 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Marts-2011 Sted: Køge Status: Offline Point: 14 |
Tak for hurtigt svar!
Hvad kan så anbefales - når nu hverkan Roku eller Appel kan hjælpe? Hilsen Jan
|
|
![]() |
|
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
Ahhhh.. Vil mene at hvis man bare kan finde ud af at læse engelsk, så er godt godt på vej... Det er ret nemt og lige til. En Jailbreaket Apple tv2, og så er trådstarter kørende... |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12458 |
Det kan være jeg har kigget de forkerte steder, men jeg, som ikke just computeranalfabet, synes det virker lettere avanceret. Trådstarteren ville også gerne have at opsætning og lignende ikke skulle være for nørdet.
|
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon |
|
![]() |
|
Tak for hjælpen.
Købte i går en WD TV Live. Den var utrolig nem at sætte op og fandt mine film, billeder og musik uden problemer. Skal have kigget lidt på Netflix i fremtiden. Hilsen Jan |
|
![]() |
|
goffers ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2012 Status: Offline Point: 12 |
Det bliver dog, sandsynligvis, løst snart. Det fungerede glimrende før Roku lavede noget ved softwaren, men altså kun med video.
![]() |
|
![]() |
|
buenso80 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2010 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 200 |
Til andres information er boxee box eminent til at streame lokale ting og sager som billeder og film i alle formater. Hvis der hovedsageligt skal strame udenfor det lokale netværk er Roku at foretrække da den både den både kan klare netflix, hulu og amazon. ( boxee box har pt. ikke apps til hulu og amazon, men dog netflix )
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |