recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af styresystem og programmer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af styresystem og programmer

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
august Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af styresystem og programmer
    Sendt: 16-Februar-2005 kl. 11:33

Den kommende weekend skal bruges til at samle følgende htpc

Asus pendit-R, 1 intel celeron-D-Prescott 2,8 ghz, 1 corsair 512 mb ram, 1 120 gb harddisk, 1 Hauppauge win/tv PVR 250, 1 NEC 3500ag dvd brænder.

Men har lidt svært ved at finde ud af hvilken styresystem/progammer jeg skal installere, har selvfølgelig været igennem dette gode forum flere gange, men har alligevel svært ved at vælge disse programmer.

Regner med at bruge htpc til at, optage/se fjernsyn, høre radio, afspille film, musik og lign.

Skulle gerne kunne betjenes at fjernbetjeningen fra tvkortet, så man ikke skal bruge mus og tastetur.

Har selv kikket lidt på MCE

Nogen gode forslag ??

 

Til top
mr_keep_smiling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2005 kl. 11:58

Styre system XP-SP1

Syntes du skulle prøve Media Portalen   dansk forum  multiportalen

den er rimelig nem at gå til og den virker kanon med Hauppauge

og du kan få medfølgende fjernbetjening til at fungere ¨



Redigeret af mr_keep_smiling
Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2005 kl. 12:24

Det afhænger også af dine computer kundskaber:

Er du ikke til det helt store med mange tweaks og tillægsprogrammer - så er Media Portalen (windows) klart det bedste - jeg har sjællendt set et så nemt program at gå til (både opsætning og brug).

I den anden ende af spektreret er MythTV (linux) - det kan alt hvad du efterspørger - men det er IKKE nemt at opsætte (alt er relativt selvfølge) og da slet ikke hvis man ikke er ferm til computere....

Midt imellem ligger programmer som f.eks. SageTV (windows) og XP MCE som også opfylder dine krav, men som er mere nede på jorden.

Personligt er jeg hoppet på Myth vognen, da det er helt sindsygt hvad det kan - samt tweakes til. Dernæst er det sever/klient baseret, hvilket tiltaler mig meget - da man kan have flere klienter i huset kun forbundet via LAN hvilket betyder at der er tv i alle rum uden træk af antenne kabel !! Man kan selvfølge også have server og klient på samme computer. Der ud over er det jo gratis - og det er et stort plus! MEN det er en bitch at opsætte første gang! Der er desværre ikke meget hjælp at hente til danske brugere (ENDNU! Har set at der er et dansk site under opbygning www.mythtv.dk - så må vi håbe at det bliver en succes - det ser i hvert fald lovende ud indtil videre!) og det virker heller ikke som om vi er mere end to Myth brugere her i forumet.

Til top
Kluks Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2005 kl. 12:34

Jeg har tænkt mig at installere MCS2005 på min HTPC, når jeg får bygget den færdig. Den har nemlig også client/server baseret og der er der mulighed for at installere MCE2005 klient på min Xbox i soveværelset, så jeg kan se TV og video via min wireless forbindelse! Samtidig er den nem at sætte op og der findes et hav af plug-ins til den.

Jeg har prøvet både InterVideo Home Theater og Meedio Essentials, men begge synes jeg reagere langsomt så man har sine film liggende på netværksdrev. Desuden er de en anelse ustabile...

 



Redigeret af Kluks
Til top
august Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2005 kl. 14:52

Hej, takker da foreløbig for de indkommende forslag og er nok nu mest lun på en løsning med XP SP1 og medieportalen, men vil endnu ikke udelukke andre løsninger, får i weekenden nok mulighed for at afprøve MCE og MythTV virker som en god udfordring, så intet er endnu udelukket.

Det der vil vægte mest i den løsning jeg vælger vil nok være bruger venligheden når der skal optages fra fjernsynet, betjeningen skal være så nem som overhoved muligt.

 

 

 

 

 

 

Til top
ostergaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2005 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af mr_keep_smiling mr_keep_smiling skrev:

Styre system XP-SP1

 

XP-SP1. Er det min eller max krav? SP2 vil vel være mere sikkeret hvis man også har internetadgang?

mvh Poul

Til top
mr_keep_smiling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2005 kl. 19:34

SP2 , den afholder jeg mig fra at instalere.

og vil under igen omstændigheder anbefale andre at instalere den,

men ja XP - Service Pack1 vil jeg sige er både min/max

så findes der jo udemærkede firewall´s

som ikke laver rod i Puteren som microsoft sp-2 er rigtig god til.



Redigeret af mr_keep_smiling
Til top
Kluks Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2005 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af mr_keep_smiling mr_keep_smiling skrev:

SP2 , den afholder jeg mig fra at instalere.

og vil under igen omstændigheder anbefale andre at instalere den,

Undskyld, men den må jeg lige have en forklaring på. Hvad er det der afholder dig fra at installere SP2 helt præcist?

Hvis det er fordi der er en række applikationer som ikke fungerer korrekt efter installation af SP2, skyldes det jo hovedsageligt at disse applikationer er fuld af sikkerhedshuller og derfor ikke burde blive installeret på din PC alligevel!

Til top
mr_keep_smiling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2005 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af Kluks Kluks skrev:

Oprindeligt skrevet af mr_keep_smiling mr_keep_smiling skrev:

SP2 , den afholder jeg mig fra at instalere.

og vil under igen omstændigheder anbefale andre at instalere den,

Undskyld, men den må jeg lige have en forklaring på. Hvad er det der afholder dig fra at installere SP2 helt præcist?

Hvis det er fordi der er en række applikationer som ikke fungerer korrekt efter installation af SP2, skyldes det jo hovedsageligt at disse applikationer er fuld af sikkerhedshuller og derfor ikke burde blive installeret på din PC alligevel!

JA, det er jo lige det  ,

men man kan jo også efter min mening blive lidt for hysterisk.

anbefaler jo også brug af firewall´s hvis du læser det hele.

dybere forklaring får du ikke.

 



Redigeret af mr_keep_smiling
Til top
august Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2005 kl. 13:32

Hej

Fik så lige brugt weekenden til at samle og afprøve min nye asus pundit-R, har faktisk kørt hele weekenden uden at blive ustabil.

Fik også snuset lidt til Media Portalen, MythTV og Showshifter. Har ligeledes læst en del materiale om mce 2005 uk, er der nogen som har gode / dårlige erfaringer med dette program, og hvad man ellers derudover skal installere. ???

 

 

 

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2005 kl. 14:05

Udover software til at optage med vil du sikkert får brug for software til redigering, authoring, brænding og afspilning af dine optagelser.  Jeg selv bruger følgende:

Redigering: Womble MPEG2VCR

Authoring: Tmpgenc DVD Author

Brænding: Nero og/eller Tmpgenc DVD Author

Afspilning: PowerDVD

Herudover skal du måske bruge diverse codecs, såsom Divx og Xvid, hvis du ønsker at afspille mere eksotiske formater.

Alle disse programmer arbejder yderst stabilt og vil opfylde de flestes behov i forbindelse med en HTPC.

Flemming    



Redigeret af fltk
Til top
august Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2005 kl. 11:30

Så fik jeg endelig min nyindkøbte mce2005 hjem og installeret, har ligeledes installeret alle driver og lign som var med til asus pundit-s, opdateret drivere til Hauppauge wintv/250 er også inatalleret. fjernbetjeningen virker. Installeret virusprogram, powerdvd

Men når jeg har startet windows op, og trykker på knappen til media center, så får jeg følgende meddelse :

Your vidiocard or drivers are not compatible with mediacenter.

Her klikker jeg så ok, og mediacentret starter op og jeg kunne uden problemer kører en guidet opsætning uden problemer, hvor der findes tvprogrammer og lign. kan skifte imellen pc skærm og tv. efter denne opsætning har jeg så prøvet at ville se noget tv men får så følgende Besked :

Vidio error

Filer needed to display vidio are not installed or not working correctly Restart mediacenter eller pc, har jeg jo så prøvet men stadig det samme.

Har jeg et eller 2 problemer.

Er det fordi mit WinTv/250 kort ikke passer til mce2005, er jo ikke det kort som hedder Win/tv250mce.

Eller det onboardkort/grafikkortet som ikke passer til mce2005.

Eller mangler jeg bare nogle driver/codes.

Har prøvet at køre mediaportalen og Showshifter, med de samme driver installeret og her kunne jeg godt se tv.

Så gode forslag modtages gerne

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu